{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

Hvor smider i det ekstra visir under kørsel ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en shoei xr 1100 hjelm og ja den er uden solbrille, så har bestilt et spejlvisir.. Har haft solen mod mig flere gange hvor det er træls ikke at have lidt toning, og man skal lukke øjnene lidt sammen

Hvor har i det ekstra visir under kørsel ?

Jeg tænker hvis man tager på heldags tur er det rart nok når solen er ved at gå ned at man kan skifte til klart igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor smider i det ekstra visir under kørsel ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   17. mar 2012 Og lige DER opdagede du at en hjelm med indbygget solvisir ville være en fordel... smiley

    Alternativt kan man medbringe solbriller - de kan nemt ligge i en lomme eller under passagerersædet.

    Man kan få sådan en smal "pung" som et visir kan være i - den har man så inde på maven. Jeg aner ikke hvor folk køber den, men jeg har set et par stykker med dem.


  • #2   17. mar 2012 Jeg gik efter pasformen smiley Kiggede på en carberg jeg kunne få hoved i med solbrille, men sad absolut ikke godt på hovedet smiley

    også lidt træls shoei og arai ikke har solbrille i da det er de to der sidder ordentlig på mig.

    Men har bestilt et visir nu, så skal bare finde ud af hvordan det skal transporteres med smiley


  • #3   17. mar 2012 Inde på maven, men ude i siden. Selvom der er mange tykke bikere derude, så er de fleste alligevel bredere end de er tykke smiley

  • #5   17. mar 2012 har selv en shoei xr 1100 og det er også bare som de andre siger, ind på maven! smiley benytter mig selv af den hjelm-pose som man fik med hjelmen, når jeg har ekstra visir med, bare så det ikke bliver ridset eller fedtet. smiley

  • #6   17. mar 2012 Niels: så falder den vel ud under kørsel ? smiley

    John: ville også ønske mit hoved passede til de kære hjelme med solbrille indbygget, jeg er bare for rundhovedet smiley de fleste HJC, scberg, caberg og shark kan ikke sidde smiley


  • #7   17. mar 2012 Shark S900 koster under 2k og har indbygget solbrille. Min gadehjelm skal have indbygget solbrille og kører ikke med sådan noget ekstra visir - det lyder lidt fjollet...

    Vurder inden du kører hjemmefra om der kommer sol eller ej og kom hjem inden det bliver mørkt. Slut. =)


  • #9   17. mar 2012 Jan: Fedt, den er jo ikke så dyr. Må hellere få købt sådan en til min hjelm også smiley

  • #11   17. mar 2012 Jeg kører med læder, så der slipper selv ikke en fis ud smiley
    Ellers kan bu bruge noget der minder om en mavetaske:
    http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/74327

    Jeg har et FogCity Hyper Optiks på mit visir. Det virker fint, men en lavtstående sol kan det ikke klare. Er der andet end svejsebriller der kan det??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #12   17. mar 2012 Du hat snydt dig selv ved ikke at prøve Scorpion EXO-1000 - den sidder meget lig din shoei, men er mere støjsvag og har solvisir. smiley

    Men som sagt - ind på maven eller medbring solbriller.


  • #13   17. mar 2012 Hmm, er der mon nogen der har erfaring med Pinlock anti dug lense med farveskift til Arai-hjelme?

    Er det værd at investere i?

    Jeg har pt. 2 visir til min Arai; en klar og en hel mørk - jeg har kun antidug på den mørke, det lyser dugger derfor totalt til..

    Jeg gider IKKE at medbringe det klare visir når jeg er ude på tur - men glemmer til gengæld heller aldrig den tur der trak ud, så jeg måtte køre med visiret åbent hele vejen hjem - får derfor en flue i øjet, og det gør så fandens nas, at begge mine øjne begynder at svide som gale og løbe i vand... Det var pest eller kolera...

    Måske er dette produkt løsningen??

    http://www.mc-select.dk/produkter/cat/329/Protectint

    /BBB


  • #15   17. mar 2012 Har også lige købt en Scorpion exo 1000 air e 11 , med solbrille .
    Det er sgu for lækker en hjelm smiley


  • #16   17. mar 2012 Ville da også anbefale at lede efter noget der skifter toning.

    Har min cykelbrille, som er en oakley radar med photochromic, og det er bare super! bruger dem dag og nat. om natten kan de være lidt svære at se med uden lys.. men bestemt den bedste løsning!


  • #17   17. mar 2012 Altså det med at have et ekstra visir under jakken fungerer normalt fremragende.

    Kør ALDRIG med tonet visir i mørke - du tror, at du kan se, men kan ikke se f.eks. sand eller korn på vejen.

    Jeg har aldrig haft et farveskiftende visir eller pinlock, men jeg har haft farveskiftende solbriller i bilen. Det sker aldrig mere - jeg kørte fra Ventimiglia til Nice en gang. Her kører man på skift i tunneler og på soloplyst motorvej. Selv du hurtige briller betød, at de første par sekunder (det er dæleme længe med 120 kmt.) både på ved ud tunnel eller på vej ind blev kørt I BLINDE!!!!!!


  • #18   17. mar 2012 Jeg har et mørkt visir til min Shoei 1000 til når jeg bare skal ud og hygge race og VED at jeg er hjemme inden det bliver mørkt og så et klart visir med fotokromatic pinlock til de ture som godt kan strække sig over lidt længere tid:o)

  • #19   17. mar 2012 Kører med røgfarvet tear off - fordelen syntes jeg er, at når aften kommer, så kan man bare hive det af, og du har igen et "frisk visir at se igennem, specielt aften nat er streng med visiret smattet ind i fluer.
    Har kørt med "skifte farve pin lock", og kvaliteten er ikke go nok, specielt aften nat, og hjelm med indbygget solbrille er bare så morfar, for slet ikke snakke om at køre med solbriller ;o(
    Så alm klart eller svagt røgfarvet visir, og så på med et røgfarvet tear off, du finder uni kit til at bygge tear off på din hjelm fks. ebay uk (kan anbefale bob heat visors) +++ begynder det at regne - riv tear off 'en af, og du har ikke flue smat overalt hvor du ser hen...


  • #21   17. mar 2012 Nu har jeg jo bestilt mit spejlvisir smiley Så skal ikke have endnu flere ting bestilt smiley

    Men smider det i jakken hvis jeg er usikker på om jeg kommer hjem efter mørkets frembrud

    Jeg hader og kører med solbriller, aldrig brugt det i bil, så bare let tonet og der blev jeg anbefalet spejlvisir der toner, men ikke så kraftigt som de sort/mørke


  • #22   17. mar 2012 Mich Rev:

    Det er to år siden jeg oplevede det nævnte - med de gamle farveskiftere turde jeg ikke en gang prøve - tingene går atså stærkt i trafikken - du ved det selv - hvis du har orienteret dig, ved du jo godt at orienterringen allerede er forældet på 1 sekund!!!


  • #23   17. mar 2012 Selv uden solbriller vil man vel altid være "blind" det første stykke tid når man kommer fra høj sol og kører ind i en tunnel som er buldermørk og højst oplyst af et par fesne gule lamper?


    Jeg går ud fra at designet på Øresundstunnelen tager højde for dette. Der er nogle "huller i loftet" så der er lysere end inde i tunnelen, og mørkere end udenfor, så man får en blidere overgang.


  • #24   17. mar 2012 Niels J

    Øresundstunnelen er designet med en vis omtanke i den henseende - yes.

    Men den vejstrækning jeg taler om kan snildt klares med helt almindelige solbriller i bil - man vipper dem bare op og ned, og i sommer havde jeg heller ingen problemer med min nok så morfaragtige Schubert hat med integreret solfilter, som man så bare flipper op og ned - langt den bedste løsning jeg endnu har prøvet - morfar eller ej:-)


  • #25   18. mar 2012 OYO5 >
    det lyder interessant det dersens røgfarvet tear off, hvad er det helt præcist?

    /BBB



Kommentér på:
Hvor smider i det ekstra visir under kørsel ?

Annonce