{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.750 visninger | Oprettet:

cx650e eller vx800... erfaring. eller ideer. {{forumTopicSubject}}

har kig på en suzuki vx 800 og en honda cx650e

jeg er godt nok i tvivl..

man siger jo meget godt om honda og den er lidt billigere i forsikring for mig. men suzukien er noget pænere i design og nemmere at få fat i brugte reservdele til.

er der nogen der har erfaring med en af modellerne?
jeg mener jeg har hørt noget med pålideligheden med cx650'eren...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cx650e eller vx800... erfaring. eller ideer.
  • #1   17. okt 2011 jeg har kørt meget vx800 - det er en dejlig maskine... men kardanen har en svaghed - som man skal være opmærksom på.... men på trods af det vil jeg anbefale den...

  • #2   17. okt 2011 ok... hvad går der galt ved kardanen... ?



  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #3   17. okt 2011 Gummichokkoblingen i baghjulet er holdt fast med 3 stk. låseblik som bliver slidt efter nogen tid, og hvis ikke de bliver skiftet vil delen med strålerne, ( den der sidder i hjulet og går ind over kardanen) kæntre og kværne strålerne i både hjulet og kardanen.
    Min gjorde det efter ca 30.000 km og kostede dengang i 1995 ca. 16.000,- at reparere.


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #4   17. okt 2011 Men ellers en fed maskine med monstermoment, dog er den noget lang og derfor ikke særlig god til sving.

  • #5   17. okt 2011 VX800 er bestemt ingen ringe maskine, og selve drivlinien - måske bortset fra nævnte kardansag, som vist er meget nem at holde styr på - er noget af det stærkeste og mest stabile, der nogensinde er lavet.

    På diverse internationale sider kan man se, at VX800 er tænkt som en Universal Japanese Motorcycle UJM - a la CB 750. Den slog ikke særligt godt an herhjemme-den blev for dyt, men der kører temmelig mange i Tyskland og Schweitz - endnu. Folk der ejer den siger nærmest enstemmigt, at de ikke vil af med den.


  • #6   17. okt 2011 det lyder rigtig fint.

    jeg er på vej efter den vx 800 på onsdag.....

    aaah... lækkert. der er ikke noget som forventningens glæde....


  • #7   18. okt 2011 Drop dem begge og hop på en Honda NTV 650 i stedet for.
    CX650 er en super god mc, men du skal efterhånden lede grundigt efter en der ikke giver dig problemer, ikke fordi den har mange fejl, men fordi den har alderen imod sig. Men den slår en vx800 på køreegenskaber.
    VX800 blev aldrig den store succes. På papiret ser den ellers god ud, men Søren O er inde på noget af grunden til det. For det var ikke kun motoren de hev med over fra chopperen, den flade kronrørsvinkel fulgte med. Så de friske og sjove køreegenskaber man som ofte gerne vil have på sådan en roadster, er ikke til stede. Men på de store åbne landeveje er den dog fin.

    NTV650 er en noget overset model herhjemme, primært fordi vi danskere fokuserer typisk på kubik og kræfter. Den har et stæng moment fra bunden, og køreegenskaber der gør du gerne tager de små veje. Og driftsikkerheden er god, men mindre du finder en, som en ukyndig hjemmemekanikker har haft fingrene i.


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #8   18. okt 2011 Lige en ting mere som var lidt træls på VX 800'eren. Der var et gevaldigt vindpres på knæene som pressede benene udad hvis ikke man spændte lårmusklerne meget, ikke særlig behageligt på lange motorvejsstrækninger. Hvad står sådan en ældre MC i idag??


  • #9   18. okt 2011 jeg skal give 10.000kr.... mekanisk er den ok. men den har lidt rust hist og pist...



  • #10   18. okt 2011 Er den så med danske papirer?

  • #11   18. okt 2011 Jeg vil give Jesper ret i at NTV er meget fin i samme kategori. Personligt finder jeg ikke, der er den store forskel på de to cykler.

    Den her med den flade kronrørsvinkel på VX800 mærker man måske de første to dage derefter ikke!!!!! Et større efterløb betyder i praksis at man skal være en anelse mere over maskinen ved lave hastigheder og at den er mere retningsstabil/mindre styrevillig ved højere. Det kalres meget enkelt ved at køre med lidt mere krop.

    Sjovt nok kører min søn NTV og jeg har min gamle Intruder, der har masser af efterløb. Junior påstår hårdnakket, at han ikke mærker den stor forskel, men en masse ligheder i trækkarakter - VX800 er ikke særligt forskellig fra Intruderen - mest i siddehøjde. Jeg har selv kørt en del på begge dele.


  • #12   18. okt 2011 Knud: Hvis junior ikke kan mærke forskel på styreegenskaberne på de to, er det fordi han trænger til at komme på svingkursus.

  • #13   19. okt 2011 så fik jeg den hentet..

    glemte at sige det var med danske papirer... der skal så laves lidt kosmetisk... men det er absolut en rigtig fin pris.



  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #14   20. okt 2011 Tillykke med den, tjek kardanen.

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #15   20. okt 2011 PS: jeg tror jeg har et sæt låseblik til kardanen liggende endnu - kigger lige.

  • #16   20. okt 2011 Tillykke Morten, det lyder som et godt køb. Du kan sikkert kompensere den sløve styring med dæk som BT45, hvis den da ikke passer radialdæk, og ved at løfte forgaffelbenene et par cm eller 4 op i styrkronen og/eller hæve bagenden med længere fjederben eller, hvad den nu er bygget til. Find blot et VX800-forum og sug af de andres erfaringer smiley

    Er iøvrigt helt på linie med Jesper – og mange andre brugere og mc-magasiner – i sammenligningen med NTV.. Jeg prøvede dem begge i '97, da jeg skulle igang med at køre mc igen, og fandt VX'en mere træg i styringen end NTV'en (og den VF750S jeg endte med at købe). Men det kan du være ligeglad med, når bare du er glad for den smiley


Kommentér på:
cx650e eller vx800... erfaring. eller ideer.

Annonce