{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

køb af yamaha r6 99' - opmærksom på hvad? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg skal ud at se på en yamaha r6 fra 99' her i løbet af december. den har kørt 40000 km. eller deromkring.

Jeg ved godt hvad man normalt skal tjekke, men er der noget specielt ved en R6? ..Det er jo en maskine som nok har fået god gas gennem sin levetid. smiley

kan 2' gear være en af tingene? ..og hva ellers?

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af yamaha r6 99' - opmærksom på hvad?
  • #1   2. dec 2011 Har umiddelbart kun hørt noget om gearkassen...

    Ellers er det vel som alt andet.

    Stand
    Servicebog
    Diverse sliddele (Kæde/tandhjul/bremser/fjedring/dæk)
    Skjolde/plastdele (lakering/lak-skader)

    Ved motor skal man vel bare lytte efter mislyde, startbesvær og så skal den jo bare køre godt ved prøveturen smiley


  • #2   2. dec 2011 Hvad er prisen?

  • #3   2. dec 2011 giv den fuld hane i andet gear et par gange, hvis den hoppe ud af gear saa find en anden

  • #4   2. dec 2011 prisen er billig! smiley

    problemet er at jeg kun må køre lille mc.
    er det dyrt at få lavet andet gear, hvis det skulle være tilfældet?


  • #5   2. dec 2011 brug dine sunde fornuft, hvad er billig? hvis den er for billig er der måske en skjult fejl på den.

    En skiftegaffel koster ikke mange basseøre. Det er koster er alle timerne det tager at få motoren ud af stellet, flækket på tværs, montere gearhjul og skifte mekanismen og samle hele pisset igen. Det tager tid. Vi snakker 10 timer, måske lidt mere måske lidt mindre. En cykel fra '99 har uden tvivl nogle bolte der er groet fast, og hvis samtlige bolt hoveder er rundet af og skal bores ud, så kan det nemt blive meget dyrt.


  • #6   2. dec 2011 Den jeg havde havde ca kørt 30k, da den først motor døde, den flækket en cylinder, fik en brugt motor i tyskland,den holdt et halv år så var det samme gal, det er et stor problem på dem, også 2 gear, prøv bare og se hvor mange brugte motor du kan finde på nettet, der er ingen og hvis du finder en koster de kassen.
    Du skal op i en årgang 2002 hvor de er med indsprøjning, de kan holde.


  • #7   2. dec 2011 Det vil sjældent kunne svare sig (økonomisk) at lave gearkassen på de tidlige R6'ere, fremfor at købe en brugt. Ja det er rigtigt som Jonas antyder, at der som regel er en sammenhæng mellem, hvor holdbar/skrøbelig en motor er og dens brugtpris, efter et alm. udbud-efterspørgsel princip, og tidlige R6-motorer er relativt dyre, men dog stadig muligt at finde en del billigere end at skulle reppe en, hvis man har lidt tålmodighed. Jeg har skulle source 3 stk (1 gearkasse, 2 totalhavari) for R6-ejere, der ikke selv magtede opgaven, og det kostede ca. ½-delen af, hvad en (værksteds)-reparation ville ha' kostet. Er man typen, der går i panik over en bustet motor, er det måske ikke lige cyklen at købe....

Kommentér på:
køb af yamaha r6 99' - opmærksom på hvad?

Annonce