2.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Patrick L
Patrick L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Helt nybegynder- Lille mc, droslet eller ej? Helt nybegynder- Lille mc, droslet eller ej?

Hej, da tiden nu snart er kommet til jeg vil have mc kort, skal jeg jo desværre starte i det små.

Jeg har så sidder og kigget lidt rundt, og er egentligt blevet lidt vild med de små 125ccm'er (Honda CBF 125, Kawasaki D-Tracker, og Yamaha YBR125), men hvad ville være bedst for mig at købe sådan en helt ny, eller en lidt ældre der måske er droslet?

Den skal udelukkende bruges til pendling, ca 60 km om dagen, og det er der jeg tænker at de omkring små 10 heste i de små 125'ere er for lidt?
Og ville man kunne holde til at køre motorvejs kørsel ca 10 km ud af de 60 på den? Eller er det helt håbløs?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt nybegynder- Lille mc, droslet eller ej?
  • #1   2. feb 2012 125´erne er fine små begynder cykler, men efter min mening synes jeg de er lige lille og knallertagtige nok, men bare min mening... når du skriver den skal køre hverdag ca 60km, formoder jeg den også skal være rimelig driftsikker..

jeg vil helt klart råde dig til at smide lidt ekstra penge ud og så istedet for en 125cc så gå ud og investere i en kawasaki 250, eller en honda... og har du ikke så mange penge til en ny kawasaki, er de ved at have en rimelig pris hvis du finder en der er et par år gammel

• #2   2. feb 2012 De rækker kun lige akkurat til landevejen uden passager. Snup istedet for en CBR250ra eller lignende. Dem kan du bruge til meget mere. Alternativet er at køre en større men letkørt mc, som du så kan få droslet ned til 34hk.
    Her kunne kawasaki er6, Suzuki SFV 650 og Yamaha xj6 være gode alternativer.

• Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    jan 2012

#3   2. feb 2012 Hmm, nu glemte jeg at nævne mit budget som ligger på omkring 20.000.. Og jeg er bare lidt "bange!" for at købe brugt.. Men er der nogle gode råd hvis man endelig skal til det?

• #4   2. feb 2012 Måske kunne en yamaha sr 250 være et alternativ..jeg indrømmer blankt at jeg ikke har personlig erfaring med den, men ud fra hvad man kan læse skulle det være en fin lille maskine..og den ligger inden for dit budget.

• #5   2. feb 2012 125 kan bruges til alt lige fra turen ned til bageren til de store ture i udlandet.
    Men du skal ikke købe den hvis det er det store fartsus du vil have! smiley

Se evt http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=14655

• #6   2. feb 2012 Du behøver skam ikke være bange for at købe brugt.
    Et par gode eksempler til dit budget
    http://www.123mc.dk/suzuki-gs-500/mcid-34876
    http://www.123mc.dk/suzuki-gz-250-marauder/mcid-18674

Når du køber brugt hos en forhandler, har du altid 24 måneders reklamationsret, hvoraf det er forhandleren der i de første 6 måneder har bevisbyrden.

Men er de 20.000 i budget også til udstyret?

• Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    jan 2012

#7   2. feb 2012 Tjae et eller andet sted er de faktisk, overvejer lidt om man bare skulle vente med det alm. kørkort så havde man da det lidt mere til udstyr, jeg får alligevel ikke råd til at køre bil med det samme..

Men den gs500 er lige sådan en jeg kunne tænke mig.. smiley men hvad ville det så rende op i ca før jeg havde den på plader osv? Og noget udstyr?

• Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    jan 2012

#8   2. feb 2012 Hvor hurtigt kør sådan en gs500 som droslet, hvilket jeg formoder den er i overstående tilfælde da der er skrevet den kan køres på lille kort.

Og hvor meget kan den ellers hvis ikke den er droslet..?

• #9   3. feb 2012 Der skal nok bare 1.500 oveni den gs500 til klargøring og indregistrering. Og så kan du måske få et afslag.
    Farten er stadig høj nok til danske forhold.

• #10   3. feb 2012 Har en cbr 600 f3 der kan levers droslet, har rimelig kraft overskud på trods af droslingen, og rigtig behagelig at køre langt på, hvis det var en mulighed?

• #11   3. feb 2012 Nygaard: Til 20.000kr?

Kommentér på:
Helt nybegynder- Lille mc, droslet eller ej?

Annonce