2.942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jacob S
Jacob S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Hvor lang tid tog jeres kørekort? Hvor lang tid tog jeres kørekort?

Hej
Jeg vil meget gerne tager et mc kørekort, men problematikken for mig er, at jeg skal på et længere udenlandsophold fra d. 14 april og nogle måneder frem. Derfor skal jeg være sikker på at kunne være færdig inden da, og der er ikke rigtigt nogle køreskoler i Odense området der kan stille mig den garanti (forståeligt nok). Men det leder mig frem til spørgsmålet: Hvor lang tid tog det jer at tage MC kørekort?
Og er der eventuelt nogle af jer der kan svare mig på om i tror jeg kan nå det?
Skal siges at jeg er meget fleksibel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lang tid tog jeres kørekort?
  • #1   1. mar 2012 det tog : 1½ times kørsel .. og så prøverne

men det var selvfølgelig i 1982... *G*

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #2   1. mar 2012 er ikke til at gætte om, det kommer jo helt an på hvor stort et hold der er, hvor mange andre hold kørelæren har osv....

• #3   1. mar 2012 3-4 uger for teori og alle lektioner - men så var der ventetid på køreprøven, så det endte med at tage 1 1/2 måned i alt...

• #4   1. mar 2012 Hvis du vil være færdig inden d. 14 april, tror jeg ikke du kan nå det, da der næsten altid er ventetid på teori og praktisk prøve.

Mit tog 2 mdr, med 1x teori og kørsel om ugen, og så kom ventetiderne på prøver.

Vil nok være bedre for dig at vente med kortet til du kommer hjem

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    dec 2003

#5   1. mar 2012 Snakkede med en kørelærer for en halv times tid siden i telefonen, han sagde at der både er køreprøver og teoriprøver hver uge for MC, og i og med at jeg er rimeligt hurtigt ude troede han ikke at det ville være det store problem at få sådan en tid smiley - men ja, det ville godt nok være dumt hvis jeg var færdig med det hele, men lige manglede de endelige prøver.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    dec 2003

#6   1. mar 2012 Har lige set denne hjemmeside:
    http://www.driveonline.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=84
    Hvor de har såkaldte "Turbo hold" 3 uger, men spørgsmålet er så om teoriprøven og køreprøven er inkluderet i de 3 uger.

• #7   1. mar 2012 det kan de sagtens være. jeg tog mit kørelort på 3 uger inklusive prøverne

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    dec 2003

#8   1. mar 2012 Okay, lyder lovende, må lige få fat på dem så.

• #9   1. mar 2012 Da jeg tog mc kortet var der fx 2 uger ventetid til køreprøver.
    Så altid regn nogle uger ind i smiley

• #11   1. mar 2012 Det tog et par måneder.

• #12   1. mar 2012 2,5 måned ca.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #13   1. mar 2012 Hvor bor du i landet Jacob
    Står ikke i din profil, og kunne jo være folk kendte en dygtig og hurtig kørelærer i dit område

• #14   1. mar 2012 1,5 time.. den halve time var for køreprøven..

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    dec 2003

#15   1. mar 2012 Kenneth H: Jeg bor i Odense smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #16   1. mar 2012 ærgerligt, kendte en god kørelærer i Slagelse der før har fået folk igennem på hurtig tid

• #17   1. mar 2012 Som andre har skrevet kan du sagtens nå at tage timerne. Du kan også nå at tage prøverne, hvis din kørelærer kan finde ud af at booke afbudsprøver eller hvad det hedder, fordi ellers er der som nævnt ofte lang ventetid. Jeg sad selv med min kørelærer og kiggede på en online kalender, hvor jeg kunne komme til dagen efter, men det var en svær tur gennem København fra X til Y (kan ikke huske), hvor mange dumpede, eller jeg kunne komme til to dage efter med en meget nemmere tur. Jeg valgte det sidste og bestod, men jeg endte faktisk med at få en helt tredje rute til selve prøven:

Det var meningen, vi skulle køre fra Valby til Svanemøllen, mener jeg, men den motorsagkyndige ville gerne hjem, så vi kørte i stedet fra Valby til hans bopæl. Efterfølgende fortalte min kørelærer mig at han aldrig havde haft en elev, der var dumpet på en ændret rute, fordi de motorsagkyndige giver meget mere line, når de ved, at man ikke har haft mulighed for at øve turen. Det syntes jeg på en måde var fjollet, selvom jeg slap for at blive testet i højrevigepligter og u-vendinger, fordi man bør da kunne køre alle ruter (øvede såvel som uøvede) uden at dumpe, når man tager kørekort, ikke? Anyway, jeg kørte tre sæsoner efterfølgende uden nogen former for uheld, så enten har jeg kunnet nok, ellers har jeg bare været heldig. smiley

• #18   1. mar 2012 Startede 4. august og fik kortet 3. februar
    uden at dumpe smiley
    - Vi var 4 på holdet , men vi nåede det ikke inden sneen ramte i 2010 ..
    Den første køreprøve vi var til, nåede den første fra holdet at bestå, og så blev resten af prøverne aflyst.. Ventede så 2 måneder før sneen var væk smiley

• #19   1. mar 2012 Startede 1. august og var færdig d. 28. september smiley

• #20   1. mar 2012 Det tog mig 5 uger..

• #22   2. mar 2012 4 uger mener jeg i 1993

• #24   2. mar 2012 Det kommer skuda an på dine evner på 2 hjul!!! og hvor mange penge du vil betale!

Mit tog 2 lektioner (lovkrav var kravlegård, mørkekørsel og motorvejs kørsel!)
    en lektion i kravlegård, og en aftenkørsel på motorvej!

Teori læste jeg ikke op til, tog bare prøven, da jeg havde taget bil og lastvogn inden for de 4 seneste måneder inden! 0 fejl smiley

MEN dumpede til køreprøven!!!!!
    der trådte en fuld mand ud foran mig, og for at undgå ham, var jeg over en dobbelt spærelinie = dumpet!!!!!! (iflg. sagkyndig, havde jeg påkørtham, havde jeg fået ny køreprøve gratis)

Min kørelærer flippede helt ud, og trak i nogle tråde. næste morgen, samlede vi en (utroligt nok) nydelig kvindelig køreprøve sagkyndig, på hendes addresse, og kørte hende til job. OG så var jeg bestået.

• #25   2. mar 2012 Det tog præcis 1 måned

• #26   2. mar 2012 havde 4 køretimer 2 af dem var på bane (1 med sidevogn og 1 med bremse øvelser) 1 times teori og så prøverne, mener det tog ca 3 uger ialt.

• #27   2. mar 2012 Hej Jacob S
    Undervisningen skal foregå over min. 14 dage.
    Køreskolen du nævner har et teoriforløb på på 3 uger inden teoriprøven (dvs. typisk ca 7 gange teori, 1 gang kravlegård og 5 gange kørsel på ve)j
    Føst når teoriprøven er bestået kan kørelæreren bestille en praktiske prøve.
    Inden den praktiske prøve skal du lige 5 lektioner på et køreteknisk anlæg og køre med sidevogn og øve de øvelser der skal laves på en lukket bane til køreprøven. se dem her http://www.youtube.com/watch?v=qieAudXiB2w
    Vente tider på prøver svinge meget men det er ikke så slemt som i 2008 -9 og 10 hvor der blev udstedt ca. 40 % flere MC-kørekort
    Som MC-kørelærer i Kbh der køre teoriforløb på 3 uger oplever jeg at ca. 25 % af eleverne har kortet efter ca 1 mrd. ca 60% efter ca 6 uger og 90% inden 2. mrd.
    En MC der venter, En længere rejse, Motivation og hvor entusiastisk du afgør ofte hvor hurtigt du kommer til prøve.

Kommentér på:
Hvor lang tid tog jeres kørekort?

Annonce