1.412 visninger
|
Oprettet:
Rasmus ØH (Vildbjerg) !
13. aug 2004 Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
13. aug 2004 Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
men der gik da hele 4 dage før første billist overså os
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 665
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 77
Må squ håbe han klarer den
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Håber virkelig han klarer den...
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.091
Har sat farten ned/bremset HVER eneste gang der har været kryds og sideveje.. Så må folk bagved fandeme vente eller overhale
maj 2009
At der ikke er de bedste oversigts forhold, retfærdiggøre jo ikke at man ikke overholder sine vigepligter?
Og det med de 70 mener jeg faktisk meget seriøst, ikke kun i dette tilfælde.
Jeg kører omkring 130000 om året i alt, og det er 2 ud af 3 gange, gamle senile individer der sænker trafikken eller på anden vis får mit blodtryk op i det røde felt.
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 106 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
mar 2007
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 392
maj 2009
Johnny, jeg føler selv at jeg har et fornuftigt temperament i trafikken, men dog til en hvis grænse.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 234
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
okt 2011
mar 2007
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du har helt ret - en dom skal ikke fældes pga en avisartikel.
Når det så er sagt, er det da forfærdeligt, og jeg håber virkelig manden kommer menfrit fra det her.
Og bilisten - tja - hun har næppe gjort det her med vilje, men ved en fejl. Hvem af jer er helt fejlfri - jeg er i hvert fald ikke.
Lad os hjælpe hinanden - tryk nogle af de her og del dem ud:
http://www.bikerfriend.dk/getdoc.asp?id=12&md5hash=D2EF06DE96AA9538037CA738914E0E1D
mar 2007
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 21
jan 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 111
okt 2011
På nogen punkter vil jeg give dig ret, men det er trods alt meget bedre end ingen ting.
Hvordan skulle det være hvis du skulle lave det?
aug 2005
Din ide har været prøvet af herinde. Det går aldeles op i hat og briller.
Vi er derfor nogle stykker, der har vagt slet og ret at lave noget - så bliver det også til mere end snak:-)
aug 2005
Ideen kommer fra en, der lever af det her. Teksten er skrevet til målgruppen - de bilister der under alle omstændigheder opfatter os som håbløse, hvorfor de måske kan hjælpes med bare lidt forståelse- af en der i en halv menneskealder har skrevet reklametekster og den er sat op af en professionel grafiker, der har lavet meget fine kampagner.
Intet er lettere end at sidde på sin r.. og være passivt kritisk:-)
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
Jeg har set og læst dn flyer, og budskabet er fint nok, men vil sikkert ikke blive læse, da der ikke umiddelbart er noget der fanger. hvis man virkelig skal nå ud til masserne skal det være simpelt og let spiseligt - vi har flere grafikere ansat, og vil gerne være behjælpelig med at lave en der rammer lidt bredere.
er enig i at noget er bedre end ingenting - men meget er også bedre end noget.
Knud; kan vi ringe eller stikke hovederne sammen, i så fald tror jeg at, vi i samarbejde kan lave noget der nemmere spreder dit gode budskab
aug 2005
Jeg er bestemtt åben overfor ideer og forslag, men jeg vil gerne have at vi holder beslutningerne i en meget snæver kreds. Ellers bliver det bare ti rundkredsslabbaras, og der kommer intet operativt ud af det.
Jeg er enig i, at der er meget tekst i det, men anderledes skal der også være noget genkendelse, hvis målgruppen skal æde et budskab - så begynder det at knibe med tre ord, men som sagt, jeg er bestemt åben. Jeg har sendt dig en PB med kontaktdetallier.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Evt kan folk da bare selv lave sådan en A4 side, det tager ikke lang tid i publisher eller lignende. Del den gerne herinde så folk har noget at vælge imellem til arbejdspladsen, supermarked, brugsen osv.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
JEG er dog enig i kritikken (og ja, den er nem at levverer fra sofaen!!
Skal det fange bilisternes blik, tror jeg ikke den virker.. viste den lige til 4 her, og de var enige!!!
Vi nåede flg. konklussion.. fjenr den motorcykel (eller lav den til vandmærke, ligegyldigt fyld!! OG Lav en overskrift.... FEKS.. SÅ er Motorcyklerne på vejene igen. hvem slår dem ihjel?
ELLEr hvad ved jeg? er kun IT mand lol
MEN upåagtet ovenståpende, ophænges de nu på mit job i morgen!! FOR som skrevet i førte linie!!
En flyer med et budskab, er bedre end 1000 MC ister, med en mening!!!
aug 2005
Jeg gider ikke tvære ret meget i dette her, men en ting er for mig meget tydelig efter jeg har fået min hvide hjelm - mange bilister er meget mere bange for en bøde end for at skade en eller anden tilfældig MC-ist, Han/Hun er jo bare en bindegal halvrocker, der alligevel er fredløs!!!!
Med det i bagtanken, er kampagnen udformet. Bilisterne skal se os som medmennesker og medtrafikanter. De skal forstå, at vi som dem er mennesker på godt og ondt - sådan nogen man har et ansvar overfor. Det siger mig, at man bedst får dem i tale ved at komme dem i møde, og det gør vi IKKE, hvis vi blæser deres forkvaklede opfattelser en hatfuld.
Og så marketingmandens bitre erfaring: Når man har gentaget et eller andet budskab over for en målgruppe tre gange, så har en fjerdedel af målgruppen opfattet, at de modtager et eller andet budskab - men ikke hvad budskabet er - så det er bare med at komme igang uden at ændre så meget, at budskabet ikke bliver genkendeligt;-)
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Vi er på den absolutte start af sæsonen og folk tror så stadig, at ét forlys = knallert og derfor kommer med kun 30 km/t.
Det er rigtig synd for MC'isten og jeg krydser fingre for at han klarer den. Og samtidig går min sympati også til den stakkels kvinde der sad bag rattet. Hun må have det forfærdeligt, skyld i ulykken eller ej.
Så kør med største agtpågivenhed, indtil vi atter er "en normal de"l af trafikken på de danske veje.
aug 2005
Hvor er det lige nedladende og anarkistisk har bragt os????
okt 2011
aug 2005
Ja, der er tale om imødekommelse og genkendelse. Der står også hvorfor i en del tilfælde. Jeg kender masser der siger: "Loud Pipes save lives" - gør du ikke det????
okt 2011
folk kan trille rundt med et udrykningskøretøj lige bag sig uden at opdage det, så det med at en MC larmer, tvivler jeg på vil hjælpe til at den der triller ud for ubetinget vigepligt eller lige laver et venstre sving, stopper i stedet for.
Tror ikke mange kan høre en mc 75 m. væk næsten uanset hvor meget larm den så laver.
dec 2006
Ret uhyrlige ting. Jeg fik også nogel andre mere venlige skulderklap.
Her er teksten i sin helhed (desværre bidrog den vist ikke meget til at forbedre ulykkesstatistikken i 2009, men det var da forsøget værd dengang):
Derfor denne appel til danske bilister, der læser med herinde: Pas nu på os MC’ister. Vi er meget nemme at forveksle med knallerter og scootere, men selvom vi overholder hastighedsgrænserne, så kører vi ret ofte stærkere end dem. Især udenfor byzonerne.
Så når du skal ud fra en sidevej eller andre steder, hvor du har ubetinget vigepligt, eller skal svinge til venstre, så vær ekstra opmærksom, når du ser et enligt lys forude eller fra en af siderne. Det er ikke sikkert det er en knallert, der kun kører 45 km/t. Det kan fra nu af, sagtens være en motorcykel der kører 80 eller 90 km/t. Vær rar at tage en ekstra vurdering, inden du svinger.
Næsten 40 MC’ister blev dræbt sidste sæson (200 og en ikke uvæsentlig del af dem, var pga biler der kom ud fra sideveje og venstresvingende biler. Mange dødsulykker var også selvforskyldte pga for høj hastighed.
Men kære billist. Reager nu på det enlige forlys og træk vejret en ekstra gang, inden du begynder at køre ud fra din sidevej, eller begynder dit venstresving. Det kan være DU redder MC’istens liv. Og han / hun er et ligeså rart og sympatisk menneske som du er.
Mvh
Jesper
dec 2006
De reaktioner jeg fik, vidnede jo egentligt blot om hvor forudindtagede mange er og at de fordomme der er mod motorcyklister er rodfæstede i en uvidenhed, som folk der ikke har motorcykel eller kender nogen motorcyklister, helst ikke vil pille for meget ved.
Det er en tung skude at vende.
Man kan sidde og kritisere Knud for ordvalg, formuleringer og layout.
Men han gør sgu da en aktiv og prisværdig indsats. Og må alligevel stå på mål for en ret heftig kritik....
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Og så lige for at komme tilbage til "tråden"... Er der noget nyt om den tilskadekomne...?
aug 2005
Jeg har ikke kunnet se andre konstruktive muligheder end at appellere til medmenneskelighed, netop fordi jeg ikke ville have den modtaget som Jespers tekst blev.
Det er en løbeseddel beregnet til uddeling.
Der er ingen der kan/vil financiere masseudsendelse.
Jeg har faktisk kun modtaget positivt feed back, netop fordi vi i Flyeren ikke siger - "så se dig dog for!"
Om man tror på effekt eller ej er egentlig ligegyldigt, hvis nogen mener det er et forsøg værd.
Undskyldning for larmepotter - ja det er det nok, men budskabet benyttes
konstruktivt.
Og så det mest interessante - de negative bemærkninger kommer HER - er det mon fordi, det ansvar kampagnen påtager for MC-ister i virkeligheden rammer rigtigt????
Tankevækkende:-)
mar 2007
aug 2005
Misforstå mig ikke - kritik modtages og overvejs bestemt også anvendt:-)
Forstå venligst, at modtagerne her ikke er fordomsfulde MC-ister men en flok yderst fordomsfyldte bilister. Hvis man vil have nogen i tale, må man allerførst søge at få kontakt med dem, der hvor de er. Det betyder oftest, at man har en overskrift - Eyecatcher - se den enøjede, og derpå går til en form for storytelling - bevisargumentation. Det er IKKE let, og slet ikke, når man ikke har andet en viral spredning af budskabet ti rådighed:-)
MC'ist i livsfare efter at være blevet overset