857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Første MC - Køb Første MC - Køb

Goddag/morgen alle "mclister" smiley

Jeg er så småt igang med at kigge på mc, til når jeg skal igang med kortet til sommer. Lige pt er jeg nemlig igang med at tage til vogntog, så det bliver umildbart efter dette at jeg tager til mc.

Jeg har altid haft et godt øje til en Suzuki GSXR, og er da også faldet over en til små 15000,- uden afgift vel og mærket. En 750 fra 1992 med 39000km bag sig.

Mit spørgsmål går i alt sin enkelhed ud på: Er jeg ude på dybt vand, når jeg kigger på sådan en cykel. Eller ville der være andet der var mere oplagt? smiley

Forsat god søndag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC - Køb
  • #2   23. okt 2011 Husk og tjek afgiften hos skat inden tror det er billigere og finde en herhjemme med afgift... Da km nok har været spolet tilbage...

• #3   23. okt 2011 Steffen - Det kan du have ret i. Ikke lige tænkt over. smiley Tænkte bare mere, at så var jeg fri for at eventuelt skifte ud senere hen. Man kan vel altid tage den lidt med ro jo. smiley

Lars - Efter hvad jeg fandt frem til, så ville afgiften ligge på et sted mellem 14 og 16.000,- kroner. Lige pt har jeg kun fundet en der ligner lidt, med afgift der står til 30.000,- kroner.

Fik øje på en Honda CBR600, men det snød lidt da den åbenbart bare var bygget om til at ligne en 2004 model. Men selve cyklen er vidst fra 90. Kunne forstille mig, det lidt dumt og købe noget der er bygget om. smiley

• #4   23. okt 2011 Hvis valget ikke bliver din nævnte GSXR, så vil jeg anbefale Ducati monster på det kraftigste... Dog er det en helt anden kørerstil, men f.eks. en Monster 600ccm er en rigtig god begynder maskine, som forsikringsmæssig også er til at betale sig fra..

Bare min anbefaling smiley

Peter

• #5   23. okt 2011 hva med en gsxr srad 600 fra sidst i 90erne de kan da findes helt ned til 3o ooo kr med dk plade på,og den er da det nyere at kigge på og ikk mindst at køre på,de kører faktisk ok godt, lille og kompakt cykel. og hvis du nu sku komme til at ligge den ned kan der da hentes en i feks tyskland uden afgift til doner ...

• #6   23. okt 2011 Eller en TRX fra 99, smiley den er osse til at komme til forsikringsmæssigt

• #7   23. okt 2011 Tak for jeres forslag. Nu har jeg prøvet og kigge lidt ud fra, at folk har sagt til mig idag at en 750 måske lige er stor nok til første mc. Blev lidt påbudt at maks se på 600.

Har øje på den CBR 600 og så en GSXR 400. De ligger til lige knap de 20.000,- kroner med afgift. Et venligt beløb, til en lærling også. smiley

• #8   23. okt 2011 skid hul i hvad folk siger er for voldsomt!

Der er kun én der bestemmer hvor hurtigt du skal køre og det er dig..

Om du kører på en 600 eller en 750'er, er et fedt, du kan køre dig selv ihjel på begge..

Hvis du kan forsikre en 750'er, og mener du kan håndtere kræfterne så køb en! smiley

• #9   23. okt 2011 Jesper Sjødahl - Ja, det prøvede jeg også at agumentere for. Men nogen mennesker går vidst i små sko, hvad angår motorcykler. smiley Det er automatisk en "killer machine".

Har snakket med ejeren af den CBR600. Den er ombygget til en 2004 model, selve cyklen er en 87' dog. Med 45.000km bag sig. Er det en dum idé, at købe sådan en f.eks?

Bare altid hørt, at Honda var en af mærkerne og foretrække - blandt andet.

Kommentér på:
Første MC - Køb

Annonce