1.581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

på ski i MC tekstiltøj på ski i MC tekstiltøj

jeg er blevet inviteret på en (gratis) skiferie, og har aldrig prøvet at stå på sådan et par bræder før...

så det korekte udstyr til dette har jeg jo naturligvis ikke..

men men... har et fint sæt mc tekstil tøj fra held, som kan lynes sammen, og har fået lånt mig et par skibriller..

det burde jo være varmt nok at køre på ski i, men er det en dårlig ide at tage det på...

der er jo ikke meget fidus i at købe et sæt skitøj hvis det nu slet ikke er noget for mig.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  på ski i MC tekstiltøj
  • #1   8. feb 2012 Hvis man er ny på ski er det vigtigt at det er vandtæt og så noget skiundertøj nedenunder så er det bare afsted

• #2   8. feb 2012 Det er ikke så behageligt at bevæge sig rundt i i længere tid, kan jeg bekræfte bare efter en kælketur her i dk. Har selv Held som kan lynes sammen smiley

• #3   8. feb 2012 Det er meget langt fra optimalt, men jeg kan godt følge dig i, at det er dyrt grej at købe, hvis det viser sig ikke at være noget for dig. Kender du ikke nogen du kan låne af? Bilka har tit billige skibukser, som er fine nok til det/de første par gange.

• #4   8. feb 2012 Et varmt sæt joggingtøj, med termoundetøj under og så nogle regnbukser og jakke..

Det virker perfekt.. og er i bund og grund det rigtig skitøj er lavet af.. varmt og vandafvisende..

• #5   8. feb 2012 Skijakke og skibukser på guloggratis for 600 kroner ca. er da ikke så dyrt?

• #6   8. feb 2012 Og den løsning har jeg faktisk brugt i 5 år, dog med dunjakke. med altså med joggingbukser og regntætte bukser, som jeg ivørigt selv syede (ungdomsklub)

• #7   8. feb 2012 Go for it.

Hvis det er for stift, kan du jo bare tage plastskallerne ud.

men pas på - det der ski er stærkt vanedannende :-))

Tag også lige at ofre en skiskole, det er en rigtig god investering. jeg var på skiskole de første 10-15 år jeg løb på ski og jeg kunne mærke forbedring år for år

• #8   8. feb 2012 Mirza: Haha, hvasså mormor

• #9   8. feb 2012 Regnbukser kan ikke anbefales da de kan flække/gå i stykker hvis det er meget koldt.
    Kan huske da jeg gik i folkeskole at der var en pige der havde det på og lige pludselig flækkede det pga kulden. smiley

• #10   8. feb 2012 Jeg har lige været i østrig og stå på ski og der så jeg et par stykker der havde mc tøj på, så det kan godt lade sig gøre men det er nok ikke optimalt.

• #11   8. feb 2012 Hvis du kan holde ud at have dit MC tøj på, så virker det fint. Man ser ret tit folk have MC tøj på. Det med regnbukser virker også fint, bare husk at have en masse lag med, det er koldt i alperne lige nu.

Skiskole er en rigtig god ide for at komme igang! ( Det er godt til alle..)

Mvh

Skiinstruktøren

• #12   8. feb 2012 Like a boss ???

• #15   8. feb 2012 Skal bare være sikker på det ikke kan komme vand ind, og at der kan komme sved ud! At det så ikke er "rigtig" skitøj er sådan set lige meget, nej det ser ikke så fancy ud.. Kan da kun anbefale at få noget tøj der er lavet til formålet, men hvis man ikke kan låne/ ikke vil købe, så kan man klar sig uden. Det bliver først et rigtig problem i dårligt vejr.

Og igen, kan kun anbefale skiskole! Også til jer som har prøvet det før smiley Plus hvis man vil forberede sig godt kan man jo kikke på www.skiarena.dk eller www.indoorski.dk ( alt efter om man er fra Jylland eller Sjælland)

• #17   8. feb 2012 Tag du bare på din første ferie i dit HELD mc-tøj, det vil sgu virke fint! Ingen grund til at spilde en masse penge på grej, hvis det viser sig det ikke skal bruges de næste 10 år.

Derimod brug lige et par hundrede på nogle sæt ski-undertøj, det vil du ikke fortryde.

Ellers er der jo bare et par gode handsker (ikke mc-læder smiley ), et par briller som du har, måske overveje en hjelm?, brug evt. et rygskjold også fra mc og så skal du da naturligvis have dig et snowboard smiley og ikke homo-ski.

Go skitur!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #18   8. feb 2012 SKI-tøj er lavet til... sjovt nok, at stå på ski... og er selvfølgelig bedre end MC-tøj. Ligesom MC tøj er bedre egnet til MC-brug end ski-tøj....

Og lad nu være med at sammenligne Bilka-udstyr ift. ski-grej - der er nat og dag til forskel - og hvis du fortsat hævder der ikke er forskel, så er det fordi du ikke har haft et kvalitets-sæt ski/sæt/tøj. Ja, som MC-tøj, så koster det penge, men forskellen er.... stor!

Men, Nicky, du kan fint bruge dit MC-tøj for at prøve herligheden ift. ski-aktivitet af...

• #19   8. feb 2012 ville hellere stå i en termokedeldragt , har du ikke en kammerat du kan låne et par skibukser af , jakke må du ha et eller andet af .

• #21   8. feb 2012 Hans, der er vist ikke nogen af indlæggene der handler om at der ikke er forskel på Bilka-tøj og kvali-skitøj. Situationen er nok bare den, at Nicky ikke har lyst til at kaste en formue efter kvalitets skitøj, før han ved om det er noget for ham - forståeligt nok.

• #22   8. feb 2012 Hej Nicky.

Jeg brugte mine held mc bukser da jeg var afsted sidste år.. De virkede skide godt, og så er der jo puder i bukserne, så det gør ikke nær så ondt at vælte smiley

Kommentér på:
på ski i MC tekstiltøj

Annonce