{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Registrering atest {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et lille spørgsmål.Jeg har købt en cykler her i DK. men har ikke registrering attest den har en Certifikat fabriksny køretøj fra Skat
og Typeattest for motordrevet køretøj fra Færdselsstyrelsen. Kan jeg registrere cyklen ? Hvordan kan jeg får fat i registrering attesten ?
Tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registrering atest
  • #1   3. nov 2011 Det kommer an på hvor gammel cyklen er og hvornår typeattesten er underskrevet af importøren og forhandleren.

• #2   3. nov 2011 Den er fra 2005 og har kørt 14500 Km.
    Og typpeattesten er underskrevet af forhandler den 14/1-05.

• #3   3. nov 2011 14.05.7 Angivelse af fabrikationsår
    Stk. 2. For ikke-fabriksnye køretøjer, der ikke har været registreret her i landet eller i udlandet, anføres køretøjets fabrikationsår, der fastslås af synsvirksomheden, om fornødent på grundlag af et skøn.

Ved »ikke-fabriksnye køretøjer« (»brugte køretøjer«) forstås
    - køretøj, der tidligere har været registreret,
    - køretøj, der har været benyttet på køreteknisk anlæg, bane eller på tilsvarende lukket område, og som har kørt mere end 2.000 km og fremstår som brugt,
    - køretøj, der har været benyttet til demokørsel, og som har kørt mere end 2.000 km og fremstår som brugt.

Der skal i alle tilfælde fremlægges dokumentation for køretøjets første ibrugtagning, fx i form af slutseddel, kontrakt, underskrevet typeattest eller lignende.

Du skal til syn og toldsyn med den. Til synet kontrolleres det at den teknisk lever op til de krav der var gældende på tidspunktet for første ibrugtagning. Toldsynet skal SKAT bruge til at fastsætte reg.afgiften.
    Når du har betalt afgiften kan du få den på plader og får en reg.attest til cyklen.

• #4   3. nov 2011 Dvs at jeg har ikke brug for reg. attest så kan registrere cyklen ?

• #5   3. nov 2011 du kan først få en reg. attest når den er registreret.. smiley så nej den får du ikke brug for ved registrering.. smiley

• #6   3. nov 2011 Tak for svar Steen og Morten.

Kommentér på:
Registrering atest

Annonce