{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om kæde? {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan jeg se om kæden på min lille motorcykel er slidt? Har fundet ud af at der er et par led på den der lige mangler 1mm eller noget i den stil for at gå helt ind i tandhjulet bagpå og det gir så en lille knurre lyd når den lige kommer der forbi. Kan det være at den blot skal strammes, smøres eller evt. skiftes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om kæde?
  • #1   4. jun 2006 den er over.du skal have en nyt kæde kit. det kan koste en motorblok hvis den springer kæden. mvh allan h

• #2   4. jun 2006 ok. Det er vel ikke raket videnskab at skifte sådan en selv så ?

• #3   4. jun 2006 På en skala fra 1-10 hvor 10 er det sværeste vil jeg sige 5 for at skifte kæde og tandhjul.. og ja du skal også ha nye tandhjul for og bag og en god ide er at få et nitteled på din kæde..

• #4   4. jun 2006 Du kan også hivde den centerfoden, og dreje baghjulet. Læg så mærke til kæden, hvis den ikke er lige stram, eller lige slap hele vejen rundt, så er den kaput. Men lyder til ud fra det du skriver at det ikke er af storhed at sætte noget nyt grej på.
    En god X-rins kæde med tanhjul koster ca 13-1400 kr.
    Og for din egen skyld så tag og køb en kæde med nitteled, ikke det der bras man samler med en split.

• #5   5. jun 2006 ok.. den virker netop ikke som om den er lige stram hele vejen rundt, så jeg skifter den. Jeg har kigget inde hos sydfynsmc og de har til min model... det eneste der er er sådan set at den ene koster 300kr og den anden koster 700kr. Det er til en suzuki gsx 250 es. Jeg vil trille en tur til fra kbh til jylland på den til sommer så den SKAL bare være i orden.

• #6   5. jun 2006 Hvis du skifter kæden skal tandhjulene også skiftes, så det bliver slidt sammen. Hvis du ikke skifter tandhjulene sammen med kæden blive kæden hurtigt ødelagt, og der jo da lidt spild af penge.

Et kvalitets kædekit skulle der gerne være 20-30000 km i, hvis den bliver passet godt med regelmæsig smørring ;o)

Kommentér på:
Spørgsmål om kæde?

Annonce