12.515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Isolerings plader ovenpå fliser i garage ? Isolerings plader ovenpå fliser i garage ?

Hey

Jeg står så småt og er ved a have min garage lavet færdig, der er fliser inde i garagen og der behøves ikke kunne hører en bil ind, dog skal det kunne bære en mc

I stedet for at grave ud og lave nyt gulv kan jeg så ikke ligge dampspære også isolerings plader ovenpå + nogle træplader som gulv også et plast græs tæppe eller ligende ?

Evt kan jeg ligge lægter på gulvet i 5 cm højde, isolering i mellem, dampspær ovenpå også nogle gulvplader ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isolerings plader ovenpå fliser i garage ?
  • #1   19. jan 2012 hvis det bare er fliser er det vel bare at pille dem op og så ligge nogle isolerings plader ud og så støbe ovenpå ? tror da det andet bliver for dyrt i forhold til

• #2   19. jan 2012 Bliver det ikke også dyrt, med sand/grus, beton, rivenet, isolering ?

• #3   19. jan 2012 Alt andet end at flå de gamle fliser op og grave ud smide noget gulvflamingo noget net og lidt beton er tåbeligt.

Isolering og dampspærre oven på fliser er en ommer.

Dyrt ... ikke meget dyrere at lave det ordentligt end at lave noget klamp. der er ingen der ved hvad garagen skal bruges til om 2 år.

//Brian

• #4   19. jan 2012 Ok, det kan jeg sku faktisk godt se logikken i smiley

Skal der noget, grus eller sten eller et eller andet i før flamingo, eller bare fliser af, grav ned, flamingo, rivnet, beton ?

• #5   19. jan 2012 du kan godt smide lidt stabil grus i først og få det stampet rigtig godt. så flamingo, rionet og så beton

• #6   19. jan 2012 så kan du altid slutte af med et lag selv nivelerende gulvspartel og så male det smiley

• #7   19. jan 2012 Alt efter underlaget.

Jeg ville lægge lidt af det sand/grus som er lige under fliserne til side ( genbrug smiley og så grave ca 30 cm ned.Ratte bunden af i genbrugs sandet og lægge noget 200mm gulvflamingo oven på dette ville jeg klodse noget 6mm rionet op (et par cm fra isoleringen) og så ville jeg ringe efter unicon som med glæde vil levere et par m2 gulvbeton.

Svup det med en stump kloakrør på en træpind. og du har efter et par dage et rigtig fint gulv.

Og er du nu helt rundt på gulvet af glæde og har fundet et par tusser i hjørnet så gør som Stefan siger. et lag epoxy under kværnen skaber altid garage respekt smiley

Held og lykke med projektet.

//Brian

• #8   19. jan 2012 Og husk gulv varme gir prik i I .. smiley

• #9   19. jan 2012 ....+ gør plads til den nedsænkede mc-lift! smiley

• #10   19. jan 2012 Går det ikke an at fjerne fliserne , grave ud , isolere også lægge fliserne igen ?

• #11   19. jan 2012 Du kan godt bare lægge fliserne oven på flamingo plader, det er fint nok.

• #12   19. jan 2012 Skal der ikke noget dampspræ eller fugtspær ned så der ikke trænger fugt up ?

• #13   19. jan 2012 Dem der siger fliser oven på isolering, har enten drukket for meget, røget noget forkert, er små børn eller kan ikke lide dig af en eller anden grund......

Mage til dårligere råd er ikke set hvert år... TV2 havde på et tidspunkt en række programmer om den slags, tror nok det hed "klamphuggerne".

Selvfølgelig smider man da beton oven på flamingoen, det er En garage og ikke et børneværelse på førstesalen..

//Brian

• #14   19. jan 2012 Beton virker som dampspærre smiley

• #15   19. jan 2012 20 år i byggeriet,- her er et udsnit af min "bibel" god arbejdslyst.

(link fjernet)

Mvh. Henrik.

• #16   20. jan 2012 Hej Nikolaj M

Du har ikke nævnt, om din garage er opvarmet?
    Hvis den er - så gør som Brian S siger. Men bind dog nogle gulvslanger på armeringsnettet og styr det på en returventil. Så har du lavet gulvvarme for max. 1.000,-
    Hvis ikke - så gør som Brian S siger, bare uden isoleringen.

• #17   20. jan 2012 Den bliver opvarmet, er isoleret med 150 mm den ene sidevæg, huset i den anden og 50 mm der hvor der er port og dør + 125 mm i loft

Kommentér på:
Isolerings plader ovenpå fliser i garage ?

Annonce