{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Jesper P
Jesper P
Tilmeldt:
24. okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Køb af Honda CB 400F {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
Jeg skal ud og have min første MC, og har tænkt meget på en Honda CB 400F.

Men inden jeg tager ud og kigger på nogle vil jeg gerne vide om der er noget specielt jeg skal være opmærksom på ved sådan en.

Mange af dem har kørt 80.000+ km.. Er dette noget problem?

mvh.
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Honda CB 400F
  • #1   17. nov 2011 En 400 F,er en rigtig god begynder......som iøvrigt også holder når man er erfaren. Og så er de langtids holdbare,hvis man husker regelmæssige olieskift ( ret vigtigt på en mc med så lille oliebeholdning ).
    Så hvis du finder et velholdt eksemplar,så kast dig roligt ud sådan en.
    KIM


  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   17. nov 2011 Det lyder godt Kim. smiley

  • #3   17. nov 2011 Nok nærmere 180.000km...
    Gå efter en, der har en ejer der har passet på den.
    Hvis det er en f1 model sveder den lidt olie fra toppen, det skal du leve med. På en f2 er det klaret.
    En raslen fra motoren, er typisk fra knastkæden, og ofte fordi strammeren sidder fast. Kan også tænkes det er nødvendigt med en ny knastkæde.
    Hvis karburatorne ikke er korrekt synkroniseret, giver det også en raslelyd.
    Forbremsen har også en slem tendens til at sætte sig fast, så der skal man huske jævnligt at rense det åg kaliberen sidder på

    På en så gammel mc vil der altid være noge det skal laves, men det er let at finde dele til en 400/4


  • #4   18. nov 2011 Du får sgu ikke en bedre maskine (pris kontra kvalitet) end en cb 400 f

    jeg har selv haft 2 som projekter, den ene havde kørt 160.000 uden at motoren havde været åbnet.
    Når jeg kommer i hus og får lidt mere plads så skal jeg have sådan en igen... smiley


  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   18. nov 2011 Den jeg lige umiddelbart har kigget på er fra '75, så jeg går ud fra at det er en F1'er?

    men umiddelbart lyder det jo rigtig godt smiley


  • #6   18. nov 2011 Hej
    Finder du en CB400 som har kørt mindre end 80.000 har den helt sikkert fået et nyt speedometer, måske flere gange ;o)
    De spilder alle lidt olie, lær at leve med det, for det har ingen betydning for levetiden på motoren, selvfølgelig så længe du husker at have olie nok på motoren. F1 og F2 er identiske i motoren så vidt jeg husker - 75 modellerne havde bagfodhvilere monteret på bagsvingeren, 76 og frem har et lille beslag til disse. Ellers er der stort set ikke andre forskelle end farverne.
    Fin lille mc - held og lykke med den.


  • #7   18. nov 2011 F2 har længere motorbolte, og holder derfor bedre på olien.

  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   18. nov 2011 Tak for informationerne.. Umiddelbart lyder det som om at det ikke gør den helt store forskel om det er en F1 eller F2 smiley

  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   18. nov 2011 Det med fodhvilerne.. Betyder det at F1 modellens fodhvilere altid er "slået ud".. jeg tænker bare på hvordan jeg ser forskel

  • #10   18. nov 2011 Nej, fodhvilerbeslaget er monteret på bagsvingeren på en 75'er, men kan stadig foldes op. På den senere er de monteret på stellet

  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   18. nov 2011 Okay super smiley

  • #12   18. nov 2011 Jesper Virum
    Er det motorfastspændingsboltene du mener er længere på F2?


  • #13   18. nov 2011 Nej. Pinboltene der motoren sammen

Kommentér på:
Køb af Honda CB 400F

Annonce