{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Køb af MC! {{forumTopicSubject}}

Godaften Motorcykelgalleri.

Jeg skal snart ud at kigge på min første motorcykel, og har efterhånden ledt i lang tid, men har nu endelig fundet en jeg skal ud at kigge på.

Så vil jeg gerne høre fra jer garvede MC-Eksperter hvad jeg skal være særlig opmærksom på når jeg skal handle MC, det er ikke hos en forhandler, men en privat. Det er en GS 500 fra 94. Den har kørt 34.000 og har lige fået nye bremser i front og bag, samt ny olie(under service).

Håber i vil skrive nogle få tip til hvad man eventuelt skal kigge efter smiley

Kenneth

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC!
  • #1   26. feb 2012 hva må den koste?

• #2   26. feb 2012 Jeg vil passe på ikke at ødelægge oplevelsen af den første mc. Men jeg synes det er så synd at man skal starte på en GS 500. Der findes så mange andre ganske fornuftige motorcykler. Honda CB 500 Yamaha FZ6 eller Kawa ER6.
    Men ok, hvis det absolut skal være GSeren. Så skal den have stillet ventiler for hver 4.000 km og det er der ikke mange der ved. Men check at den har fået dem stillet på et eller andet tidspunkt.

• #3   26. feb 2012 En Gs500 skal have stillet ventiler ved hvert 2. service - altså for hver 12000 km.

Og om man køber en gs500 eller en cb500 kan sgu være det samme.

• #4   26. feb 2012 giver nikolai ret.. den bliver lidt kedelig.. medmindre det er til hverdags slave brug

• #5   26. feb 2012 Så siger vi det Jesper smiley

• #6   26. feb 2012 Kender ikke meget til en GS 500, men mon ikke den er som en CB 500... Den bliver ikke kedelig, den skal bare presses noget mere, eller man skal finde nogle veje med flere sving. smiley

• #7   26. feb 2012 Har selv haft en, og det er umiddelbart ikke en jeg vil anbefale. Den bliver meget hurtig kedelig. Men til transport er den da ganske fin.

• #8   26. feb 2012 Kan fornemme at i ikke er så meget til GS'ern men jeg synes nu deter en fin cykel, og den står kun til 12.000 så det kan vel ikke lade sig gøre at finde noget der er bedre og sjovere i det prisleje smiley

Men vil da være opmærksom på det med de ventiler smiley

• #9   26. feb 2012 Men man skal jo starte et sted :-)! Så tror da jeg vil blive glad for det valg smiley

• #10   26. feb 2012 Jeg er sikker på du bliver glad for dit valg.
    Som sagt har jeg ikke meget erfaring med modellen, ud over fra køreskolen. Men det kommer også an på hvad man er til og hvad man forventer.

For nogle er 1000 ccm knap nok rigeligt til de danske veje, personligt kommer jeg vist aldrig over de 650 ccm igen.

Køre pt. på konens CB500, hvilket på ingen måde er en raket, men det er en lille sjov maskine man kan overskue og som man ret sikkert har kontrollen over. Og som sagt kan en snoet vej gøre man glemmer den lidt kedelige topfart. smiley

Det er helt sikkert 12K der giver glæde. Og nå ja, skulle den blive kedelig om et ½ eller 3 år, så er afskrivningen ikke så stor. smiley

• #12   27. feb 2012 En gs 500 er udemærket til at starte på. Og har man et budget på maks 20.000kr er en gs et godt køb. Har man et større budget end det, er en CB500 et bedre køb.

• #13   27. feb 2012 Jan J: Der er da stor forskel på hvordan en GS kører sammenlignet med en CB500 og ER6

• #14   27. feb 2012 Det spørsmål du stiller er nok umulig at få svar på her i dette forum , men du skal købe den du har den beste mavefornemmelse for og så være glad for den , en GS 500 er en super maskine og dækker den dit behov er du ganske godt kørene til prisen , Her inde der der 1000 svar på dit spørsmål og du bliver ikke kloger at den grund så køb det du best kan lide og chek for pant på nettet eller bed din Bank om hjælp , bare for at være sikker og gør det før du betaler den , god sommer

• #15   27. feb 2012 Gs1000 eller Gs750..
    Det andet vil du fortryde. Jeg startede selv på en 1100 og det er ok.
    Det kræver lidt rygrad ikke at give den for meget gas, men det er også det.

Held og lykke med valget..

NB: gs750-1000 handles nemt for 12000kr.. og også nysynet.

• #16   27. feb 2012 Ellers, så kig på en Kawasaki GPZ 500. Der er lidt mere spark i dem end en GS500.

Har selv sådan en, og min kammi har en GS500. Trækker nemt fra ham.

• #17   27. feb 2012 "Det er helt sikkert 12K der giver glæde. Og nå ja, skulle den blive kedelig om et ½ eller 3 år, så er afskrivningen ikke så stor. :-)"

Det må vist være pointen her. Det er ikke den sjoveste motorcykel, men behandler du den ordentligt kan du sikkert få næsten det samme for den igen, og så har du intet tabt, og kan spare op til noget sjovere imens.

• #18   27. feb 2012 Jeg kørte på sådan en da jeg tog kortet.

Havde jeg haft dit budget ville jeg også vælge en Gs500.
    Klart pengene værd (normalt)

• #19   27. feb 2012 GS500 er da en fin maskine, hvis man bliver træt af den til alm hverdagsbrug så har man for meget banerace i blodet...og der ER forskel på den og cb500 - jeg tog kørekort på dem begge og jeg glædede mig altid til cb´eren var ledig.

• #20   27. feb 2012 Hornet > gs 750 og 1000 er jo VILDT tunge at danse med - fine maskiner, meeeeen....

• #21   27. feb 2012 Hej Kenneth

Jeg har haft en del cykler igennem tiden, hvis jeg skulle ud og købe en begynder-cykel til omkring 20.000, med de erfaringer jeg har gjort mig igennem de sidste 10 år, ville jeg helt klart vælge en Yamaha SZR 660, Honda CBR400 eller Honda VFR400.

Har en SV1000N ligenu, men når pengene bliver til det, skal jeg helt sikkert også have en SZR660 igen, det er virkelig en cykel med karakter og køreglæde.

• #24   28. feb 2012 Hold da op en masse en fine svar :-)!
    Skal love for der er delte meninger, men det er sgu lækkert at det skaber lidt debat!

Til jer der anbefaler lidt større maskiner, vil jeg gerne tilslutte mig , men har også den tanke at jeg gerne vil have en maskine jeg kan lære at håndtere ligesom jeg ønsker den, og der tror jeg hurtigt at jeg kan lære en GS'er at kende smiley
    Men skal da klart have noget større når jeg må køre med det store kort smiley

Jan J; jeg hr tænkt på at gå over til en "kineser" men har. Hørt lidt deling mener om det også smiley Den ser ellers fin ud smiley

• #25   28. feb 2012 Kenneth H: Hyosung er ikke et kinesisk mærke

• #27   29. feb 2012 Jesper, okay. Men er vi ikke enige om at det ikker er af 100% samme kvalitet som de andre kendte mærker? smiley Eller er det bare mig?

Den er fin den der Jan, jeg skal give 12.000 for den jeg har kigget på,

• #28   29. feb 2012 Kenneth H: Det er bare dig. Hyosung har haft et samarbejde med Suzuki i over 20 år, og laver også motorer for dem.

• #29   29. feb 2012 Trods det, Jesper har jeg snakket med en Suzuki mekaniker der har haft gearkassen skilt ad på en GT 650. Og det var IKKE Suzuki tandhjul der sad derinde. Jeg så en af dem de var flækket og hærdningen var overhovedet ikke iorden.

Kommentér på:
Køb af MC!

Annonce