{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.987 visninger | Oprettet:

MC i vinterhi. {{forumTopicSubject}}

Så er det tid til at sætte dyret i stald;)
Men hvormeget skal der egentlig gøres inden.
Jeg har en CBR 600 F3.
Det er første gang jeg skal sætte en MC i vinterhi, så jeg er lidt i tvivl om hvor meget man skal gøre. Jeg er med på vask osv. men hvad med motorolie filter osv.
Hvad gør i andre??

Hilsen Jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC i vinterhi.
  • #1   23. okt 2011 grundig vask, skift olie og filter, ind og stå tørt og godt, helst løftet op så dækkende ikke bliver ^"firkantet"....

• #2   23. okt 2011 jeg kører min(e) ind i garagen og tager nøglen ud at tændingen.. super simpelt.. ;c)

• #3   23. okt 2011 Grundig vask og aftørring ( evt afmontere div skjolde ) kør den varm ( hvis karburator ! kør den så den går ud og karburator er tømt for benzin ) tanken fyldes helt op, tilsæt gerne kaburator sprit, og skift olie filter / luft filter /olie / kølervæske/ bremse og koblings væske, gennemgå ledninger/stik og rengør disse og spray med fugtfortrænger, afmont batteri og sæt det til en vedligeholdelses lader et køligt sted, klods op så hjul er fri fra jorden, dæk den så der er luft cirkulation omkring den.
    Dette er så med til at jeg hvert år tager overdækningen af ved sæson start, sætter batteriet i,tjekker dæk tryk, tænder for benzinen, sætter nøglen i og starter.... men det er også fordi jeg hygger mig med at laved det he he og så er der dem der som flemming bare sætter den, men så er det at der er mange der til foråret, ikke kan forstå den ikke vil starte/ hakker og hoster, og ikke kører helt ok, det gjore den jo da blev sat væk he he.
    Nej der er mange meninger om dette, lige som olie og kørsel med kølervæske eller ej og og og og ...... som sagt jeg hygger mig med detog sådan er det ......... god fornøjelse...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #4   23. okt 2011 Ind på værkstedet og sætte vedligeholdelsesladeren til - sådan plejer det at foregå.

I år skal den nok adskilles rimeligt meget, så der ryger den bare ind og står.

• #5   23. okt 2011 Tak for de gode svar.
    Jeg tror jeg napper noget i stil med dig Kim

• #6   23. okt 2011 Takker ..... nogle syntes at det er MEGET i overkanten, men så har jeg fred i sindet og ved at den bare spiller he he
    Jeg glemte lige ..... kabler smørres og lidt at drikke til arbejdet ...
    God arbejds lyst.

• #7   23. okt 2011 Jaa som Flemming skriver jeg vasker også lige min inden så er det det ...

Men rolig der skal nok komme mange forslag
    men det er ikke nogen grund til at gøre det helt store tænk på de tusinde vis af cykler der står ved forhandler di virker også selv om de har stået med den samme olie på i et år eller mere og kan de ikke starte så lader de eller evt skifter batteri

• #8   23. okt 2011 Tja disse punkter er nemme:

Vask
    Fuld tank eller tom tank
    Klods dæk op. (jeg ejer kun baghjulsløfter, så det bliver kun baghjulet.)
    Nyt olie filter samt olie

Så er den klaret. smiley

Mit batteri på min bike har siddet i alle 3 sæsoner under vinterhi og fejler intet ved sæson start. Så tror heller ikke jeg vil pille det ud i år.

• #9   23. okt 2011 Grundig vask, måske krydret med en polering, sidestøtten ned og lad den hygge sig i garagen vinteren over..... det fungerer fint smiley

Og nej... Den tager ikke skade af.

Stå på side støtten.
    ikke at få skiftet olie og diverse tingeltangel.
    at stå koldt.
    Ikke at blive smurt ind i smør og drysset med guldstøv.

Det er en MC, hverken mere eller mindre, skal du følge alle de gode råd der er vil det tage dig en evighed og koste en formue... Men får DU det bedre af det, then go ahead...

Kim.

• #10   23. okt 2011 hvis der ikke skal bygges om (som jeg plejer ) så for den en vask en voks en gennerel gennemgang og så et mc cover og......ses til næste år:-)
    mvh
    Jan

• #12   24. okt 2011 Den får en gang vask og så bliver den kørt ned til en forhandler til vinteropbevaring - de klarer resten. Det koster lidt, men har ikke selv plads til at have den stående inde.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #13   24. okt 2011 Har i sommers købt en K6 1K med rust i tank, det skal undgås, så hvis den ikke står i stuen, fuld tank fuld tank. Ellers skal den pakkes ind i vintermåtter..

Kommentér på:
MC i vinterhi.

Annonce