{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sort vs. spejl ? (visir)
  • #1   18. nov 2011 jeg har haft tonet og kører med spejl nu, der er ingen forskel på dem når man ser ud smiley de er lige mørke smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   18. nov 2011 Det er en smule mørkere - det er mit til Scorpion'en ihvertfald...

• #3   18. nov 2011 Kommer meget an på visiret. Jeg har både et tonet og spejl til min Shoei, og der er spejl lysere.

• #4   18. nov 2011 Okay så det er stadig den mørke farve man får, det er til en shoei hjelm jeg overvejer spejl i sølv eller det blå spejl

• #5   18. nov 2011 Du er velkommen til at komme forbi og prøve mit og hive det med for 250kr - bruger det alligevel aldrig.

• #6   18. nov 2011 Har nu tit kørt i dårligt vejr med tonet visir, synes ikke det er det store problem, så længe det ikke ligefrem er på vej til at blive nat.

• #7   19. nov 2011 Det er upassende hvis bare der er overskyet, så er sigtbarheden skidt, tilgengæld er det rigtig lækkert når solen er stærk

• #8   19. nov 2011 niklas D : låner du tit din profil ud til andre ???

• #9   19. nov 2011 hvor finder jeg spejl visir til en GSXR-SRAD (97 - 2000)

• #10   19. nov 2011 Til shoei kan man få 2 forskellige toner af mørkt visir..det mildeste af dem er ikke meget værd efter min mening!!
    Spejl-visir er det mørkeste- bare med bling bling effekt...og lidt dyrere

• #11   19. nov 2011 har haft både spejl og mørkt visir til min Arai hjelm. De er omtrent lige mørke, og man kan sagtens køre med dem begge 2 når det er overskyet, men INGEN af dem er noget bevendt når det bliver mørkt.....man kan intet se. man har jo mulighed for at købe en insert til et klart visir der skifter farve alt efter lyset. Det virker efter min mening rimeligt godt. Jeg har dog kun prøvet FogCity, men ved der også findes andre

• #12   19. nov 2011 Hellerup-Jacob - der snakkes om visir til hjelme i tråden - tror det er kåbeglas du er ude efter?

• #13   19. nov 2011 Spejl om aftenen = 0 udsyn.

• #14   19. nov 2011 jeg undrer mig bare over du underskriver alle dine indlæg med dit navn.....hvis ikke du låner din profil ud , er det jo overflødigt at skrive niklas, i alle dine indlæg...........

• #15   19. nov 2011 Michael L:

Har du overvejet at Mickas måske bare stammer fra en tid, hvor det var helt almindelig høflighed at smække sit navn under hvad man har skrevet???

Jeg ved at jeg faktisk næste skal øve vold på mig selv for IKKE at gøre.

mvh

Knud.....HOV

• #16   19. nov 2011 Når det så er sagt, må jeg give både Mirza og Niclas helt ret. Tonet eller spejlcoated visir tager umanerligt meget lys, og man mærker det ikke, idet man ikke ser, det der jo bliver væk!!!!!

Jeg har selv kørt en aftentur for et par år siden med min søn og en kammerat. Det var en efteråreftermiddag/saften, og efter turen sagde de begge: "Kæft hvor var det glat!" Ingen af dem havde så meget som set det tabte korn, der lå i svingene tabt fra diverse traktorer!!!!!

Junior afskaffede sit tonede visir omgående, og kammeraten lidt senere.

Jeg kender flere, der altid har både et tonet og et klart visir med. Det de ikke bruger sidder så om siden under jakken, hvor det ikke er i vejen.

• #17   19. nov 2011 Jo jo Knud, men så er han/ i jo også fra en tid uden internet........
    Det gælder jo om at tilpasse sig. LOL. .....

• #18   19. nov 2011 Michael L:

Det er jeg jo også -- altså fra en tid uden internet - og man skal tilpasse sig.

Men - det gælder jo på mange måder, så man skal huske på, at man sagtens kan tilpasse sig, men man skal da ikke afvikle sin eksistens eller sine særpræg:-)

...og tilpasning er slet ikke at tilsidesætte den høflighed man engang har indlært sig:-)

• #19   19. nov 2011 ja ja , jeg har da heldigvis lov til at trække lidt på smile båndet, når du skriver niklas ,i ALLA dine indlæg, velvidende at der står niklas få cm længere mod venstre på skærmen .

MICHAEL

• #20   19. nov 2011 super

Michael

• #21   19. nov 2011 Jeg har sort visir til en thansen billig hjelm og spejl til min scorpion hjelm - synes at spejlet er lidt lysere - men det er længe siden jeg har brugt thansen hjelmen.
    Men man kan sagtens køre når det er overskyet. Men hvis der er mere end bare overskyet, altså også regn eller aften, så ville jeg ikke gøre det.

Har en gang kørt fra Kulhuse (lidt længere væk fra København end Frederikssund) om aftenen i regn, hvor jeg havde spejlvisir på UDEN anti-dug, og dum som jeg var, havde jeg glemt mit klare visir, som jeg kører med på maven, når jeg ved jeg skal kører i mørke eller bare der er risiko for det.

Jeg kørte dog bag en bil som nogle af mine venner kørte i, så der kunne jeg følge baglygterne. Men det var sgu ikke sjovt kan jeg sige. Det duggede til tit og så fik jeg regn lige i hovedet når jeg åbnede det, kørte ikke særlig hurtigt der, men holdte dog hastigheden lidt under den tilladte hastighed.

Og til jer to, i hygger jer rigtigt, hva smiley

Mikkel

• #22   19. nov 2011 Jeg har næsten altid to visirer med.. om dagen når det er lyst kan jeg ikke køre med andet end mit spejlvisir, man slapper så meget mere af i øjenene end med det klare.
    Når det så bliver mørkt skifter jeg til det klare.

Jeg har prøvet solbriller, det duer slet ikke til mig, og de der giganthjelme med indbyggede solnedfældningsvisirdimser er slet ikke mig smiley

Nå ja, jeg er ikke tykkere end at mit reservevisir kommer ind under dragten i siden

• #23   20. nov 2011 Jeg har tit tænkt over hvor man lige kunne gemme sit 2. visir når man er på langfart, men det kan jeg så læse mig til her at det er muligt at gemme under jakken, men kan det godt holde til det, hvis man vrider sig godt og grundig? går ud fra sådan et visir er meget fleksibel??

• #24   20. nov 2011 Fx et Shoei visir kan du faktisk bøje ud så det er helt fladt, så ja, de er meget fleksible.

• #25   20. nov 2011 Niklas D:

Ja det med den indbyggede solbrille kan jeg også undre mig en del over - jeg er kanonglad for min Schubert C3, men jeg er godt klar over, at man skal hitte en, der passer på hovedet. Har man nu en hjelm, som passer, og som man er glad for, så er det jo en mulighed at skifte visir, hvis man ikke vil anvende solbriller. Ydermere findes der en del MC-ister, som går vildt op at fremtræde med et eller andet look, som du og jeg er aldeles ligeglade med:-)

• #27   21. nov 2011 hehe knud, kan ikke lade vær emed at grine af den med korn på vejen..

jeg oplevede engang den største udskridning som jeg liiige nåede at redde, vejen var tør og kunne ikke forstå hvorfor der var så glat, da jeg åbnede visiret, så jeg da lå rigtig meget sand i det sidste sving..

Hvilket minder mig om, jeg bliver nødt til at købe et nyt lyst visir, det forrige blev ridset ved mit sidste styrt..

Kommentér på:
sort vs. spejl ? (visir)

Annonce