967 visninger
|
Oprettet:
BMW 1200 GT Touring {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en Virago 750, og overvejer denne MC. Er til touring-kørsel. Nogen erfaringer ? Er det fordelagtigt at importere selv fra Tyskland?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.938
Jeg har før hentet cykler i Tyskland, men de sidste 4 år har jeg ikke set en gevinst i det. Man kan hurtig komme til at køre mange forgæves kilometer og hvis man ikke har prøvet det før, så vil jeg ikke umiddelbart anbefale dig at forsøge.
Der findes også en tre gode og seriøse butikker i det jyske, der er stæke i BMW og har en god know how og er i stand til at servicere dig efterfølgende.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
Afgiften er ca 60% af en tilsvarende model herhjemme, regnet efter forhandlerpriser.
Tidligere lå fidusen i at mc`er ( og biler, for den sag skyld ) ofte havde meget udstyr i D, og derfor fik man lidt mere for pengene.
Men de sidste par år er bl.a GT modellen i DK også godt udstyret, da ejerne der købte dem fra nye, prioritere dette.
Så forskellen i pris på import og køb herhjemme er minimeret.
HUSK at finde en model, der har ESA - der gør bare en forskel. Lynhurtig omstilling af fjederforspænding, dæmpning og motorkarakteristik - sådan skal en tourer udstyres - og glem så ikke at BMW har nogen af markedets bedste bremser - en S`er stopper fra 100 km/t på 38 m.
God jagt - og den bliver du glad for.
BMW 1200 GT Touring