2.249 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Busa eller ZZR1400? Busa eller ZZR1400?

Jeg overvejer lidt, at skifte Ninja'en ud til fordel for et af ovennævnte motorvejstog. Jeg må indrømme, at det snart kræver kiropraktorbehandling, hvis jeg skal køre mere end 50 km. på min cykel... Hvad er for og imod de 2 maskiner? Det skal siges, at det bliver en max 3 år gammel maskine...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Busa eller ZZR1400?
  • #1   19. jan 2012 Kender intet til fordele og ulemper på de to maskiner du nævner men bare på designet er kawaen flere mil foran i min bog

• #2   19. jan 2012 Hehe, det er jo en smagssag. Jeg kan nu godt li begge designs. Dog synes jeg, at ZZR'eren er pænere bagfra. Men kunne godt tænke mig at vide noget om køreegenskaber, komfort, kvalitet osv. fra folk, som har prøvet begge.

• #3   19. jan 2012 Fed cykel du har dig der Per. Ser sgu godt ud med det 4-1-system. Jeg må ud og prøve en, når vejret er til det. Har prøvet en ZZR1400 2007. Lidt tung i røven i forhold til min, men det må man jo forvente...

• #4   19. jan 2012 Tja Per og jeg var heller ikke enige, sidst vi snakkede om de to cykler...
    ZZR1400 er min drømemcykel.. Jeg er 190 cm høj med lange ben og arme og sidder rigtigt skidt på Hayabusa'en.. Benstillingen er for "skarp"..
    Derimod er 1400'eren for lækker (for mig) at sidde på..
    Derudover synes jeg at Suzuki fuldstændigt har fejlet med bagenden på Suzukien.. Cyklen er sikkert supergod men designet stinker.. Hvorimod kawa'en er supersprød og ond at se på.. I min verden..

• #5   19. jan 2012 Jeg ville vælge kawa .. men du skal ud og prøve at køre en times tid på de enkelte modeller

• #6   19. jan 2012 Men Per, Teknisk set er der ingen tvivl om at begge maskiner er toppen af poppen...

• #7   19. jan 2012 Jeg har også lige som. per kørt gammel busa og nu ny model. jeg er 186 og har ingen komfort problemer på lange ture,jeg befinder mig fantastisk godt på den. Har aldrig haft mekaniske problemer på den. jeg vil ikke sige at zzr er dårligere for jeg ved ikke meget om den andet end at der er langt fra sadel til styr. Jeg er ikke i tvivl,du skal købe en hayabusa fra 08 og frem:)

• #8   19. jan 2012 Hvad angår ZZR fra 2012, så er den monsterfed. Meeen 300 af de lange er sgu lige rigeligt nok for den. Så ligger Hayabusa altså i et mere tilgængeligt prisleje. Men ok, så får man heller ikke ABS og Tractioncontrol...

• #9   19. jan 2012 Jeg har både haft en Hayabusa gen 1 og har en gen 2 fortiden, jeg er fuld ud tilfred og har da både været i holland og harzen uden problemer med comforten, jeg har prøvet zzr 1400 og synes at hayabusa gen 2 er mere styrevenlig og knap så tung, men bremserne er kanon på zzr 1400.

• #10   19. jan 2012 Har ikke prøvet en ZZR 1400 men er fuldt tilfreds med komfort på Busa'en.
    Jeg er 186 og sider faktisk perfekt og fuldt ud afslappet og med et lidt højere kåbeglas end standarden er selv meget høj hastighed ikke anstrengende...
    Eneste imod jeg kan sige er benstillingen for passageren. Den er ifølge fruen lidt for skarp til længere ture. Kender som sagt ikke forholdene på Kawa'en men kan da kun anbefale busa'en... Om man så kan lide design er jo en smags sag og der er jo ca 1 million hit på E-bay hvis man skriver "Hayabusa" så man kan jo sætte sit eget præg..

• #11   19. jan 2012 Morten du har ret når du skriver der ikke er abs men hvad tractioncontrol angår kan du købe en box fra Bazzas med traction og 2 maps og med mulighed for at tilslutte en kvickshifter. Lige gyldigt hvilken du vælger får du et moment man bliver afhængig af. God vind:-))

• #12   19. jan 2012 Hvis du gerne vil have ABS og Tractioncontrol er der jo også BMW K1300S til en (lidt) billigere pris smiley

http://www.123mc.dk/bmw-k-1300-s-hmc-motorcykler/mcid-33507s6

• #13   19. jan 2012 Ingen K1300S her tak. Men har hørt, at der følger en pibe og et års forbrug af Old Spice med;-)

• #14   19. jan 2012 Det er bare gas, BMW'en er en fin cykel, men slet ikke min stil.

• #15   19. jan 2012 Synes personligt BMWen er den fedeste af de tre, men hvor pokker lagde jeg nu den pibe??? smiley

• #16   20. jan 2012 Du har nok glemt den i mundvigen;-)

• #17   20. jan 2012 BMW´en kører bare super godt!!!! Komforten er helt i top!

Har dog ikke prøvet en busa eller ZZR1400 (endnu)

• #18   20. jan 2012 Skal nu igang med min 4 sæson på busa gen II og wow det er suverænt den bedste cykel jeg nogen sinde har kørt på, derfor har jeg den også endnu (plejer at skifte min hver 3 år).

Meeen når pengepungen, regeringen og A.P.Møller vil så bliver det BMWen, den er flot og kan det samme som bussen. Piben har jeg mangler bare den bløde hat

• #19   20. jan 2012 Er der i øvrigt nogen, som ved om Suzuki har planer om Tractioncontrol og ABS på Busa'en?

• #22   24. jan 2012 Jer med Busa'er: hvad giver I i forsikring og hvor? Jeg giver pt. 14500 for Ninja'en, så det skulle gerne gøres billigere....

• #23   24. jan 2012 Jeg forhørte om kasko på en busa gen1 for et par år siden. Kunne få den til 4600kr kasko hos tryg som elite billist. På daværende tidspunkt regnede de den ikke for en r model men for en sport/touring cykel.

• #24   24. jan 2012 -Morten J
    Her kan du se prisen gennem If's Suzuki-forsikring:
    (link fjernet)

• #25   24. jan 2012 -Morten J
    Her kan du se prisen gennem If's Suzuki-forsikring:
    (link fjernet)

Det må kunne gøres billigere. Jeg vil simpelthen ikke gi 9300 årligt for en sportstourer.

• #26   24. jan 2012 Jeg gir 6700,- helårlig kasko ved AROSfor en Hayabusa gen 2

• #27   24. jan 2012 -Morten J
    Det kan det sikkert. Min støbejernsraket er billigst ved TopDanmark: Over 1000,- billigere end If og med lavere selvrisiko.
    Men du skal nok ikke forvente 4000,- om året for en af verdens hurtigste motorcykler;-)

• #28   24. jan 2012 Nej, det er jo det. Jeg havde regnet med 6-7000 max. Nu skal jeg bare se om jeg kan komme af med Ninja'en uden at blive plukket totalt...

• #29   24. jan 2012 Tja i Malmö hvor jeg bor ville forsikringen have 14000 kr i kasko for min 12'er.. Og det var det billigste jeg kunne finde.. Jeg har 15 år uden skader (aldrig haft en skade kørt over forsikringen hverken i bil eller på mc) Så alt under 10 tusinf virker super for mig...

Kommentér på:
Busa eller ZZR1400?

Annonce