8.521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Jinlun JL 150-5 Jinlun JL 150-5

Godaften Motorcykelgalleri.

Jeg har fået et tilbud om en Jinlun JL 150-5 meget billigt da den har stået i en lade i et års tid og blevet støvet og har kun kørt 2000 km...
pris 4000 KR

jeg prøvede lige en tur på den her til formiddag og blev noget overrasket over den måde den kørte på af sådan en billig kina maskine.

Den skal kun bruges på hygge kørsel en tur til vandet og praktisk kørsel..

MIT SPØRGSMÅL ER:

hvad har folk af erfaringer med denne MC???

Mange hilser Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jinlun JL 150-5
  • #1   11. mar 2012 Umiddelbart lyder det ikke specielt billigt. Var nyprisen ikke kun omkring de 10k?

• #2   11. mar 2012 Mener ik det er billigt den må max koste 2300 kr sku man mene hvis du kigger på de andre de fleste er jo 250 kubik

• #3   11. mar 2012 Har haft en et par år og nåede da at køre en hel det km på den...

Erfaringen med den er en mega stabil maskine, brugte den i ALT vejr, når der ligger 15 + cm sne på den skal den have 2 hug på kickstarteren, ellers startede den altid på den første forsøg.

Topfart snakker man ikke om, den kommer da frem og den kører sjældent under 30km/l..

Dæk er nylon, hårde som sten så der er mange km i dem (hvis man tør køre på dem da vejgrebet er næsten lig 0), ganske udemærket kineser maskine..

Skal selvfølgelig ikke sammenligne den med en japaner da de maskiner koster koster mange gange prisen på en kineser allerede ved importen..

Men gå ind på kineserklubben og se hvad folk har at sige om den, herinde på mcg er mange "farvet" bare ved ordet kinesermc og 99.9% af dem har aldrig ejet en af dem...

• #4   11. mar 2012 vil også sige...den er ik billig, solgte min for 2500kr...........men ellers rigtigt som Flemming Grindsted siger

• #5   11. mar 2012 De små 50ccm knallerter fra kina har bøvl med at de skal ha stillet ventiler ret tidligt.
    Efter første rettelse af ventilerne er der ikke noget med dem.
    En min bebyggelse har en MC4YOU 250ccm og den står i aflåst skur altid og alligevel så ruster bolte, møtrikker og andet blottet metal.
    Så rust er nok dit største problem og til den pris er det da bare brug og smid væk.
    Men du bør nok gå efter en 250ccm, da en 150ccm, nok næppe kan klare en tur på motorvejen.

• #6   11. mar 2012 Du ka' købe en ny 125 ccm "kinøjser" for 6995,- kr men du skulle hellere købe en godt brugt "japaner"...
    F.eks. denne : http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=109353
    Tro mig - Jeg har arbejdet hos DK's største importør af Kinesiske MC'er.
    Motoren er dit mindste problem. Det er straks værre med alt det andet...

• #7   11. mar 2012 Nå okay - Så 7995,- da....

Tjek - http://bikedanmark.dk

• #8   11. mar 2012 Forstår slet ikke hvad ideen i at købe noget kineser bras. Prisforskellen op til noget som virker er minimal...

Har ved flere lejligheder prøve kørt div Kina cykler bla flere linjun 150 og den køre bedre end den bremser. Men det er den også yderst elendig til. Affjedringen er ufattelig ringe. Stellet flexer, hjulene er skæve og så ruster de som ind i H....

Jeg nogen ville forære mig et eks. Og levere i min indkørsel vil jeg sige pænt nej tak. De er kun anvendelige til at optjene forsikrings anciennitet hos unge mennesker.

// Brian

• #9   11. mar 2012 Fuldstændig enig med Brian S...

• #10   12. mar 2012 min erfaring er at 150ccm motoren er mere stabil end 250ccm, har haft begge og må siger der var MEGET forskel på de 2 maskiner.

Kvaliteten er meget svingende på de kinesermaskiner, havde en helt ny jincheng 250ccm som nærmest altid stod på liften, den brugte jinlun 150ccm kørte altid, eneste problem var at jeg glemte at tanke den, samt at kæden sprang da den var "lidt" slidt for forrige ejer ikke havde smurt den (99kr ved thansen).

mine erfaringer med kineser mærker

Jinlun = ruster af h til men er "god kvalitet"
    Jincheng = fair kvalitet.
    Dorton = SKRAMMEL.
    mc4you = hmm tja. den er da godkendt.

Men en kineser til praktisk gris ned til købmanden efter varer er fin, på med nogle mælkekasser eller store klossekasser og afsted.

Hvis folk nussede lige så meget om en kineser som man gør med deres maskiner lavet af papmache som ikke tåler vand, ja så holder de meget godt.

• #11   12. mar 2012 Det er en MC4YOU der holder ved siden af min.
    Den er stadig pæn at se på, men til trods for at den ALTID holder i et skur og aldrig er ude i regnen, så er bolte og møtrikker alligevel rustet.
    Køb aldrig for billigt, medmindre at du er klar på at skrue selv og er istand til at skrue selv.

• #12   8. okt 2013 Hej er der. Nogen som ved hvad der kan værer galt med min jl150-5 den starter fint. Men når jeg sætter den i gir dør den

• #13   8. okt 2013 Støttefodskontakt! Eller ledninger til den.

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   11. apr 2015 kan man købe tun til en jinlun 150cc???
    og hvor henne.
    På forhånd tak for hjælpen..

• #15   11. apr 2015 Kan vist ik tunes

• #16   11. apr 2015 Om du så tunede den til en ydelse på +50 % ville den stadig være en sløv kinøjser, men nu med endnu ringere holdbarhed smiley

• #17   11. apr 2015 Smid den væk. Og du har tunet din gaderespekt smiley

• andrea S
    andrea S Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 14 Svar: 4
    #18   23. maj 2017 Er der nogen der vide om skal gear Oil på en Jinlun 150 og hvordan skifter man koblingen?

• #19   23. maj 2017 Tror du har brug for mere hjælp end man får på et internet forum Andrea smiley
    Der skal ikke gearolie på din kineser. gear bliver smurt af motorolien.

• andrea S
    andrea S Tilmeldt:
    maj 2017

#20   24. maj 2017 Tak Brian, men jeg kan se at der er et stor skru på motor venstre siden ved starter, når skruer den af ser jeg et inspektionens hul, er det til olie til koblingen?.
    Og det burde være så svært a skift koblings plader på så lille maskine ikke..?

• #21   24. maj 2017 Det er helt sikkert ikke særlig svært at skifte koblingen. Hvad det skueglas er til ved jeg ikke med sikkerhed, men skueglas på motorcykel er som regel til olie. Hvis der er hul når du fjerne skruen, så har den sikkert et andet formål, kobling og gearkasse løber begge i motorolien.

• andrea S
    andrea S Tilmeldt:
    maj 2017

#22   24. maj 2017 Tak Andreas, det er ikke et skueglas men se billedet

profilbillede
  • #23   24. maj 2017 Det tror jeg er oliepåfyldning. Se evt om den har et skueglas, så skal olienhøjden være oppe i glasset. Ellers mangler den olie.

• andrea S
    andrea S Tilmeldt:
    maj 2017

#24   24. maj 2017 Nej oliepåfyldning og skueglas er på den enden side af motor og der er olie i.

• #25   24. maj 2017 Så ved jeg ikke hvad det der er, der er vistnok en gruppe her der hedder kinøjserklubben. Prøv at spørge der, men jeg tvivler på den har separat olie til noget som helst smiley

Kommentér på:
Jinlun JL 150-5

Annonce