1.009 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Sidetasker til motorbøjler Sidetasker til motorbøjler

Hej med jer

Vi er så småt begyndt at planlægge vores sommerferie 2012, som selvfølgelig skal foregå på motorcyklen. Vi har besluttet os at turen går mod Norge, og vi skal være afsted i sammenlagt 14 dage.

I den forbindelse kommer der jo nogle udfordringer, med hensyn til mængden af bagage som det er muligt at have med. Jeg har i forskellige sammenhænge set, at folk der kører på samme type motorcykel som min (enduro/offroad) , og med et stort behov for at have bagage med, har købt/fået fremstillet sidetasker, som er monteret på motorbøjlerne (formoder jeg), så man har 2 mindre tasker siddende på hver side af motoren. Er der nogen herinde som har erfaring med denne type taske? Nogen der eventuelt har forsøgt at fremstille nogen selv, eller ved hvor man kan købe tasker af denne type?

Selvom i måske ikke har nogen selv, er jeg også meget lydhør for gode idéer, med hensyn til eventuelt at fremstille nogen selv.

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidetasker til motorbøjler
  • #1   6. nov 2011 Hej.
    skulle en løsning som den http://www.yamahasupertenere.com/index.php?topic=460.msg20343#msg20343 ikke være nok til to i 14 dag?

Men prøv og søg på på "tank panniers". Jeg har tænkt noget i samme retning, ikke på grund af plads mangel men for muligvis at få en bedre vægtfordeling.

Der er vel en grund til at det ikke er specielt normalt at have bagagen placeret foran, eller??

• #3   7. nov 2011 Rune (Århus) P:
    Jeg er selv i tvivl... Jeg vil jo også umiddelbart mene at det må være en fordel, at få noget at vægten fra de bagerste tasker, flyttet fremad og længere mod jorden. Det må da alt andet lige gøre den lettere at manøvrere med. Ligesom mange af de nye sports mc'er, får flyttet deres udstødning ned under cyklen, for at minimere den vægt man skal "kaste" fra side til side når man drejer. Måske ikke direkte sammenlignelig, men noget derhen af må det da være. Jeg forestiller mig også, at de må give noget læ for vind og regn for mine ben, når vi kører.

Don T:
    Ja begrænsningens kunst er jo altid forskellig, alt efter hvem man spørger. Jeg er på sin vis enig med dig i, at vi godt kan have det vi får brug for, i taskerne jeg har i forvejen. Men kunne man nu uden gener montere 2 tasker af denne type, kunne man jo have lidt "ekstra" ting med, som kunne forsøde turen lidt mere (hvis det giver mening).

Niklas D:
    Jeg har kigget lidt på nogen forskellige typer, efter at jeg skrev det første indlæg. Jeg er overbevist om, at typen der sidder længst nede på cyklen, og eventuelt også er monteret på chrash baren, er den jeg helst vil have.

• #4   7. nov 2011 Niklas D:

Jeg har lige været inde og kigge lidt på din meget fine MC, og ser jo strakt at du har et Famsa taskesæt monteret på din.
    Jeg skal faktisk også have købt en tanktaske, så et sæt magen til dit var jo oplagt. Jeg kan se at Famsa fremstiller dette sæt specifikt til forskellige motorcykler, her iblandt også V-strom. Hvor har du købt dit sæt henne, og hvad er prisen?

Kommentér på:
Sidetasker til motorbøjler

Annonce