{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Mikkel L
Mikkel L
Tilmeldt:
23. okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

En fed startercykel? tips til den usikre? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have mit kort først i maj næste år og går og overvejer det forskellige. Jeg har kørt en del knallert stort set siden jeg var 14-15. Nu vil jeg have mig en rigtig cykel at komme rundt i kongeriget på. Så hvad skal jeg stile efter?

Jeg er til race-style cykler, og så er jeg dybt forført af honda repsol cykler. Synes kawazaki's ninja 250'ere og lignende er for tamt og ville gerne op i en 400'er eller opad. Spørgsmålet ligger stort set bare i, om det er dumt at købe en kraftig maskine (ikke ny) for så bare at drosle den... ?

Har i evt. nogle forslag til fede racecykler hvis man kun må køre lille" og er det dumt at drosle? :S

På forhånd tak ska i fandme ha! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En fed startercykel? tips til den usikre?
  • #1   30. okt 2011 Drømme kan man aldrig få nok af, uanset alder. Men ta´ nu kortet først og få en fornemmelse af, at køre mc.
    Søg i forum om emnet - begyndercykel.
    Nej, det er ikke dumt at drosle, hvis man forelsker sig i en cykel med mere end 34 HK. - Det er torskedumt at la´ vær´ !!
    Pøj - pøj
    ;O)


  • #2   30. okt 2011 Hvis jeg var dig - ville jeg finde et gammelt jern og køre de første par. tusinde km på - så har du mulgihed for at få lidt mere føling med tingene.

    jeg startede på en susuki gs 425 og fik lidt føling med den inden jeg ville prøve noget andet...

    held og lykke med det..


  • #3   30. okt 2011 Måske en cbr 600 f2 med drosling lige var sagen. Den findes også i repsol lakering..

  • #4   30. okt 2011 Find dig noget billigt uden kåbe, den kan du tåle at tabe de gange du skal uden det koster dig en formue... evt kun med ansvar... og køb så noget "finere" når du ved lidt mere om hvad du laver.

    Kim.


  • #5   30. okt 2011 mit bedste bud er endnu engang en sv 650s... den "ligner" en racer, kan fås med abs, lyder fantastisk og mister ikke det sjove område selv om den er droslet..

    og næsten vigtigst af alt... kan forsikres med kasko for 7-8.000 kr for en nystarterpå 18 år...

    og det er faktisk sådan en jeg har til salg.. smiley


  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #6   30. okt 2011 hva med en cbr 600 f3 f4 så er du os godt kørende når det ik er sjovt med den drossling længer de fåes os til rimelig penge

  • #7   30. okt 2011 Jeg vil helt klart sige, at du skal tage en cykel med drosling på. Cylindrene er større, og har derfor større moment. Det giver mere trækkraft fra de lave omdrejninger af. Jeg har selv en FZR 600 der er droslet, og er langt hurtigere end eksempelvis Ninja 250 i optrækket ( Ninjaen er hurtigere end min på toppen ).
    Men hvis min kunne friste, så kunne jeg da godt finde på at sælge den? Der er drosling og det hele på, så den skulle være lige til at hoppe op på og køre afsted smiley


  • #9   30. okt 2011 Til alle Jer der tror os "newbies" smider cyklen i hvert sving, roolig nu. Selvfølgelig har en med nyerhvervet mc-kort ikke særlig meget erfaring, men dermed ikke det samme, som at man kaster lortet rundt alle steder.
    Til Mikkel, vent med at overveje/beslutte dig, til du har kørt lidt på køreskolecyklerne. Det giver dig en rigtig go fornemmelse af, om du synes en med normal siddestilling, egentlig ikk, er mere dig.
    Held og lykke


  • #10   30. okt 2011 Jeg tog mc kort og købte 14 dage senere en yamaha xjr 1300 og har aldrig fortrudt mit valg.

    Gå efter din drøm og drop janteloven....lol


  • #11   30. okt 2011 Thomas S..

    Det drejer sig ikke om at newbies smider cyklen ved enhver given lejlighed, det drejer sig derimod om at lære at styre uhyret godt og sikkert! og det gør man IKKE ved at have noget der er så fint at man end ikke tør/magter at bugserer med den af frygt for at tabe den, ej heller ved ikke at kunne vende den sikkert på en snæver vej med samme frygt i tankerne... osv osv osv.

    Men køber man derimod noget som man har råd til at tabe og smide væk efter en tid, så har man muligheden for at søge lidt grænser uden heftig konsekvens for økonomien... øv lidt bugseren, kørsel på grusvej, gerne bredt da man lærer en hel del af den disciplin! find et stille sted og træn lidt snæver cirkel kørsel, træn lidt heftige opbremsninger, gerne blokeringer af både for og baghjul... osv osv.

    Jeg kørte gadecykel i 5 år og skiftede så til offroader hvor jeg kørte i DORMCK, det var sgu "undervisning" der ville frem i bussen skal jeg love for!! da jeg så igen efter 6 år med offroad fik et gadejern, så var verden på MC en helt anden grundet de ting jeg fik med derfra.... og netop der var cyklen billig og knap så fin, og i mine øjne nemmere at tumle uden frygt for skrammer og "ødelagt" økonomi.



    Kim.


  • #12   30. okt 2011 Hey Kim
    Jeg kan godt se hvad du mener, og er for sin hvis enig, noget af vejen.
    Man skal naturligvis ikke købe en mc man ikke har råd til at forsikre osv osv. MEN, hvis man ikke TØR køre på den mc man nu og engang ender op med, skal man efter min mening slet ikke have mc.
    Jeg er nystarter på mc ja, og kører efter den evne jeg mener jeg har, begrænset men dog med selvtillid. Det er efter min mening og opfattelse måden man kører motorcykel på. Med respekt for maskinen og mod på at KØRE.
    Thomas


  • #13   30. okt 2011 Du skal da have sådan en

    http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31442

    Og nej ikke lige præcis den, den er nemlig ikke til salg!! smiley men imo får en nybegynder mest fornøjelse på de smp 400ccm racere..! Og hvis det skal være rigtig godt så en VFR400 eller RVF400


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   5. nov 2011 JEG TAKKER MANGE GANGE FOR DE MANGE GODE RÅD!

Kommentér på:
En fed startercykel? tips til den usikre?

Annonce