En fed startercykel? tips til den usikre? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have mit kort først i maj næste år og går og overvejer det forskellige. Jeg har kørt en del knallert stort set siden jeg var 14-15. Nu vil jeg have mig en rigtig cykel at komme rundt i kongeriget på. Så hvad skal jeg stile efter?
Jeg er til race-style cykler, og så er jeg dybt forført af honda repsol cykler. Synes kawazaki's ninja 250'ere og lignende er for tamt og ville gerne op i en 400'er eller opad. Spørgsmålet ligger stort set bare i, om det er dumt at købe en kraftig maskine (ikke ny) for så bare at drosle den... ?
Har i evt. nogle forslag til fede racecykler hvis man kun må køre lille" og er det dumt at drosle? :S
På forhånd tak ska i fandme ha!
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Søg i forum om emnet - begyndercykel.
Nej, det er ikke dumt at drosle, hvis man forelsker sig i en cykel med mere end 34 HK. - Det er torskedumt at la´ vær´ !!
Pøj - pøj
;O)
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
jeg startede på en susuki gs 425 og fik lidt føling med den inden jeg ville prøve noget andet...
held og lykke med det..
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Kim.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
og næsten vigtigst af alt... kan forsikres med kasko for 7-8.000 kr for en nystarterpå 18 år...
og det er faktisk sådan en jeg har til salg..
feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Men hvis min kunne friste, så kunne jeg da godt finde på at sælge den? Der er drosling og det hele på, så den skulle være lige til at hoppe op på og køre afsted
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 168
Til Mikkel, vent med at overveje/beslutte dig, til du har kørt lidt på køreskolecyklerne. Det giver dig en rigtig go fornemmelse af, om du synes en med normal siddestilling, egentlig ikk, er mere dig.
Held og lykke
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
Gå efter din drøm og drop janteloven....lol
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Det drejer sig ikke om at newbies smider cyklen ved enhver given lejlighed, det drejer sig derimod om at lære at styre uhyret godt og sikkert! og det gør man IKKE ved at have noget der er så fint at man end ikke tør/magter at bugserer med den af frygt for at tabe den, ej heller ved ikke at kunne vende den sikkert på en snæver vej med samme frygt i tankerne... osv osv osv.
Men køber man derimod noget som man har råd til at tabe og smide væk efter en tid, så har man muligheden for at søge lidt grænser uden heftig konsekvens for økonomien... øv lidt bugseren, kørsel på grusvej, gerne bredt da man lærer en hel del af den disciplin! find et stille sted og træn lidt snæver cirkel kørsel, træn lidt heftige opbremsninger, gerne blokeringer af både for og baghjul... osv osv.
Jeg kørte gadecykel i 5 år og skiftede så til offroader hvor jeg kørte i DORMCK, det var sgu "undervisning" der ville frem i bussen skal jeg love for!! da jeg så igen efter 6 år med offroad fik et gadejern, så var verden på MC en helt anden grundet de ting jeg fik med derfra.... og netop der var cyklen billig og knap så fin, og i mine øjne nemmere at tumle uden frygt for skrammer og "ødelagt" økonomi.
Kim.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 168
Jeg kan godt se hvad du mener, og er for sin hvis enig, noget af vejen.
Man skal naturligvis ikke købe en mc man ikke har råd til at forsikre osv osv. MEN, hvis man ikke TØR køre på den mc man nu og engang ender op med, skal man efter min mening slet ikke have mc.
Jeg er nystarter på mc ja, og kører efter den evne jeg mener jeg har, begrænset men dog med selvtillid. Det er efter min mening og opfattelse måden man kører motorcykel på. Med respekt for maskinen og mod på at KØRE.
Thomas
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31442
Og nej ikke lige præcis den, den er nemlig ikke til salg!! men imo får en nybegynder mest fornøjelse på de smp 400ccm racere..! Og hvis det skal være rigtig godt så en VFR400 eller RVF400
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
En fed startercykel? tips til den usikre?