{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Totalskadet... {{forumTopicSubject}}

Da jeg nok får min CBR 600 meldt totalskadet på mandag, vil jeg høre om der er nogle her inde der har erfaring med om man kan forhandle med sin forsikringen om prisen, eller hvordan..
hvad skal jeg tage højde for, og hvad kan jeg trække på for at muligvis at få prisen op..?

Håber der er nogle der har nogle gode råd, så jeg kan få mest muligt ud af det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalskadet...
  • #1   17. mar 2012 Du skal vel bare have det som det koster at købe en tilsvarende cykel -din selvrisiko.


  • #2   17. mar 2012 Ja, det mener jeg også.. men har bare hørt nogle der har fået noget mindre end det det vil koste at få en i samme stand.. for sådan en som min, CBR 600 f3, fåes jo lige fra 35000 til 70000,,

  • #3   17. mar 2012 havde en bil der gik ild i... forsikringen ville spise mig af med 50.000.-,jeg sagde at jeg ville have min 90.000.-, Bekeden fra taksator var at så kunne han ikke tage stilling til det og han ville bede deres overtaksator kontakte mig, efter 2 dage ringede de så igen og efter 20 min forhandling endte jeg med at få 78.500.-, så det kan godt betale sig at stille sig lidt på bagben.. Det skal selfølgelig siges at de 50.000,. var helt ved siden af...

  • #4   17. mar 2012 taksatorer er folk der mange gange er sælger. så du holder bare fast i alt hvad du kan. alt hvad du har brugt til ekstra udstyr som er gået til og dit tøj og hjelm hvis det er skadet. og hvis den lige har fået lavet service. og km den har kørt. så stil dig ikke tilfreds med det de byder dig. du er nødtil at stå fast på hvad du vil have for den.

  • #5   17. mar 2012 Hvis taksatoren ikke vil give det den koster, så må de jo stille med en identisk cykel i samme stand og med samme udstyr.

  • #6   17. mar 2012 Ja, det er også lidt det jeg tænker.. men ved ikke helt om jeg skal skifte til anden model, så ville være træls hvis jeg ikke kan få det jeg vil for den..

  • #7   17. mar 2012 Jeg har også prøvet at de ville spise mig af med et mindre beløb, det ville jeg ikke have og jeg klagede, der skulle så komme en overtaksator, da han kom sagde min assurandør at det blev som jeg ville, jeg har hørt at hvis en taksator får et antal klager, vist nok 10, udløser det en fyreseddel, så klag endelig, det er der respekt for.

  • #8   17. mar 2012 Du smøre på. For en 4 år siden fik jeg stjålet en TLR1000. Efter den faste måned de har snakkede jeg med en taksator. Han ville give 68000kr! Jeg sagde med det samme: Det er for en TLS, en TLR koster 120000kr(det er en del år siden). Vi snakkede frem og tilbage og jeg fik 118k. Havde den til salg for lidt mindre:D

  • #9   17. mar 2012 lyder som om der er håb, selv om det er lille mig mod den store forsikring..

  • #10   18. mar 2012 Har fået stjålet en bil og der ville han hellere ikke give så meget som forventet men jeg havde fundet nogen tilsvarende biler der var tilsalg og de kostede langt mere så han måtte op i pris.

    Snakkede os med ham om hvis vi ikke blev enige hvad vi så skulle gøre og der sagde han at der ville være en anden der vurderede den. De skulle ikke give en tilsvarende oveni. Sagde han. Ved ikke om det er rigtigt.


  • #11   18. mar 2012 Find evt nogle tilsvarende tilsalg og vis ham dem.. Men selvfølgelig er der risiko for at han ringer og køber en af dem til dig...

    Og husk på at der næsten ikke er nogen der får prisen for deres mc.

    Har en makker der lige har købt en flot f3 med 45k på tælleren for 40000,- så de kan sagtens lade sig gøre at finde en ny til en rimelig pris.


  • #12   18. mar 2012 Fik stjålet min cbr 600 tilbage i 2000 men forsikringen ville ikke give en skid for den,så fik den bygget op igen for knap 80000kr.Derefter solgte jeg den uden at have tabt noget særligt på den.

  • #13   18. mar 2012 Vi fik totaltskadet en Alfa 156 fra 2000. De startede med en svinsk billig erstatningspris.

    Jeg havde lavet lidt forarbejde i form af at finde tilsvarende på nettet der var til salg. I vores tilfælde var der 13 lignende, så jeg lå beløbene sammen, dividerede med 13 - og vupti så var der en gennemsnit pris.

    Den betalte de, selvfølgelig minus selvrisiko, og det var alligevel det dobbelte af deres udspil.

    De kan ikke undslå sig at give dig gennemsnittet, såfremt din MC er i gennemsnitlig stand eller derover.

    Held og lykke.

    MVH Aage


  • #14   18. mar 2012 nogle bange kan man snakke med dem har en ven som fik sin smadret de ville give 80 men han fik dem til at give 88

  • #15   18. mar 2012 Sidste sommer blev jeg tilbudt 78k for min Blackbird. Efter en uges forhandling fik jeg prisen op på 90k. Som de andre siger, kan det godt betale sig at forhandle og holde på sit.
    Modsat Aage mener jeg ikke du kan bruge gennemsnittet til noget. Nogle biler/cykler er jo prissat til overpris. Det du skal forvente er prisen det vil koste dig, at købe en tilsvarende den du har mistet. Her gælder både alder, km, stand, farve, service og andet relevant.
    I mit tilfælde kunne jeg fint afvise fx røde og blå Blackbirds, da de for mig ikke havde samme værdi som en sort. Lidt som en Ferrari hvor en rød alt andet lige også har en højere værdi end andre farver...


  • #16   18. mar 2012 Jørgen R (Holstebro) .
    Så tror jeg alle taksatorer var fyret for længst....


  • #17   18. mar 2012 Det jeg har oplevet er at det var min makaniker der snakkede prisen op.... Han forklarede simpelthen taksatoren at hvis han skulle sælge en mc med tilsvarende udstyr og stand ville den koste X kr. Jeg følte mig ingenlunde snydt...

  • #18   18. mar 2012 Nu er det jo ikke meningen at det skal kunne svare sig at " sælge" maskinen til forsikringsselskabet.


  • #19   19. mar 2012 Bare gå til dem.

    Den eneste forskel på bookmakere og forsikringsselskaber er at bookmakerne betaler uden at brokke sig når de taber.

    Du skal selvfølgeligt ikke være totalt urealistisk, og husk at i enhver diskusssion taber den der først bliver personlig. Kald ham ikke for en idiot.. smiley


  • #20   19. mar 2012 Så faldte dommen.. Fik det samme for den som jeg ga for et år siden, så det kan ikke blive meget bedre.. Uden forhandling eller noget.. Men der skal jo også være nogle gode slutninger en gang imellem smiley

Kommentér på:
Totalskadet...

Annonce