Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC lader - kan den her bruges?
  • #1   11. mar 2012 er det gelebatteri du har monteret , er det ikke sikkert du kan redde det

laderen du kigger på er en vedligeholdelseslader og intet mere end det : du skulle have monteret laderen da du satte cyklen ind efter sidste sæson

• #2   11. mar 2012 Tror ikke den vil kunne redde dit batteri. Det lader til, at den du linker til er en "vedligeholdelses-lader" - Altså, den lader du skulle have brugt igennem vinteren - Hele vinteren/hver dag - Så dit batteri nu ikke var fladt og dødt.

Jeg mener der er mulighed for at få liv i et dødt batteri, men det hvis nogen gange er nødvendigt med et nyt batteri. - Ved ikke nok om det, så det er der nok andre der gør.

Held og lykke med det!

• #3   11. mar 2012 Ah dammit! Så taber man lige i sidste sekund til Urbanviking.

• #4   11. mar 2012 Evt. (link fjernet) Så du kørende igen. smiley

• #5   11. mar 2012 Køb sådan en her det virker

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6645196362&n=-1514325738&pn=-1046797439

• #6   11. mar 2012 Jeg ved ikke om det er et gele-batteri. Tror bare det er det der sad på den fra ny.. altså fra 2008.

..men kan det ikke reddes ved at lade det op igen? Batteriet bliver vel ikke ødelagt af at blive afladet gennem vinteren?

• #7   11. mar 2012 Du kan være heldig og så kan du være uheldig. Køb dig en god gel-lader som der linkes til (Den som sælges i LIDL til tider er go) og forsøg at lad på det.

Ellers er de par hundrede også til at overskue for et nyt batteri.

Alt-i-Alt bør du nok anskaffe dig en lader som har en vedligeholdelses/lade funktion. Så skal du ikke bekymre dig over det igen.

• #8   11. mar 2012 Det er vel bare afladet. Start hjælp med kabler og ud og køre i det gode vejr et par timer. Så er den fixet

• #9   11. mar 2012 Kan jeg godt bruge startkabler tilsluttet min bil, til at starte den?
    Jeg mener bare, at man kan risikere at ødelægge batteriet på den måde?

• #10   11. mar 2012 En impulslader kan nogle kan få døde batterier til live igen (-;

• #11   11. mar 2012 Den som Carsten linker til, den har jeg selv købt til mit "vedligeholdesesfrie 5ampere" batteri.
    Du må ikke lade dit blybatteri med en syrebatterilader.

Den som Carsten linker til, den kan lade med 0,8ampere, som er ideelt til MCere, og den lader med 14,4Volt.
    Klikker du den over på bil, så lader den med 2,5ampere så vidt jeg husker.
    Klikker du den over på Frost, så lader den med 14,7Volt som kun bruges til Frosne batterier og batterier der er helt flade.

De 449 er virkelig godt givet ud.
    Der medfølger et stik, så du kan montere en fast ledning/stik på din MC, så du bare klikker den af, når du skal køre og sætter den på, hvis den skal stå i længere tid uden at blive kørt på.

Jeg bruger denne lader dagligt, da min ensretter er lidt hokus pokus magisk.

• #12   11. mar 2012 Du kan sagtens lstarte dyret fra din bil - hvis batteriet ikke kan tåle det, er det jo dødt alligevel.

Batterier kan dø på to måder. De kan dø af alderdom, og så kan de bare ikke slippe den energi du forsøger at putte i dem igen - blypladerne har efterhånden for lidt overfladeaktivitet - her vil batteriet opnå en slutspænding mellem 13 og 13,5 V efter opladning, men meget hurtigt tabe den igen.

Den anden måde er at en eller flere celler klappersammen, og så kan batteriet ikke lede strøm. Du ka derfor ikke oplade det fuldt, og så snart du forsøger at trække trøm over det - lampe, horn etc. vil maskinen kortsluttes.

Du kan roligt forsøge at lade det op, og det kan du sagtens gøre med en vedligeholdelses lader, det tager bare lang tid - et -to døgn. Når det så er ladet op, kan du jo se om du kan starte uden lys etc. Går det ikke - nyt batteri, gårdet, så tænd noget lys - bliver dyret så ustabilt, så er batteriet klappet sammen, går de godt, så prøn om det kan holde sig med strøm et par dage, så er batteriet nok OK, men cyklen lader muligvis ikke helt godt - går det ikke et par dage, kan batteriet være blevet for træde (dødt af alderdom), og du skal have et nyt.

Gelbatteri eller ej - der et i alle tilfælde bly/syre og elektrokemien er helt den samme:-)

• #13   11. mar 2012 Køb en impulslader.
    Det er alle pengene værd.
    Den lader til 449, den kan også fortælle dig om batteriet er defekt.

• #14   11. mar 2012 Havde et helt fladt batteri og fik det ladet op med den lader fra Biltema. Så det kan godt lade sig gøre

• #15   11. mar 2012 Ok, tak for alle jeres svar.

Skal helt sikkert have fat i en lader... ikke mindst til næste vinter.

Hvis jeg nu skal bruge startkabler fra bilen til at få den startet i dag, hvor skal jeg så placere den sorte, altså på stellet.... men er det bare et eller andet sted på cyklen, hvor der er metal?

En anden ting... hvor længe skal jeg køre på mc'en, før batteriet er klar til at kunne starte igen næste gang jeg skal ud og køre?

• #16   11. mar 2012 Rød til plus på begge batterier først.
    Derefter sort på minus polen på det døde batteri og derefter sort på det stærke batteri.
    Sådan husker jeg det.

En tur på en times tid bør vel være nok.
    Ellers så køb den lader til 449,- og tag batteriet af og med ind i varmen og lad det op natten over.
    Så er du sikker.

• #17   11. mar 2012 Det eneste du virkelig skal husk er at lukke kredsen med minus altså sæt begge pluspoler på, og så er det letteste som regel at sætte den sorte på bilens minus forst og sidst den anden sorte på MC-ens stel.

Når du skal have dem af igen, så tag den sorte der sidder på MC-stellet først:-)

• Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #18   11. mar 2012 Rekonditionering af 12 V blybatterier med syre og GEL batterier.

det første som står i den fra biltema så den må os kunne desulfatere og slå noen haldød baterier igang igen

• #19   11. mar 2012 Den fra biltema lader med 0,3 ampere, så det tager en del tid for den at lade 5Ampere op, hvis du som mig har et lille batteri.

• #20   11. mar 2012 har et batteri stået med lav strøm, så bliver det dårligt.
    personligt så gad jeg ikke at bruge energi på at prøve på at rede et batteri, i med et nyt også hold det ordentligt opladet, så holdet det længe, er sq trælst at holde ude på bøhlandet også skal til at skubbe lortet igang, også efter noget tid begynder lys og tænding at forsvinde, så er man rigtig på skideren smiley

• #21   11. mar 2012 din gsxr1000 kører med gel batteri
    desuden overbelaster du enretteren betydeligt ved kørsel med defekt batteri

og Morten har ret , nyt i !

• #22   11. mar 2012 Jeg er heldig.
    Min har separate spoler til tændingen. smiley

• #23   11. mar 2012 Hej
    Jeg har vedligeholdelsesladeren fra Biltema, den er fin fin til at holde gang i batteriet hen over vinteren. men er batteriet fudstændig dødt/afladet, kan den ikke "starte" det op, selvom den sidder i dagevis. Så skal batteriet lige startes op med en anden lader, eller startkabler fra et andet batteri. Derefter kan man sætte den lille lader på, og lade det helt op.

• #24   12. mar 2012 Ok, jeg har besluttet mig for at købe en CTEK lader
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=6645196362&n=-1514325738&pn=-1046797439

Spørgsmålet er så, skal jeg forsøge at lade mit "døde" batteri op, eller kan det ikke svare sig, og dermed skal jeg jeg så i stedet købe et nyt batteri?

• #25   12. mar 2012 køb den dyre i dette tilfælde, du vil ikke fortryde, det billige skrammel er ikke pengene værd

• #26   12. mar 2012 Godt valg, med denne lader til 449,-
    Jeg er glad for min.
    Det er gratis at forsøge på at redde det gamle batteri.

Hvis den ikke vil modtage spændingen, så klik den over på frost og se om det hjælper.

Kommentér på:
MC lader - kan den her bruges?

Annonce