2.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Handsker / racing. Handsker / racing.

godaften. smiley

Jeg søger nogle racer handsker (race look) det skal være med carbon/kelvar protection. og selvfølgelig ikke være noget billigt bras. kan i anbefale nogle?

Et andet spørgsmål.
Arai hjelme, kan de fåes i DK? ville gerne prøve en str. inden jeg bestiller en hjem..
(KUN SJÆLLAND).

på forhånd mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handsker / racing.
  • #2   23. okt 2011 Jeg kører med Alpinestars sps handsker, jeg mener jeg ga' en 350 kr for dem og dem er jeg super glade for.
    Faktisk så glad at jeg købte et ekstra par bare hvis du nu holdt op med at producere dem;-)

Link til billeder: http://soeg.jubii.dk/images?q=alpinestars+sps

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #3   23. okt 2011 Jeg kan se Simon aldrig er styrtet på MC... :o)

Så korte handsker virker som en ret dårlig ide - de beskytter ikke håndleddet på nogen måde.

Lærlingen - Arlen Ness AN-2 eller Alpinestars GP-Pro.

Jeg mener at Italian Bikestore forhandler Arai...

• #4   23. okt 2011 Nej det har jeg ikke, men hellere korte handsker der sidder på hænderne end lange handsker der ligger i skabet!!!
    Jeg har dog en kammerat der styrtede på hans mc med +-100km/t han havde hansker på samme størrelse som mine, dog i tekstil, og hans håndled var totalt ubeskadiget(dog havde hans hænder lidt skrabemærker)
    Det bedste sikkerhedsudstyr er jo det man har mellem ørene!

• #5   23. okt 2011 Eller skulle der stå NOGEN har;-)

• #6   23. okt 2011 sajmon og atterman: har i et link til hvor i vil anbefale at købe dem? det er lige så nogle jeg vil have.

Simon, eller tak, vil ikke have korte handsker men lange. også fordi det gør at vinden ikke kommer op af armen smiley

• #7   23. okt 2011 Det er helt fair jeg hader bare lange handsker og nyder vinden op gennem ærmerne(er det koldt lyner jeg jo bare ærmet ned)

• #8   23. okt 2011 http://www.onwheels.dk/shop/alpinestars-gp-pro-handsker-642p.html

har fundet dem her, er det en ok pris, og nogle erfaringer med siden?

har prøvet trustpilot uden held..

• Sajmon ™

#9   23. okt 2011 Jeg forstår ikke argumentet at handsker som er en smule længere, skulle ligge i skabet fremfor de korte skulle sidde på hænderne?

De er jo ikke mere irriterende end korte - kun hvis de sidder dårligt...
    Men hvis de korte også sidder dårligt vil de ligge i skabet, og så er der ingen beskyttelse.

Skal vi ikke bare blive enige om at det er fornuftigt at prøve inden man køber, og vælge det der giver bedst beskyttelse?
    Jeg kan ihvertfald ikke se hvordan man kan retfærdiggøre at spare 200 kroner kontra at fræse sine knogler i smadder - specielt ikke efter jeg selv har prøvet det.
    Simon - Din kammerat har været heldig, men det er ikke sikkert alle andre er.

• Sajmon ™

#10   23. okt 2011 Lærlingen - Jeg har desværre ikke styr på hvem der forhandler Alpinestars, men Aagesen forhandler Arlen Ness og det er der jeg købte mine AN2.

Mine GP-Pro er købt hos fc-moto.de

• #11   23. okt 2011 Sajmon: Det har intet at gøre med besparelsen af forskellen.
    Hvis de sps handsker havde kostet 200kr mere havde jeg stadig købt dem.
    Jeg syntes at lange handsker er meget iriterende at ha på, da jeg ikke bryder mig om noget omkring mit håndled(et løst ærme ok lynet handsker no go)
    Så de ville ikke blive brugt hvis jeg havde lange handsker.
    Det er helt sikkert at det bedste er at prøve dem først så man finder de perfekte handsker.
    Du får jo ikke fræst knoglerne af fordi der mangler 5cm handske, min jakke overlapper med ca 5 cm hvis jakken skal lynes.
    Men jo man kan da være uheldig at komme i klemme under cyklen men hvis man er bange for alt det der kan ske hvis nu og hvis nu så er det ikke, i mine øjne, en fornøjelse at kører mc
    Jep min kammerat var heldig.
    Men fedt du vil ha de lange handsker og der er mange fede! jeg kom bare med min erfaring ,med de sps jeg bruger(og stadig er voldsomt glade for)

• #12   23. okt 2011 Alpinestars GP-Tech, modellen "bedre" en gp-pro.
    vær dog opmærksom på at gp-pro modellen er lille i størrelse, så du skal generelt have den et nummer større, gp-tech har samme størrelse som andre gænse mærker.

• #13   23. okt 2011 http://www.ghostbikes.com/products/GhostBikes.com-Brands-Wulfsport/1913-wulf-wiggstyle-motocross-gloves.html

jeg bruger sgu dem her og har råd til at skifte hver gang de har været nær asfalten smiley

• #14   23. okt 2011 http://www.ghostbikes.com/products/Off-Road-Gear-Motocross-Gloves/3777-oneal-butch-carbon-motocross-gloves.html

hvis man ikke skulle spare , men stadig have lidt feeling tilbage i pøllerne

• #15   23. okt 2011 arlen ness er min favorit kan sku ikke huske hvad de hedder men de er lange smiley og vil gi sajmon ret,

• #16   23. okt 2011 Mange tak for svarene gutter!
    tror sgu det bliver Alpinestars GP pro smiley de ser sgu gode ud, og gode anmelderser også.

Har i nogle gode butikker med lædertøj helst med stort udvalg og i /omkring københavn?

• #17   23. okt 2011 http://moffpitbikes.dk/webshop/

spørg her , han bor lige om hjørnet

• #18   23. okt 2011 HEY smiley

ARAI RX7 hjelmen.. er der meget vindstøj i sådan en sag?

• #19   23. okt 2011 Rene: Jeg er helt enig i at handsker er meget vigtigt, det er ikke det vi snakker om, men de 4-5cm på håndledet som den korte handske er kortere.(du ved det sted hvor jakken dækker)
    Min ven gled ikke langt på asfalten kun ca 5-6 meter.
    Men jeg er da virkelig overasket over at urbanviking har arme på hans billeder, fordi han linker da til korte handsker som han bruger, men så burde han da have fået fræst sine knogler af op til skulderen eller hva?
    Jeg kører bestemt ikke uden handsker og anbefaler det på ingen måde! Jeg siger blot at jeg er vold glad for mine korte hansker af flere lag læder og carbon samt af et ok mærke.
    Du har jo sikkert samme beskyttelse på hænderne som de andre handsker

• #20   23. okt 2011 ps... hvor kan de købes billigst?
    7000 kr er lige i overkanten hvad jeg vil give..
    Kan ikke se hvad fcmoto.de har dem til da deres shop er nede...

• Sajmon ™

#22   23. okt 2011 Der er temmelig meget støj i en RX7 - og jeg vil anbefale dig at prøve MANGE andre end den, for der er himmelvid forskel på pasform og hvad der passer dit hoved og hvad du synes er behageligt.

Hvis du prøver en hjelm og den sidder behageligt, så SKAL du prøve en størrelse mindre - for hvis den sidder stramt uden at trykke forkert, er det den mindre du skal have. Alle hjelme giver sig en hel del de første 10-15 gange man bruger den, så den bliver nemt for stor hvis man vælger forkert.

• #23   23. okt 2011 Nårh... hmm 5500 kr er sgu stadig en sjat... må lige se på det..

og sajmon helt sikkert, men hvilke hjelme er meget støjsvage?:)

• #24   23. okt 2011 nu er der også forskel på hovedform mht hjelme, ikke mindst. Ja schuberth hjelmene har et godt ry for at være støjsvage. Jeg har selv en carbon udgave af en sådan og den er jeg yderst tilfreds med. En nabo som har en klaphjelm og iøvrigt bruger samme størrelse som mig har lånt min for at teste om han skulle have en sådan lukket hjelm. Hans dom: den her larmer først lige så meget v. 140-160 som min egen klaphjelm gør v. 110-120... så han ville nok overveje og se sig om efter noget i den dur til næste sæson. hehe

• #25   23. okt 2011 det er jo ret indlysende at schuberths kæmpehjelm støjer mindre end andre da yderskallen er en halv meter fra hovedet og den tykkere polstring smiley eneste måde de kunne få støjniveauet ned i deres klaphjelm
    find noget der sidder fornuftigt på dit hoved og er af rimelig kvalitet , resten er vist bare religion ::)

• #26   23. okt 2011 med ørepropper er alle hjelme støjsvage smiley

• #27   23. okt 2011 Kører altid med ørepropper...

• Sajmon ™

#28   23. okt 2011 Kæft ham Rene J er gammel... Et styrt for knap 114 år siden... :o)

Scorpion EXO 1000 er støjsvag på mit hoved, som også sidder godt i en Schuberth SR1 / S1 og S1 Pro

• #29   24. okt 2011 Simon, Holstebro, Dit argument med at jakkeærmet dækker hvor en lang handske ville gøre, holder jo ikke. Hvordan hjælper dit jakkeærme på håndledet? Du skal ikke bilde mig ind at der er slagbeskyttelse på det yderste af dit jakkeærme.

Du vil formentlig ved styrt automatisk tage fra med hånden, men først rammer håndledet. Din håndledsknogle vil derfor sandsynligvis ikke se pæn ud.

Din fobi for handsker hen over håndledet forstår jeg heller ikke. Et par GP Pro mærker du ikke. Specielt ikke hvis dine jakkeærmer er så lange. Handsken vil jo sidde uden på dit jakkeærme.

• #30   24. okt 2011 Hørt Jonas F
    Kører selv med GP Pro...

• #31   24. okt 2011 Har faktisk selv få astfalteksem på oversiden af håndledet, og der havde jeg semi lange handsker på. Blev slået ud da jeg ramte astfalten, og kurede på maven, med armene ned langs siden.

• #32   24. okt 2011 Held Phantom -> (link fjernet)
    køre selv med nogen arlen Ness Turn 7205, dem er jeg fint tilfreds med -> http://www.fc-moto.de/Arlen-Ness-Turn-7205-Glove

• #33   24. okt 2011 Hej

Jeg ligger inde med et par super fede handsker !!
    Berik whithe/black str l
    model nr.g-4926-bk
    Jeg bor ved Holbæk regner med en 800 kr for dem de er nye og i org indpakning,sælges grundet et fejlkøb bruger xl

Flemming

• #34   24. okt 2011 tja jeg vil sgu heller ikke anbefale og sparre på hverken handsker, eller nogen form for sikkerhedsudstyr. Er selv røget af med godt og vel det man kan køre på en landevej! Jeg blev rystet over hvor ringe, - en fornuftig hanske var... og må sige til det. Siden dengang har jeg brugt en handske med god beskyttelse på overhånden, - samt ekstra håndledsstrop så man er sikker på den bliver hvor den skal!
    Hvor meget er dine hænder og dit hovede værd? - Hovedet til at tænke, hænderne til at arbejde, - og ben fødder til at danse med smiley

Var der engang en klog mand der sagde... så drenge bare på med noget godt udstyr når i skal ud og køre...

• #35   24. okt 2011 Jonas F: Jeg ved heller ikke hvor den fobi kommer fra, jeg hader bare at ha noget omkring hænder/håndled.
    Jeg ejer ingen trøjer(kun t-shirt eller uden ærmer) Jakke har jeg kun på hvis absolut nødvendigt(elastik ved håndled er fy fy) Med min ringe højde på 176cm og vægt på 115kg gør at jeg har svært ved at finde en jakke som ikke rammer forbi knæende og ærmer der raver ud til fingrende(Ja jvorfor laver man ikke jakker i størrelse mann!!!)Jeg ved jeg nok har brug for terapi men hvis i mener at de lange handsker virkeligt er så meget bedre end de fantastiske korte, ja så kunne det være at sådan et sæt skulle være det første led i en længere heelings proces:-(

MVH Simon J korthandskelover

• #36   24. okt 2011 man kan så sige at vælger du en kort handske, er det stadig bedre end hvis du slet ikke har nogen på :P, men en "lang" beskytter self mere end en kort, det siger vel sig selv smiley

• #37   24. okt 2011 Mange tak for alle svarende! kom endelig med flere erfaringer da jeg er ny i sporten smiley

Kommentér på:
Handsker / racing.

Annonce