{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

er det bare mig {{forumTopicSubject}}

eller er der andre som mig som undre sig over hvad nogle folk starter på?? jeg synes det er DYBT sygt at folk som lige tager kørerkortet og starter på en laaaaangt over evne mc! er det bare for at vise at man har sådan en cykel eller hvad sker der??

her et par eksempler.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8033 - ved at tage kortet.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7761 - ved at tage kortet.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6310 - hmm må lige have fået kortet.

kan godt være ejerene af disse nu føler sig trådt på osv men skal jeg være ærlig er jeg sq ligeglad! jeg synes det er vanvittigt at starte på disse cykler som nybegynder! kan da kun sige at for mig at se kan jeg da godt forstå at statestikken for mcister som mister livet stiger!

er det bare mig som er emsig eller hva??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det bare mig
  • #2   29. maj 2006 Ved ikke om du er emsig...

    Jeg har lige købt min første egen MC. Det er en R6'er.

    Jeg har ikke så meget erfaring som mange af i andre i at køre, men har dog ofte kørt, da jeg så har lånt af venner og bekendte.

    Og alt andet lige, så er det altså noget mere skønt at kunne køre sammen med dem, fremfor altid at skulle sidde bagpå...

    Skal så måske nævnes, at jeg har haft kørekort til mc siden 1999, og har kørt rimelig ofte de sidste 5 år, men stadig er R6'eren min første egen MC smiley

    Og er super glad for den


  • #3   29. maj 2006 Ham på 19 på en busa er måske ikke for smart (er det ikke ulovligt) ? Hvis han kører en ned på den med lille kort til mc er han i gæld resten af livet (ingen forsikring).

    Jeg startede selv med en thunderace på 145 heste, men var sgu også over 30 da jeg fik kortet, så jo, du har lidt ret, men døden skal jo have en årsag...

    Nogle af dem kunne jo også være fake...


  • #4   29. maj 2006 jeg er selv startet på en gsxr400 for at kunne lære at kører inden man gik højere op, gik fra 400 til 750 og så endelig op til min 1100, og kan kun sige jeg er evig glad for at have startet på de mindre maskiner, havde jeg startet på 1100'ern havde jeg nok bare blevet en del af statestikken.

    og Thomas at du har kørt (og haft kortet) i længere tid er skam fint med mig så har du trods alt fået lidt erfaring, men dem som lige tager kortet mener jeg IKKE skal starte på de store maskiner, det er der min pointe er!


  • #5   29. maj 2006 Det er jo i bund og grund deres egen sag. Men det er da lidt vildt at starte på en Busa, eller Zx10. Jeg er glad for at jeg valgte at starte på en lille cykel, ellers havde jeg da nok ikke været her idag. Jeg forstår ikke hvor at folk får pengene fra, for det første er en Busa eller 10´er mega dyr at købe, og forsikringen må da også være helt vild! ? Jeg kan kun misunde at det ikke er mig der har pengene til det!


  • #6   29. maj 2006 Madvig, kan sagtens følge dig, og jeg må da tilstå jeg synes også det er lidt vildt...

    Jeg ved da med mig selv, at jeg langt fra kan udnytte de kræfter min "lille" maskine har, og nok næppe kommer til det foreløbig...

    Der er jo altså himmelvid forskel på de maskiner man tager kortet på, og så op til de maskiner de 3 du har linket til, kører rundt på.

    Desværre, er det nok oftest det man ser. Nogle vil nok vise deres MC frem, og den skal være så stor som muligt, og så hurtig som muligt, selvom man slet slet ikke kan styre den endnu...


  • #7   29. maj 2006 måske har han fået den droslet til 34 hk? det kunne være spas, en busa til lille kørekort!

  • #9   29. maj 2006 Dræber man ikke lidt busa'en når den skal drosles til 34 Hk?
    Det er jo næsten 150 hk der lige bliver fjernet, kan det lade sig gøre :S


  • #10   29. maj 2006 Hende tøsen er sgu nok bare for at vise sig frem, det ser ud som om hun poserer lidt med hunden i højhlælede sko og solbriller.

    Men hvis man vil bruge 230.000 på en mc som man kan posere på, er det ok med mig smiley
    Hver sin lyst *g*


  • #11   29. maj 2006 til Lucky Strike :

    Det kan godt lade sig gøre, også til min kan man få nogle plader til indsugningen, så den kun suger igennem et meget lille hul, men tror den kører af h. til.


  • #13   29. maj 2006 Kan kun være enige med jer andre. Det er jo komplet sindsygt at starte på en busa som 19 årig og uerfaren på en mc. Selv er jeg startet på den jeg har nu. Er godt tilfreds med 79 hk. Skal lige lærer den at kende. Men jeg skal da selvfølgelig have noget større på et tidspunkt, om nogle år. Måske en Triumph daytona 675 årgang 2006.

  • #14   29. maj 2006 Problemet her er jo at hvis man kommer direkte fra en gs500 eller er5 eller lign, lige har prøvet en andens cykel et par gange, sætter sig op på en busa eller lign og smadre hanen i bund så rykker cyklen fra en... begge mine ældre brødre siger konstant at man altid lægger sin første cykel ned (de taler af erfaring :P) og falde med 110 - 150 på en mindre cykel eller falde med 280... tjaa... jeg ved godt hvad jeg helst vil smiley Men som sagt, det handler om selvjustits med at give hane, og hvis man har selvkontrol nok til ikke at give sin busa eller zr10 fuldhane til man har fået nogle 1000 kilometer under sig.. jaa... så er det fint med mig... men statestikken siger at det er anderledes... jeg snakkede med en honda forhandler på et tidspunkt, han sagde at 32% af alle der køber en fireblade som første cykel efter kortet, har lagt den ned inden for 3 månder.

  • #15   29. maj 2006 Talte med ham den unge på 19 med Busa'en på Fyn's turen

    Selv om han var flink nok, så havde han den samme indstilling som alle andre 19 årige, "hø hø, det går squ nok, køre forsigtigt, osv"

    Yeah Right, in u r dreams.....

    Odds'ene er meget store for at der sker noget med sådan en cocktail, Ny mcist 19 år stærk mc.

    Og så dur forsikringen ikke hvis der sker noget, for når den står i farmands navn, så bakker forsikringen ud når det er en 19 årig bruger som laver ulykker

    Synes det er en skæv kurs mange unge er inde på


  • #16   29. maj 2006 Altså nu vælger jeg kværn ud fra min egen højde og drøjde og ikke kubik.. Man kan jo dø på en Kreidler 50 ccm.. Det er sg ikke fedt at køre på en GSXR-250 når man er 190 cm med en benlængde str 36..

  • #17   29. maj 2006 For at sige det koldt og lokumsagtigt, så ville jeg ikke ha noget problem med at ringe efter panserne hvis jeg mødte en knægt med lille kort der drønede rundt på en busa. Det er uforsvarligt og nok en af de dummeste ting man kan gøre. Fuck at han sidder i gæld resten af livet, men dem der evt. kommer til skade via ham får jo bare ikke nogen forsikringspenge til at købe kørestol, ekstra pleje, ombygning af hus evt. flytning osv (værste scenearie).

  • #18   29. maj 2006 Sys lige jeg ville blande mig....

    Det afhænger meget af selvjustits. jeg er 25 og har lige købt min første cykel, en blackbird. Jeg har tilbagelagt 2200 km på de første 2 måneder uden problemer. Det afhænger meget af hvor ansvarsbevidst man selv synes man er.....

    Omvendt vil jeg sige, det var godt jeg ikke fik den som 18-årig....


  • #19   29. maj 2006 Helt enig i at det ikke er smart at starte på så stor en mc, selvjustits eller ej, dog tror jeg også alder er en vigtig faktor, og ingen 18 eller 19 årig har den justits der skal til med så mange hk mellem benene! Af samme grund er jeg selv startet på en mindre cykel, hvilket jeg mener er det mest forsvarlige!

  • #20   29. maj 2006 Det handler mere om personen en cyklen. Sådan har jeg det lidt. Men man hører jo om enormt mange der "kører over evne" og 19 år + en busa lyder som en dårlig cocktail. Er selv 18 og købte min første mc sidste år, en Yamaha Fzr600R, og jeg fik da også hele tiden og vide at det var selvmord osv... Men synes nu selv det går meget godt.

  • #21   29. maj 2006 Jeg startede på en ZX6R i 2004 som 28 årig, og jeg fik den slet ikke kørt optimalt før den desværre blev stjålet forår 2005, så købte jeg en ZX9R med endnu flere HK, og det går nu også fint.. tror ikke det betyder Så forfærdelig meget hvor længe man har kørt, nok mest hvor moden man er..

    Og nej jeg ville ikke have mig en ZX6R eller ZX9R da jeg var 18 år gammel.. puha det havde været slemt.. trængen til spænding dræber..


  • #22   29. maj 2006 Selvjustits kan man stikke skråt op.
    Jeg er selv startet på en forholdsvis lille chopper (tog kortet sidste år). Og det er plenty til mig mht. kræfter og den kørestil jeg nyder - ok den mangler måske lidt til overhaling når jeg har konen med men så holder man jo bare fartgrænserne!
    Jeg prøvede dog lige storebror's Blackbird for et par uger siden og det er sgu aaaalt for meget med den erfaring jeg har - kommer man først på sådan en cykel og giver den lidt gas så er det marginaler der gør om den bliver på vejen eller ej.... og man kommer hurtigt til at overvurdere sine evner - fordi det er jo pissesjovt!!!

    Men på den anden side - folk må jo selv bestemme (så længe de ikke kører på et lille kort - hvilket jeg synes er alt for plat).


  • #23   29. maj 2006 Jeg er 21 og har en ZX12R - syntes selv det er liiiige tidligt nok at sætte sig op på den nu, men har ikke tænkt mig at skifte den ud - men det hele handler jo om, hvor vidt man kan styre sig selv eller ej - Nu kørte bla. jeg mean streak før - langt fra det samme som en ZX12R - har også kørt FJR1300, som var min fars.

    Som sagt, det handler om at styre sig selv - fordi cyklen kan alt - og jeg kan kun en brøkdel af hvad cyklen kan.

    vil så sige, har intet imod folk som fyre deres lort af på en motorvej om aften/natten hvor der næsten ikke er nogle.

    syntes det er sindsygt at en fyr/pige på 21 som aldrig har kørt noget før, kan gå ud - tage kørekortet og så bare købe en maskine som kan gå 300+ nemt og så "lege" på den.

    syntes der skulle være et specielt kørekort til at man må købe ting som R1, busa zx10r 12r osv - altså er race kørekort, så man går igennem en del kurser mht. at kunne bremse ordenligt, dreje ordenligt - udvige ved høj fart osv.. og når man har bestået det, skulle man have lov til at købe dem, evt hæve grænsen for at kunne købe dem, mht. alderen


  • #24   29. maj 2006 Ved godt det er et mc-galleri men man kan jo også, som 18-årig, gå ud og købe en bil der kan 250-300 km/t og hvis man så er skyld i en bilulykke er der større chance for at man tager andre folk med end i en mculykke. Hvis i forstår....
    Men mener stadig at det handler mest om den person der sidder på cyklen. Der er desværre bare ikke mange der kan styre det


  • #25   29. maj 2006 Vil nu sige at hvis jeg ligger min cykel på 300 km/t og jeg jorde ind i siden eller bag i en bil - så går jeg sgu igennem lortet

  • #26   29. maj 2006 Det rene vanvid med sådan en "start".. eller skulle vi kalde det for "slut" på livet...

    Store maskiner er helt ok, men det er nu engang smartest at lære at kravle før man forsåger at gå.. for ikke at sige "løbe"...

    Madvig du har helt ret...


  • #27   29. maj 2006 Det er nok også derfor der er så mange unge der dør..ikke kun på de hurtige maskiner men også "alm", da de ikke aner hvad de maskiner rummer af kræfter.....

    tror hurtigt de glemmer hvor kraftig kraftforholdet er, samt at man er MEGET udsat som mc´er..

    Kan da selv huske da jeg fik kørekort, troede man kørte som prof...men man blev klogere med tiden....


  • #28   29. maj 2006 Ja der er desværre nogle tumper som ikke helt har forstået det med kræfterne i MC, og måden hvorpå man kan køre på en hurtig MC.
    Men scenariet med en 19-årig der er uden på hans begynder Busa, og hans kammerat på en CB500, er da lidt sjovt. Busa fyren starter med at trille i første og har CB'eren liggende lige ved siden af, skifter til anden for der kan han give den lidt mere gas og lægge "tøse-cyklen" bag sig. Hurtigt op i 3. gear. Luk af for gasse, og bremse blødt op til det næste sving, bliver overhalet af ham på CB'eren, der stadig køre med fuld gas. Finder ud af han kunne bremse meget senere, så han giver gas igen, glemmer han var i 3. gear, så ned i 2 og så halv gas og haler lidt ind på CB'eren, som nu viser bresmelys.
    Opdager at det nu er tid til at bremse, så fuld greb og ned i første. Triller rundt i svinget, retter cyklen op og giver gas op gennem gearene, og når næsten op til CB'eren inden der igen skal trilles rundt i et sving....

    Der er desværre nogen som starter på en for stor MC. Men desværre tager Darwin sig af dem.
    Som 20-årig købte jeg en VFR750F som min første MC, og mente at den kunne jeg sagten magte. Det gik også fint i starten, men jeg fandt hurtigt ud af at drifte ud af svingene.... Havde gjort det et par gange og blev så enig med mig selv om at jeg endnu ikke kunne styre mig med 100Hk. Drømemr stadig om en VFR750 og i dag ville jeg bedre kunne styre mig som 26-årig.

    /
    Jesper


  • #29   29. maj 2006 Er enig med dig det er dybt godnat, er glad for min god cykel og man lærer ikke at kører ved at tage kortet måtte jeg da osse sande for 3 uger siden da jeg røg i jorden. og brækkede hånden.

  • #31   29. maj 2006 Det kunne da være sjovt at hører de 3 ejeres kommentarer til dette emne. De undre sig nok over at der er så mange der har været inde og se på deres profiler.

  • #32   29. maj 2006 ja, god idé. lad os hører dem, hvem smider et link afsted til dem, madvig?


  • #33   29. maj 2006 Hmmm... nu har jeg efterhånden også haft kortet i knap 10 år og kørt mc i de fleste af dem, de sidste 3 år på min 750´er; men jeg skal da indrømme, at hvis jeg fik fingrene i en større mc, ville jeg nok også køre tilsvarende meget stærkere.

    De 220 jeg kun kan presse min op på (er en stor mand hehe) er ikke nok syntes jeg, så hvis jeg havde en busa ville nålen nok også ofte vise de 299 den kan, og ja jeg ved godt det er sindsygt at køre det på en eller anden landevej men hva´ ska´jeg sige, det tænker jeg ikk sådan over når jeg er ude og lege.

    Kald mig uansvarlig, kald mig hvad i vil; men det sku´ sådan det er og jeg tror da der er flere af jer der nikker genkendende (ellers er det bare mig der ikk kan nøjes med 1. gear).

    Jeg er dog overbevist om, at den erfaring og det overblik man trods alt har efter mange års bil- og mc-kørsel er en stor fordel overfor en nybagt mc-ist på en Busa.


  • #34   29. maj 2006 Hehe kan da se at Mikkel H også kender det... vrider man hanen engang og dyret flyver afsted som en anden rumraket kommer legebarnet frem og man kører måske liiiige lidt for stærkt :S

    Lige til mit forsvar, så kører jeg også nogle gange omkring det man må... før pappet ville være væk smiley


  • #35   29. maj 2006 Jeg er så enig med dig, at man tror det er løgn.

    Jeg har i øvrigt aldrig helt forstået, hvad man skal med tophastigheder på 250+ ude på offentlige vej, ligesom jeg heller ikke kan se ideen i at accelerere hurtigere end et frit fald.

    Når man dertil lægger at flere af de eksempler du nævner omhandler unge/ meget unge mænd er det endnu mere underligt. Bliv bare forarget - i min ungdom kørte jeg også kvikt på relativt hurtige maskiner-man var vel frisk. En dag kørte en af dem fra mig - af vejen og ind i skoven - heldigvis mellem træerne. Jeg vil gerne understrege, at det ikke var mig, der kørte mellem træerne!!!!!

    Har man et dødsønske, findes der selvmordsmetoder, der ikke indebærer risiko for at skulle tilbringe mange år som "grønsag".


  • #36   29. maj 2006 Well hver gang jeg hører om unge mcister med alt for store mc´er beder jeg sq en lille bøn for dem indeni mig selv!
    Er enig med det meste i denne her tråd! så kan ikke rigtig bidrage med noget! Men Uanset alder, så er det i mine øjne dumt at starte på noget der er for stort. Men der er selvfølgelig undtagelser, fx selvdisciplin osv osv, som folk også er inde på herinde!

    Møder jeg en 18 årig på en BUSA så er jeg den første der ringer til vagthavende! Jeg vil satme ikke have sådan en på vejene! Gyser ved tanken


  • #37   29. maj 2006 Jeg kan godt se at det kan være sjovt at kunne accelerere hurtigt. Det kan være meget sjovt, hvis man holder ved siden af en ung karl smart der lige har lånt fars jaguar en dag på strandvejen. Man holder ved siden af ham ved et rødt lyskryds. Han sidder og leger lidt med speederen. Selv holder man sig helt stille, indtil der bliver grønt. Så ser drengen nemlig kun rødt. har selv prøvet det. Han var godt nok ikke glad ved det næste lyskryds.

  • #38   29. maj 2006 læst elge busa profilen igennem
    kan kun *sukke* over det her:

    "Den står bare helt standart.....Men der kommer et andet SpeedOmeter i som viser 340 i stedet for de 300"

    "300+ håber jeg på"

    Det fortæller en del om manden! Han har den helt forkerte indstilling til at køre mc!
    *suk*


  • #39   29. maj 2006 Tja.. Jeg startede på en GSX 250 E, hvor jeg lærte lidt om at køre mc. Fik omkring 20.000 kilometer under bæltet, det gav noget rutine. Fik så en XT 600 motard jeg kørte som gal på, den var fandme sjov! 40 heste, men usansynlig sjov at tumle rundt på! Igen omkring 20.000 kilometer.

    Havde en FZR 1000 Genesis uden afgift jeg fik omkring 3000 kilometer på inden den blev solgt. Har nu fået mig den fede kværn. Den har ikke vanvittigt mange heste, men er hurtig og kører godt. Endnu bedre når jeg får den gejlet med Öhlins og OZ fælge.

    Der er flere typer MC'ister. Blandt andet de der kan lide at køre og de der kan lide at vise sig. Jeg kan bedst lide at køre.

    Havde jeg startet på en af de hurtige, ville jeg være stået af med ganske høj hastighed. Håber ikke det sker for en af de nævnte mc'ister, men det ville ikke undre mig..


  • #40   29. maj 2006 Sebastian: Det er sikkert også en af de knægte der praler med at den kan køre omkring 330..

    Har hørt en TLR kører påstå at hans kunne køre over 300. Standard med potter, javelja!

    Nyt speedometer, det er naturligvis et must.

    Eller..

    Jeg har en eller anden idé om at det man gør ved en mc, helst skal have et formål. Helst forbedre den..


  • #41   29. maj 2006 Kan sige hvorfor jeg har købt min ZX12R..

    Jeg er en stor fyr - 195cm, 113kg - jeg sidder bare ikke ordenligt på de mindre maskiner og de ser forkerte ud til mig.. derfor valgte jeg en ZX12R - ikke fordi den er en af de hurtigeste - det er da meget lækkert at den kan flytte sig, men kan en 636 også..

    så, pga størrelsen og at jeg havde muligheden for at få den cykel jeg altid har syntes bedst om - valget stod mellem den og en Busa.

    Nogle vil sikkert syntes det er en lam grund til at købe sådan en.. men sådan er det jo - vi er ikke alle ens.

    folk glor da også underligt på mig når de finder ud af at jeg er 22 og har en ZX12R - "er det ik liiigee ungt nok" - "jo" samtale slut.


  • #42   29. maj 2006
    Jeg har alderen til at køre på en stor mc.... men har med vilje beholdt mit droslingskit på ( det var der på den da jeg købte den) ....
    bare lige indtil jeg har lært den at kende lidt...

    jeg har haft den i ca. 11/2 - 2 mdr... men den får nok først sine 65 hk. om en md. el. to.... øvelse gør mester.... og nej det tager ikke kun at par mdr. at blive mester!!!

    Misse



  • #43   29. maj 2006 Misundelse er en grim ting.. det er det eneste jeg har at sige til jer alle...
    Jeg synes det er for dumt at udstille "tilfældige" (du har sikkert ikke engang skrevet til dem at de bliver diskuteret i en tråd, sp de i det mindste kan forsvare sig??)
    I ved sgu da ik om ham den 19 årige køre skidt eller vildt godt... hurtigt eller langsomt... Måske han har køre på bane siden han var 3??? måske han bare har en busa, men ik bruger den.. forstået på den måde at han ik ligger med 300 i timen.. Øv hvor bliver jeg i dårligt humør af jer gamle kloge behårede mænd der sviner andre fordi de har en fed mc.,.

    OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS

    TAG DET NU MED ET GRAN SALT!! og træk de vigtige pointer jeg kommer med ud.. dette er ikke et "modangreb" dette er udelukkende en hadefri tekst!! nu kan der vel umugligt være nogen der føler sig krænket smiley


  • #44   29. maj 2006 Citat "Øv hvor bliver jeg i dårligt humør af jer gamle kloge behårede mænd der sviner andre fordi de har en fed mc.,. "

    Nicholas,, Du er da dum at høre på nu !!!!!!


  • #45   29. maj 2006 citat: kan godt være ejerene af disse nu føler sig trådt på osv men skal jeg være ærlig er jeg sq ligeglad! jeg synes det er vanvittigt at starte på disse cykler som nybegynder! kan da kun sige at for mig at se kan jeg da godt forstå at statestikken for mcister som mister livet stiger!

    Blot et af mange.. her det aller første...
    Hvis man kan give må man også ku tage.. Og læs nu hvad jeg skriver.............: TAG DET NU MED ET GRAN SALT!! og træk de vigtige pointer jeg kommer med ud.. dette er ikke et "modangreb" dette er udelukkende en hadefri tekst!! nu kan der vel umugligt være nogen der føler sig krænket smiley


    TAG DET NU MED ET GRAN SALT!! og træk de vigtige pointer jeg kommer med ud.. dette er ikke et "modangreb" dette er udelukkende en hadefri tekst!! nu kan der vel umugligt være nogen der føler sig krænket smiley


    TAG DET NU MED ET GRAN SALT!! og træk de vigtige pointer jeg kommer med ud.. dette er ikke et "modangreb" dette er udelukkende en hadefri tekst!! nu kan der vel umugligt være nogen der føler sig krænket smiley


  • #46   29. maj 2006 Nicholas forstår altid at skrive ting på en pæn og ordenlig måde, så ingen misforstår noget fra starten af.

    En 19 årige fyr, eller 22 som mig for den sags skyld, har ikke samme tid i trafikken som en på 30-40 har - ergo, vi kommer ud for ting som vi ik har styr på - sig mig imod eller ej, men sådan er det bare.

    Kan godt være at man kan finde ud af at køre hurtigt igennem et sving, men på en bane har du fuldt udsyn hele tiden - på en landevejen kan du ik se hvad der er i svinget hele tiden - kommer du med 120+ i et sving - der kan ligge grus, olie - stå en ko - være et ordenligt hul i jorden - der kan få den sags skyld være ALT, derfor skal man køre med det i hovede hele tiden - mange gør det ikke, kan man se når man køre fælles tur og man kan læse om det ..

    der ligger den støreste forskel, og det er grunden til at folk kigger lidt skævt til folk som er unge og er på store maskiner, det er da forståligt ik?


  • #47   29. maj 2006 Du taler ned til folk på den måde du gentager dig med dine forbehold . Men hvorfor overhovedet skrive noget du alligevel ikke mener ??

    Du skriver at man skal kunne "tage",,,

    Så tag imod dette,, Du kan ikke tillade dig at skrive spm du gør,,,

    Lav om på det eller du har min udstemme

    Bo


  • #48   29. maj 2006 Nicholas,, Du er da dum at høre på nu !!!!!!

    Synes du det virker nedladende du ved med "gentagelser" her tænker jeg de her !!!!!!
    Tag det med ro Bo, mht jeg ik mener det?? Det jeg skrev handlede ik så meget hvorvidt det er forsvarligt eller ej, men mere om det er forsvareligt (af de såkaldte modne) at udstille og dømme folk som rovfugle i samlet flok, på den måde de gør for rigtgit reigtig mange af de her indlæg i denne tråd er nedladende..

    Tilbage til "konflikten mellem dig og mig.. Jeg har ik gjort dig noget, så skriver du: Nicholas,, Du er da dum at høre på nu !!!!!! og jeg svare ligeså provokerende som du konfronterer mig... Hvis du vil give mig en udstemme så gør det, men jeg håber ik du tror jeg er sur på dig eller noget... indtil jeg fik kastet den der i hovedet sad jeg faktisk med smil på læben..


  • #49   29. maj 2006 jacob og jesper: jeg forstår udemærket budskabet i tråden,... smiley

    Læs evt besked ovenfor.. der står hvad det er jeg mener...

    Jeg synes bare ik folk kan være bekendt at svine andre og kalde dem uansvarlige og det og det andet.. kan en 19år på en rs125 ik køre dårligere end en 19 årig på en busa fx...


  • #50   29. maj 2006 Så må du formulere dig anderledes, end at kalde een for "gammel klog og behåret der sviner ,,, "



  • #51   29. maj 2006 med "dårligere" mener jeg selvfølge at de kan have en større risiko for at lave ulykker selvom de kun har en 125ccm... jeg ved i forstår for satan... hehe smiley

  • #52   29. maj 2006 Nicholas,, jo du misser pointen her

    Jo det er uansvarligt at have en 19 årig på en busa eller ligende, dan man ikke har kort til det (nu taler jeg ikke erfaring) og man har hellerikke forsikring til det der dækker hvis uheldet er ude,,, det er uansvarligt


  • #53   29. maj 2006 Bo: forskellen er bare at jeg skriver det her lige bagefter.. dette er udelukkende en hadefri tekst!!.. du kender også resten, så jeg forstår ik hvordan det overhovet kan misforstås.. det sidste med de behårdede mænd var jo bare for at sprede lidt hygge, sjov og spas... Faktisk var min intention at gøre folk lidt gadere i stedet for de var så negative.. men det slog vidst fejl.. nogen steder i hvert fald..

  • #54   29. maj 2006 jacob: mit indlæg er jo ik rettet mod dig eller nogen anden enkel person´.. der står jo "gamle mænd" ik "gammel mand" :---D

  • #55   29. maj 2006 Lad os glemme "sprogbarrieren"

    Jeg mener nu stadig at emnet er rigtigt som beskrevet ovenfor


  • #56   29. maj 2006 Bo: Jo din ansvarsforsikring dækker... Det er motorcyklen det er forsikret og hvis den laver skader på andre dækker den... Emnet har været oppe mange gange før... Og jeg skal ik ku udelukke at forsikringselvskaberne kan være forskellige, men min dækkede...

  • #57   29. maj 2006 Eksemplet med at man har sin far til at forsikre sin mc man ikke har kort til, er farlig, for forsikringen dækker ikke når det ikke er far der er bruger men sønnen, og det er de blevet meget obs på hos forsikringsselskaberne. Så man kan oven i hatten risikere en bedragerisag på halsen

  • #58   29. maj 2006 Nicholas -> jaja... saltet er hældt på, men det lyder dit indlæg ikke bedre af.

    Om der er taget kontakt til de brugere, der omtales i denne tråd synes jeg er fuldstændigt underordnet!
    Årsag???
    Hvis man opretter sig herinde (eller på ethvert andet galleri) er det for, at vise sig selv og sin passion frem - hvis man så begynder at sætte grænser for om andre udtaler sig hhv. positivt eller negativt, så er hele ideen med, at have galleriet og en forumfunktion gået fløjten.

    Jeg synes denne debat er både relevant og på sin plads - der er mange, der lægger vejen forbi galleriet når de står for, at købe deres første maskine (inkl. mig selv da jeg stod for, at skulle have den 1ste cykel for et år siden) - og hvis det bliver "almindeligt accepteret" at 18-20 årige åbenlyst misbruger deres forældres forsikringer til, at blive i stand til, at indkøbe "herreløse missiler" så er vi sq medlemmer af et "fattigt" galleri.

    Til jer 3 brugere i de fremdragne eksempler har jeg én ting, at sige: Så længe I ikke er kørt galt har I stadig mulighed for, at bytte missilet ud med en motorcykel, I kan lære at køre på.
    Og det må hellere - for jeres egen skyld og af hensyn til dem, der elsker jer - blive før end siden.


  • #59   29. maj 2006 Det tror jeg ikke er noget problem,, ikke fordi man enkeltvis låner den ud, bare man også selv er den "normale bruger" af mc'en

  • #60   29. maj 2006 Til sammenligning, er det jo normalt også kun den ene der forsikre bilen i familien, (eks faren) men både mor og søn/datter bruger den også

  • #61   29. maj 2006 Jacob

    For at gøre det hele værre,, så forestil dig en søn der ikke har kort , men lader faderen forsikre den store mc, og så at faderen ikke engang selv har mckort. Så er sagen jo oplagt for forsikringsselskaberne,,, han er ikke brugeren


  • #63   29. maj 2006 Lars: igen må jeg sige... det jeg diskuterer er tonen i tråden ikke indholdet.. men fred nu være med det.. og fint hvis du synes at det er moralsk korrekt at udstille folk fordi de har en profil herinde... men må jeg så også kalde dig for en uforsvarlig og sindssyg familiefar fordi du bor med dine to børn i voldsmose ghetto.,.. jeg mener, du står jo på www.degulesider.dk Men iugen fred nu være med det det er din holdning og jeg har givet udtryk for min.. friends?

    For lige at få noget på plads, så er jeg enig i at det er smart at starte på noget smådt... jeg har fx selv både har rs125 og gsx600f og først her for et halvt år siden en r6 og håber da inden så længe på en 1000.. så har man ligesom bygget et fundament op og det er jeg enig i er smart... men jeg er ik enig i at andre skal tage stilling til hvad lille per skal og ik skal, så længe det er harmløst smiley


  • #64   29. maj 2006 Mht til forsikring: Dette scenarie kræver for det første en "case" altså at du rent faktisk køre en lam eller ihjel (alt andet er jo til at betale, og det er trods alt kun penge! Det vigtige her er at forsikringen dækker for den "uskyldige" altså ofret... så er etikken ligesom reddet når man diskutere om den mindreårige fører er forsvarlig... ved godt der er mange andre faktorer der spiller ind, men lige nu snakker vi om erstatning.

  • #65   29. maj 2006 Det er ikke lige gyldigt hvem der er forsikringstager og hvem der er brugeren. Hvis jeg går ud og låne en af mine forældres biler og kre galt i den så dækker sorsikringen ikke, da jeg ikke er forsikringstager og på grund af min alder. Selvfølgelig dækker den hvis min far låne min mors bil og kører galt. De er jo gift.

  • #66   29. maj 2006 det er kaskoen der ik altid dækker hvis du kører galt.. ansvar dækker ALTID.. MEN det er rigtigt at man kan blive sagsøgt.. men har aldrig hørt om nogen der har prøvet .. og ALLE kører jo rundt i forældrenes biler.. næstren alle i hvert fald..

  • #67   29. maj 2006 Nu har diskussionen drejet sig meget ind på alder Vs. HK....

    ... men som Madvig starter med at undre sig over er det hvorfor man i det hele taget - ung som "gammel" - køber en torpedo som første cykel....

    Hertil kan jeg også kun undres over at den der regel med 34hk kun gælder op til 21 (20) år... Jeg syntes da også det er mærkeligt at min far der tog mc-pappet for over 26 år siden (og ikke har kørt nogensinde siden) kan gå ned i den lokale MC-pusher og shoppe en Busa...

    Så er der mange der vil sige at det har noget med at man har mere selvdiciplin at gøre når man er ældre osv.

    Han er også fartglad, og JA man bliver mere fornuftig med tiden, men som mange har sagt herinde.. første gang man vrider øret på sådan en satan så kommer legebarnet op i en med det samme!

    Reglerne er jo tydeligvis ikke lavet så det handler om at få erfaring... fx kunne jeg reelt IKKE køre MC i disse 2 år iden jeg fylder 20 år og alligevel opnå 2 års aciennitet.

    Så reglerne er lavet så det burde være erfaring der spiller en rolle, men det er det alligevel ikke... Øv..

    Og jeg vil godt mene at man som 19 år kan have selvdiciplin nok til at køre en Busa.. at det så er fåtallet er en helt anden sag, men det er svært at generalisere på denne måde.



  • #68   29. maj 2006 startede selv på Z750 = 110 hk.. Well ikke en Busa, stadig vild nok.

    Men HOLD KÆFT hvor er jeg glad for jeg IKKE købte en mindre cykel fra starten, så skulle den havde været skiftet efter første sæson = Penge lige ud af vinduet!

    Det skal man osse lige tænke på..


  • #69   30. maj 2006 Tjaaa.....
    Ham med Busaen smutter til Irak ..... så hans mor er rigtig glad smiley
    Lavede selv det samme nr. da jeg var ung, et smut til ex jugo og så hjem og på en Cbr som startercykel (havde dog kørt cross ligesom hvor ven).... og røg på røven i det første sving jeg kom til..

    De andre 2 uden erfaring får sig satme noget af et chok første gang de åbner for 1000eren...
    Hvis de ikke tipper bagover ender de jo nok med at køre pænere end de ville på en Gs500 smiley


  • #70   30. maj 2006 jeg er enig med........Madvig.hele det midtjydske og sønderjydske C

  • #71   16. sep 2007 Mine prutter har en underlig løg-lugt og er til tider lidt vandede. - Er der andre der har det problem??



Kommentér på:
er det bare mig

Annonce