819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Forhandler eller privat? Forsikring? Forhandler eller privat? Forsikring?

Skal til at købe ny mc, den skal være stor og det skal være en racer model.

Prislejet ligger i 30-40.000 og jeg vil egentlig gerne have kasko på udyret!

Jeg er 21 og har kørt mc i 2 år.

Problemet er at hvis jeg køber eks. en gsxr 750 fra 1998 kan jeg forsikre den for 30 000 om året! Det er for meget.

Hvis jeg køber en mc igennem forhandler kan jeg muligvis forsikre igennem forhandler til ca. 8000 om året.

Jeg kan self også bare droppe forsikringen og så kun køre med ansvar?

Nogen der har erfaringer?

En anden løsning kunne være leasing af en mc. betale et depositum 15.000 kr. og så den månedlige ydelse!

Håber der er nogle der kan følge overvejelserne, og måske har nogle gode råd, erfaringer, tilbud, ideer og vejledning.

Mvh. Magnus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler eller privat? Forsikring?
  • #1   10. jan 2012 Du kan også bare lave din egen forsikring ved at lave en konto, hvor du overfører et fast beløb til. Hvis der så sker noget, kan du bruge de penge. Så er det bare ret vigtigt, at man ikke lige kommer til at bruge dem på noget andet... Hvis du ikke styrter, eller får den stjålet, så har du stadig dine penge. Det kan i hvert fald ikke betale sig at købe en cykel til 30k og så give 30k om året i forsikring.

• #2   10. jan 2012 Ville aldrig smide kasko på en mc til så lidt penge....

• #3   10. jan 2012 Ditto. alt under 70.000kr er ligegyldigt at smide kasko på. Det er lige før, men også kun næsten, at jeg ville bumpe beløbet til 100.000kr.

Kører du galt kører du galt. Bliver den nakket, er der 20% i selvrisiko. Koster den 40K når du køber den, smadrer den senere, så får du 30K hvis er heldig fra forsikringen. 3 år med lidt omtanke ved parkering og en god lås, og du er golden.

oh, og gå for forhandler med den alder hvis du vil have den på kasko.

• #4   10. jan 2012 Christian D sådan kan det vel ikke sættes op?

Det afhænger vel helt af hvad du skal give i præmie for den pågældende motorcykel, samt hvor mange penge man som person har råd til at miste?

For nogle mennesker er 30.000 småpenge, for andre er det en større investering

• #5   10. jan 2012 men selvfølgelig i overstående tilfælde er 30.000 i forsikring for en 30.000 kr cykel ikke logisk smiley

• #6   10. jan 2012 Hvad med leasing? Nogle erfaringer?

Jeg kan lide ideen med at sætte penge til side, men praktisk er den svær!

De 30.000 de nævner er jo en måde at sige de ikke vil have noget med mig at gøre!

Hvis jeg køre galt på min mc og der går skjolde i stykker kan man lave meget for 8000 kr. hvis jeg smadre den fuldstændig og overlever er jeg bare glad for at være i live. Hvis jeg køre galt og smadre mig selv og cyklen vil pengene være lige meget og så handler det om at jeg skal på benene igen.

Hvis nogle stjæler den slår jeg dem ihjel;)

• #7   10. jan 2012 GPS i den hvis nogle skulle stjæle den.

• #8   10. jan 2012 en mc du betaler 30k for i DK kan jo fås komplet i UK eller Tyskland for en fjerdedel så i tilfælde af styrt er det jo bare at hente en donorcykel, og når det kommer til tyvery så kan du jo investere lidt i nogle gode almax kædelåse osv. som så også kan bruges til en fremtidig cykel -

• #9   10. jan 2012 Tilbud og ideer? Ja kig på min. Sportslig med moderat HK gir overkommelig præmie.

• #10   10. jan 2012 Nu må du fandme stoppe med at reklamere for din usælgelige TRX Vildand...

• #12   10. jan 2012 Det siger vel sig selv at en ung fyr der vil have en stor racer cykel, kun kan blive dyrt?:)
    Men en mc i den prisleje vil jeg ikk smide kasko på, det kan ikk betale sig.
    Så hellere købe en mc som jeg ved jeg kan styre, og har råd til at forsikre.

• #13   10. jan 2012 Nej, ikke så firkantet, men køber du en cykel til 30 eller 40.000kr så begynder værdien hurtigt at smuldrer hvis den bliver stjålet. Alle forsikringer stort set har 20% i selvrisiko ved tyveri jo...
    Så er værdien på cyklen faldet lidt, 20% af, en lignende cykel koster så og så meget, så er det ikke mange penge. Så hellere ansvar og en donor cykel, som foreslået, skulle uheldet være ude.

Men jeg har heller ikke penge til at miste 30 jern, det vil jeg aldrig have uanset hvor meget jeg tjener. Jeg mener bare man skal huske og holde kasko forsikring op imod køretøjet og den pris man betaler.

• #14   10. jan 2012 Tak, de fleste jeg høre siger man ikke skal have kasko på en cykel til 30-40.000 men derimod passe godt sig selv og den.

• #15   10. jan 2012 Jeg vil sige det sådan at jeg havde kasko på min første cykel. Den købte jeg for ny til 100k. Jeg totalskadede den så efter 1½ år og fik 65k efter selvrisiko. Det gjorde at jeg havde en god sum penge til en ny mc. Så efter yderligere 1½ købte jeg en ny cykel (den jeg har i dag). Den har jeg så ikke kasko på, fordi det ville koste mig 25k om året. Satte jeg det i forhold til, hvad jeg gav for cyklen, så gik regnestykket bare ikke op.
    Så hvis du køre fornuftigt og tænker lidt over hvor du holder din mc, og smider en god lås på er du forholdsvis sikret. Selvfølgelig kan man ikke vide sig sikre på andre trafikanter i trafikken.....

Kommentér på:
Forhandler eller privat? Forsikring?

Annonce