indregistret Pocketbike {{forumTopicSubject}}
halløjsa
måske underligt spørgsmål Men kan en pocketbike med bremser, kørerlys, bremselys, blinklys, dythorn og spejle indregisres ?
Den er på 110 ccm
Jeg tænker en kina cykel kan og en lille dax, hvorfor så ikke sådan en lille fætter ?
lidt info til den nysgerrige:
THE X22 SUPER BIKE is powered by an air cooled, 4-stroke 110cc engine which will launch a 200lb rider to over 55 MPH! Features of this hot number include dual LED gauges, with simple electric start action and automatic transmission - everything is automatic with no need to shift gears.
The X 22 super bike is superb. Coming equipped with headlights, tail lights, blinkers, brake lights, horn, front and rear shocks, front and rear hydraulic disk brakes, speedometer and self charging battery, it is extremely suitable for street use and is easily registered as a street legal vehicle in most states (check your local DMV).
This sweet machine's 4-speed automatic transmission is capable of over 60 mph.
The X 22 super pocket bike comes in; BLACK, BLUE, RED/SILVER, and WHITE.
Market price on this sleek ride is almost 800 bucks, but ordering directly through the official dealer, you can have this baby for $715 - *AND* FREE SHIPPING!!!!
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 287
Man kan så ansøge om en typegodkendelse ( pris ca. 20 - 25.000 ), og forsøge at få denne udført. Godkendes den, ja så kan den blive indregistreret.
Det endelige svar, siger jo så lige som sig selv.
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 577
Alt kan lade sig gøre hvis man har penge nok ...
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.091
men tanken kom også bare af de kina cykler og dax der kører rundt
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Dermed ikke sagt det er nemt at få den synet..... Først og fremmest er det et problem at de danske synshaller INTET må tage selvstændig stilling til. De må blot kontrollere at du har de korrekte papirer fra diverse institutter og prøvningssteder.
Da der er tale om et enkelt køretøj er der umiddelbart intet krav om chrashtest. Nu er det jo en slags mc så derfor endnu mindre aktuelt.
Men der er krav til vurdering af opbygning, max belastning, bremseevner og styregenskaber - Dertil kan man enten bruge TÜV eller Dekra (hvis altså synshallen vil godtage dem som prøvnings institut) ellers hedder det Dansk Teknologisk.
Værst er det med forureningskravene.... :-S Du skal bevise at den ikke forurener mere end XXX (kender ikke grænserne) og det kræver en renrumsprøvning, hvor alle udstødningsgasser måles under forskellige belastninger. Og sådan en prøvning er svinedyr!!!
Hvis man vil omgå / undgå nogle af prøvningerne skal man søge dispensation ved trafikstyrelsen og jeg ved ikke hvor nemme de er at danse med :-S
Er selv i gang med at søge dispensation på en Fiat 126P fra 2000 der har været indregistreret i Polen, men pga særlige miljøkrav til 3-vejs kat (er kun født med 2-vejs) kan den ikke umiddelbart godkendes i Danmark
Om du kan få en synsmand til at godkende den som noget andet skal jeg lade være usagt, men du kan ende i en meget uheldig økonomisk situation hvis papirerne ikke er iorden ifm et uheld med personskade på 3. person....
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
(link fjernet)
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.091
Men ja det er den med bagende man kan se og dobbelt udstødning
indregistret Pocketbike