1.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Kenneth H
Kenneth H
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066

Fake annoncer Fake annoncer

Utroligt hvad forhandlere gør for at lokke folk til at kigge på deres annonce

årgang 2009, nej, er i virkeligheden fra 81

http://tinyurl.com/cujfk4c

En ny ATV til 2500 kr. ja, når du har udbetalt en masse, så koster den 2500 kr. pr. md derefter.

http://tinyurl.com/blutg8t

Synes der efterhånden er ret mange af den slags

Er nu ikke dummere end jeg godt er klar over, når jeg ser annoncen, at det nok ikke holder vand med den pris smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fake annoncer
  • #1   3. dec 2011 Ahh, det koster ikke extra at læse lidt ned i texten, den første står der reg 1.gang 4md 1981, og den anden er leasing der ved man jo det koster, det står der jo også.Syntes nu ikke det virker som om der er nogen der prøver at fører dig bag lyset, det står jo i annoncen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
    #2   3. dec 2011 Det er måske falsk annoncering, men der er ingen lov som forbyder at nærlæse det der står...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#3   3. dec 2011 prøv på forsiden af 123MC at skrive Honda CX 500 Custom i søge ord, så står den på oversigten som den er fra 2009, men når man kommer ind i annoncen får man så at vide at den er fra 81, men så er man jo lokket ind

Samme med ATV'n står i oversigten til en pris på 2500 kr. først den anden info igen når man har åbnet annoncen

• Sajmon ™

#4   3. dec 2011 Læser du aldrig det med småt når du f.eks læser en kontrakt eller License Agreement igennem?

Læser du f.eks aldrig brugerbetingelserne for en hjemmeside?

Jeg er ikke enig med dig - og når folk læser at det er en forkert udfyldt annonce, vil de jo bare surfe videre. Man er jo ikke tvunget til at købe det der er i annoncen bare fordi man klikker på den?

• #5   3. dec 2011 Synes det er lidt det samme som når folk sætter deres ting til salg for et lavt beløb feks 1234 og så vil ha folk til at byde på det, og bliver sure hvis man ikke byder nok iflg. dem.

• Sajmon ™

#6   3. dec 2011 Martin K - Det er ved at være fikset her på siden. Sætter man prisen til 1234, redigeres den automatisk til 0...

Så mangler vi bare resten af de sære ting der foregår i markedet. smiley

• #7   3. dec 2011 Lyder godt.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#8   3. dec 2011 Sajmon

http://tinyurl.com/c3l75am

Står ikke noget med småt, står bare at en CX 500 fra 2009 koster 19.800

• Sajmon ™

#9   3. dec 2011 Skægt - når man klikker på annoncen, står der ellers

"Udstyr & Sælgers beskrivelse:
    Sælges, Cruiser, 498 ccm, Farve: Brun, Registreret første gang: 4/1981, Vægtafgift kr. 580"

Hvad er egentlig problemet?

• #10   3. dec 2011 Det er jo også falsk markedsføring når folk skriver registreringsåret som årgangen på deres cykler, det er jo meget sjældent at cyklen er indregistreret samme år som den er bygget

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#11   3. dec 2011 ja når man klikker på den, prøv nu at læse hvad indlægget oprindelig går på.

"Utroligt hvad forhandlere gør for at lokke folk til at kigge på deres annonce"

• Sajmon ™

#12   3. dec 2011 Kenneth H - Enten ved folk godt en CX500 ikke er bygget i 2009 eller også hopper de videre så snart de har klikket på annoncen og læst fakta.

Hvilket svar forventer du af os, hvis det ikke er vores mening om det?

• #13   3. dec 2011 Jeg giver Kenneth ret. Jeg kan heller ikke finde anden grund til at der står 09 som årgang end at det er for lokke folk ind.

• #14   3. dec 2011 eller endnu bedre når folk sælger fx en honda, så står der i deres annonce ikke yamaha suzuki kawasaki ktm... så får de lige pludseligt mange hits... pisse irriterende

• #15   3. dec 2011 ja... Kenneth har ret her...

Det kunne jo være hr. sajmon skulle læse det med småt i tråden....

Men "problemet" er vel til at leve med...

God jul smiley

• Sajmon ™

#16   3. dec 2011 Det kan også være en forkert udfyldt annonce på hjemmesiden, som kan være ret forvirrende for folk der ikke er vant til at bruge nettet til den slags.

Hvis det er med vilje giver det jo bare bagslag - for cyklen er jo ikke solgt bare fordi nogen klikker på annoncen.

Og de folk det eventuelt trækker til, vil for det meste bare hoppe videre når de ser det er en falsk / forkert annonce.

• #17   3. dec 2011 Kenneth H, kommer egentligt bare med et indlæg i forum. Straks er d u der som et søm med at spille kloge Åge Saimon.
    Syntes sefter hånden du har et anstrengt sprog her i forum.
    Pisser folks indlæg dig af og bringer dig i det røde felt. Så klik dog bare vider til noget andet.

Per T

• Sajmon ™

#18   3. dec 2011 Der er ingenting som pisser mig af ved det her, men det er mig lidt uforståeligt hvorfor man skal hænge forhandlere ud på grund af noget som sagtens kunne være simple fejl under udfyldning af info i annoncen.

Vi kan da hurtigt være enige om at det er irriterende at blive ført bag lyset, men så slemt er det jo ikke når man ikke bliver tvunget ind i noget på grund af det.

Som sagt er der ingen som tvinger nogen til at købe noget bare fordi annoncen vises flere gange, vel?

• #19   3. dec 2011 Jeg er ikke enig med dig i ret meget Sejmon, så sagen vedr. forhandler er ikke dig

• Sajmon ™

#20   3. dec 2011 Nej det er ikke mig.... Hvad det så end betyder. :o)

• #21   3. dec 2011 Glen, du siger godt nok det er falsk markedsføring, men følge lovgivningen så er det 1. Reg år der er gældende og ikk produktions år

• Sajmon ™

#22   3. dec 2011 Mirza - Ja desværre er det sådan...

• #23   3. dec 2011 Hvis folk sætter deres bike til 1234 og den så bliver reguleret ned til 0 går det jo endnu mere galt, for så vil folk bare byde 10,- osv, hvorfor ikke bare forlange at der skal være en pris og så nogen flere fleter der SKAL udfyldes, så man ikke skal spørge om alt muligt, som egentlig burde være obligatorisk?

• Sajmon ™

#24   3. dec 2011 Fordi så skriver folk bare "standart" i dem allesammen. smiley

Der må jo være grænser for hvor meget man kan hjælpe folk til at sælge en MC. Hvis ikke man gør sig umage, skal man så heller ikke brokke sig når ingen henvender sig.

• #25   3. dec 2011 Okay, det vil sige at du ikke vil føle dig snydt når den cykel du køber pludselig er 3-4 år ældre end du troede Mirza A ??

• Sajmon ™

#26   3. dec 2011 Det tror jeg nok han vil - men i lovens forstand er det faktisk lovligt at skrive første reg dato som årgang...

• #27   3. dec 2011 Det er jo sørgeligt, men det gør det nu ikke mere rigtig fordi en flok kontornussere har skrevet det på et stykke papir

• Sajmon ™

#28   3. dec 2011 På ingen måde...

• #29   3. dec 2011 Lovligt og lovligt, hmmm...... Har jo ikke noget med loven at gøre.
    Hvis man skriver første reg dato 15-6-1999 og så skriver det er en CBR600 PC25 så kan de kloge jo nok regne ud den ikke hænger helt sammen, første reg er reel nok, årgangen er bare en anden.

Har selv en Ducati 750Sport fra 1991 iflg reg attesten, men det er en 1989 model iflg Ducati bibelen. (modellen fra 91 ser anderledes ud)

• #30   3. dec 2011 Der er faktisk flere der har betalt for meget i afgift for deres bike fordi de har oplyst første reg i stedet for faktisk årgang. Så tjek altid stelnummer hos forhandler eller i en Haynes.

• #31   4. dec 2011 Glenn, jeg siger ikk det er i orden, jeg siger bare at sådan er lovgivningen, og vælger man at markedsføre sin motorcykel på den måde så er det fuldt ud ok, du skriver det er falsk markedsføring, det er ikk korrekt

• #32   4. dec 2011 Ja der er mange tumper der prøver at snyde andre og det gør det ikke mere rigtig

• #34   4. dec 2011 Man bør altid skrive produktionsåret uanset om årgangene er ens

• #36   4. dec 2011 Det er bare iriterende at bestille stumper til folk når de så ikke forstår forskellen på reg-år og produktions-år som er den rigtige årgang

• #37   4. dec 2011 Glenn, uanset hvordan du stille det op så er det ikk falsk markedsføring

• #38   4. dec 2011 Men det illustrerer vel meget godt, at man som køber skal være meget mere opmærksom på forholdet end mange måske er idag. Når folk i salgsannoncer specifikt nævner 1. ind.reg uden (loyalt) at oplyse om produktionsår (model), er der al mulig grund til at være på vagt - Enten er det udtryk for uvidenhed eller (oftest - min påstand) et forsøg på at forholde køber vigtig information. For mit eget vedkommende, er den slags i begge tilfælde afskrækkende, uanset om det foregår med eller uden overlæg.

• #39   4. dec 2011 Mirza
    Hvis du kigger i annoncen så star der faktisk reg 1. gang 81. Så jo jeg vil også kalde det falsk markedsføring. I hvert fald på søgeresultatet.
    Svarer vel til at hvis Føtex reklamerer i deres avis med 30 øl for 100 kr og når man står i butikken var det faktisk kun 24.

• #40   4. dec 2011 Martin, jeg forholder mig overhovedet ikke til den annonce, men til følgende citat:

"Det er jo også falsk markedsføring når folk skriver registreringsåret som årgangen på deres cykler, det er jo meget sjældent at cyklen er indregistreret samme år som den er bygget"

• #41   5. dec 2011 Jeg kan sgu ikke rigtig forstå, hvad I piber over. I er jo åbenbart alle skarpe nok til at kigge lige igennem dette her.

Det har til alle tider været sådan, at den der vil sælge anpriser på enhver mulig måde.

Når alt kommer til alt er man altid flere om at handle.

• #42   5. dec 2011 Mirza
    Ingen problem så smiley

• #43   5. dec 2011 Knud -> Derer simpelthen fordi vi kan kan lide at pibe smiley

Hvis ikke der er de " fake annoncer" som man kan få tårer i øjnene over så er der jo altid neden stående ( i prioriteret rækkefølge)

1) At der er lang tid, til at det er sommer igen.
    2) At motorcykelmarkedet er presset pga stort udbud og begrænset efterspørgsel.
    3) Hvor mange gange der skal skiftesolie på kværnen i løbet af sæsonen

Bedøm selv ironien i ovenstående... smiley

• #44   5. dec 2011 Der er noget der hedder modelår og der er noget der hedder første registreringsdato, 2 forskellige ting der er vigtige at holde adskildt, er de 2 datoer ens er det et fedt, men er de ikke er det modelåret der skal bruges til alt, dvs Skat og reservedelsbestilling.

Kommentér på:
Fake annoncer

Annonce