2.750 visninger
|
Oprettet:
cx650e eller vx800... erfaring. eller ideer. {{forumTopicSubject}}
har kig på en suzuki vx 800 og en honda cx650e
jeg er godt nok i tvivl..
man siger jo meget godt om honda og den er lidt billigere i forsikring for mig. men suzukien er noget pænere i design og nemmere at få fat i brugte reservdele til.
er der nogen der har erfaring med en af modellerne?
jeg mener jeg har hørt noget med pålideligheden med cx650'eren...
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Min gjorde det efter ca 30.000 km og kostede dengang i 1995 ca. 16.000,- at reparere.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
På diverse internationale sider kan man se, at VX800 er tænkt som en Universal Japanese Motorcycle UJM - a la CB 750. Den slog ikke særligt godt an herhjemme-den blev for dyt, men der kører temmelig mange i Tyskland og Schweitz - endnu. Folk der ejer den siger nærmest enstemmigt, at de ikke vil af med den.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
jeg er på vej efter den vx 800 på onsdag.....
aaah... lækkert. der er ikke noget som forventningens glæde....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
CX650 er en super god mc, men du skal efterhånden lede grundigt efter en der ikke giver dig problemer, ikke fordi den har mange fejl, men fordi den har alderen imod sig. Men den slår en vx800 på køreegenskaber.
VX800 blev aldrig den store succes. På papiret ser den ellers god ud, men Søren O er inde på noget af grunden til det. For det var ikke kun motoren de hev med over fra chopperen, den flade kronrørsvinkel fulgte med. Så de friske og sjove køreegenskaber man som ofte gerne vil have på sådan en roadster, er ikke til stede. Men på de store åbne landeveje er den dog fin.
NTV650 er en noget overset model herhjemme, primært fordi vi danskere fokuserer typisk på kubik og kræfter. Den har et stæng moment fra bunden, og køreegenskaber der gør du gerne tager de små veje. Og driftsikkerheden er god, men mindre du finder en, som en ukyndig hjemmemekanikker har haft fingrene i.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Den her med den flade kronrørsvinkel på VX800 mærker man måske de første to dage derefter ikke!!!!! Et større efterløb betyder i praksis at man skal være en anelse mere over maskinen ved lave hastigheder og at den er mere retningsstabil/mindre styrevillig ved højere. Det kalres meget enkelt ved at køre med lidt mere krop.
Sjovt nok kører min søn NTV og jeg har min gamle Intruder, der har masser af efterløb. Junior påstår hårdnakket, at han ikke mærker den stor forskel, men en masse ligheder i trækkarakter - VX800 er ikke særligt forskellig fra Intruderen - mest i siddehøjde. Jeg har selv kørt en del på begge dele.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
glemte at sige det var med danske papirer... der skal så laves lidt kosmetisk... men det er absolut en rigtig fin pris.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
Er iøvrigt helt på linie med Jesper – og mange andre brugere og mc-magasiner – i sammenligningen med NTV.. Jeg prøvede dem begge i '97, da jeg skulle igang med at køre mc igen, og fandt VX'en mere træg i styringen end NTV'en (og den VF750S jeg endte med at købe). Men det kan du være ligeglad med, når bare du er glad for den
cx650e eller vx800... erfaring. eller ideer.