{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

Nøgen eller med "tøj" på {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge.

Jeg er satme kommet i noget så meget i tvivl;o)
Jeg står og svinger mellem to cykler som jeg er fuldstændig skudt i.
Det drejer sig om to VIDT forskellige cykler (Sv 1000s k7 & kawa z750 08)
Udseendet på z750éren sidder for mig lige i øjet for mig og er umiddelbart mit første valg.
Problemet er bare a jeg er bange for at jeg måske bliver træt af at køre naked, forsået som at dem jeg skal køre med kun kører på Cbr600rr, r6, osv.
Disse cykler er ikke noget for mig da jeg er 190 og 104kg;o)
Naked cyklen indbyder samtidig til en masse sjov ved lavere hastigheder, men hvadså når der står motorvej på programmet (har kun kørt motorvej på en xj6n) og der syntes jeg satme vinden var storslem ved 140.

sv1000 Har masser af kræfter, og kåben til at nappe vinden.
Umiddelbart passer den måske også bedre til min størrelse;o)

Turene man kan nå ved forhandlerne giver jo desværre ikke et langsigtet perpektiv

Nogle af jer der har nogle erfaringer som taler enten for eller imod køb af en naked cykel?
Og er jeg i det hele taget for stor til en z750 (syntes umiddelbart selv jeg sidder ret godt på den;o)

Hilsen Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøgen eller med "tøj" på
  • #1   6. okt 2011 Du er selv inde på noget af det rigtige.. Personligt gider jeg ikke at føle at jeg sidder på en lille 3-hjuler.. Så HVIS jeg en dag skal have naked skal den være STOR... Og jeg synes at z750, z1000, cbr1000ra osv alle er for klejne i det...
    Jeg ville gå efter SV'eren af dem, du nævner...


  • #2   6. okt 2011 Om du er for stor til en motorcykel, kan du kun selv vurdere. Sidder du godt på en Z750, så passer den vel fint og den skal nok lige kunne køre 80 km/t selv med din vægt på ryggen:-)
    En naked er væsentligt mere komfortabel at sidde på end f.eks en SV1000S, da siddestillingen er mere oprejst og knævinklen ikke er så skarp. Derfor passer nakeds ofte bedre til store personer end de mere dedikerede sportsmaskiner. SV1000S er dog slet ikke blandt de mest ekstreme mht. siddestilling.
    Du nævner selv motorvejskørsel som en minus og det er rigtigt, hvis du har tænkt dig at køre meget stærkt. Jeg er selv skiftet til naked (Bandit 1250) i år og skulle lige vende mig til det større vindpres. Men med lidt tilvæninng holder jeg fint 160 km/t over længere stræk - min grænse ligger ved 230-240 km/t, hvor mine nakkemuskler er meget tæt på at blive overbelastet.
    Til gengæld er jeg glad for den komfortable siddeposition, den rene vind (du får ingen turbulens, som er et problem på mange kåbemaskiner) og det faktum, at man bliver kølet meget bedre på varme dage. Desuden holder det mig fra at køre de helt sindssyge hastigheder, som jeg desværre havde en tendens til på min F800S.


  • #3   6. okt 2011 Ta' du bare en naked. Jeg har ikke problemer med at være med når vi køre svngkørsel og alle mine kammersjukker køre Fireblade, R1, Blackbird o.lign. Du vil ikke fortryde en naked.
    Kåber er for slappe tøsedrenge uden kræfter i armene til at holde sig fast LoL


  • #4   6. okt 2011 Jeg har en sv1000n og syntes ikke den er slem med vind presset, Z750'eren er noget tung i det, mener det er 240kg mod sv'ens 182kg, og hvis du er til v2 lyden og trækket vil jeg klart anbefale sådan en, så der var en i marked til 55K med alt det gode udstyr. Og som Jeppe også påpeger holder det hastigheden lidt ned der ikke er kåbe på og man sidder godt. Med SV'en skal du gå efter den opdaterede model fra '05 og frem, sort stel.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #5   6. okt 2011 Hvad du kører på er ikke så afgørende som hvordan du kører, så det er kun et problem med dine kammerater på deres sportscykler hvis det går ligeud hele tiden - men hvor længe gider man det?

    Z750 er efter min mening for tung og affjedringen er for blød til dine 104 kg. Som thomas siger - SV1000 nøgen ville jeg gå efter også...


  • #6   6. okt 2011 ....og jeg har haft begge modeller du omtaler. Jeg vil absolut helst ha´ Z-750´ eren. Hvis du føler vinden presser for meget kan du jo til små penge investere i en lille styrkåbe, som passer til cyklen til små penge.
    Ka´ godt være der er et fedt træk på SV´eren over 3500 omdr. - til gengæld er der intet under. Kun hakken, hoppen og vibreren. Jeg har lige haft en V-strom 1000 i 14 dage med samme motor. Den blev dømt ude af samme årsag. Det er bestemt ikke MIG. (men sådan er vi jo heldigvis så forskellige)
    ;O)


  • #7   6. okt 2011 Thomas R

    Selvom overdrivelse fremmer forståelse, så er de facts lige i overkanten.

    SV1000S tørvægt: 185kg
    Z750 04-06 tørvægt: 195kg.
    Z750 07-> tørvægt: 203kg.





  • #8   6. okt 2011 Ville dog hellere sammenligne en Z1000 lignende min med en SV1000.



  • #9   6. okt 2011 Har kørt lidt på en er6f og må indrømme at jeg er lidt mere til den mere blide motor ang på en 4 cyl.
    Men syntes ikke sv'eren var så slem igen.
    Samtidig er jeg lidt mere pjattet med lyden fra en 4 cyl. Der får lidt omdr.
    Det er godt nok nogle banale ting, men udseende og lyd fylder jo alligevel lidt i køb af mc:0)
    Dog er prisen også en faktor og en veludstyret sv er næsten 20.000 billigere end den z750 jeg har kig på.
    Men z750'eren har så heller ikke kørt mere end 4000km:0)

    Årh for satan det er svært når nu prøveturene ikke tager meget mere end en lille halv time, så er det jo små svært at danne sig et ordentligt overblik:0)


  • #10   6. okt 2011 anden dæmper og kåbeglas kan monteres på en formiddag , jeg har begge dele liggende til en god pris. og efter min mening er motorgangen så forskelig , så det skulle næsten kunne afgøre det , jeg er også 190 og en tung dreng og sidder glimrende på en z750

  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #11   6. okt 2011 Hej

    Jeg har en nøgen FZ6, som jeg overvejer at bytte til en med kåbe, alene pga vind på motorvejen. Det er ellers en alle tiders cykel. Kører perfekt og har super køreegenskaber. Det er kun motorvejen, der er meget skidt uden kåbe. Specielt når det blæser.

    På små-vejene er den super og kan godt (skulle til at skrive sagtens, men det ville nok være en overdrivelse) følge med min kammerats fireblade. Her er manglen på kåbe intet problem.

    Motorvejen er det eneste issue, men det er stort for mig.

    Held og lykke med købet.

    /anders


  • #12   6. okt 2011 Hvad med FZ1-S?`Den er fed, synes jeg

  • #13   6. okt 2011 Køb en naked. Har selv en yamaha xjr 1300 og har aldrig fortrudt.

  • #14   6. okt 2011 Danmark består af 80% motorvej så jeg ville vælge kåbe...!

  • #15   6. okt 2011 Nøgen, nøgen, nøgen og altid nøgen!!

    Jeg synes da næsten ordene giver løsningen selv?!! ;o)

    Jeg har selv kørt uden kåbe altid og jeg vil sige, at 140 km/t på motorvejen bliver meget hurtigt hverdag. Det er først over 160 km/t der begynder, at komme lidt ubehag - enig over 200 er det ikke så skægt længere?! Men det må man jo også kun køre i Tyskland ;o)

    Desuden er komforten i byerne btragteligt bedre på en nøgen motorcykel... og der bevæger vi os jo også ind en gang i mellem.

    Mht. til valg af motorcykel: Det må du sq selv rode med ;o) Men vælg en uden tøj på!


  • #16   6. okt 2011 James B:

    Hvis en sv1000 hoster og hakker under 3500 omdr så er den ikke justeret ordentligt.

    Min trækker rent op fra tomgang uden host og hak.

    Jeg har gearet min så den har tabt 25 km/t på toppen, men tilgengæld kan jeg køre ned til 45 km/t i 6 gear, og trække den op igen mens den er i 6.

    Jeg har fået meget mere træk i alle gearene og den går alligevel 230 ægte km/t på toppen.

    Du har ingen problemer med at følge med en 600ccm r4 på en SV1000 tvært imod.


  • #18   6. okt 2011 Jeg ville tage en MC som denne med i overvejelserne

    http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=103786

    Hvis jeg stod og skulle have en naked mc. Hvem ved måske den kan købes for 65k


  • #19   6. okt 2011 Hvis du er til R4 kunne en FZ1 N eller S også være noget, den er heller ikke uden evner. Og ja lyden er en vigtig del, er man til hylet fra en række motor dur et V2 brum slet ikke. Jeg har det så lige modsat. Hvis du kører meget motorvej ville jeg nok vælge med lidt kåbe. Er det mest landevej og turer med drengene ville jeg vælge uden, og de 150HK en FZ1 har burde række til at hænge på det meste, og som Sajmon siger er det ikke hvad men hvordan du kører og hvor godt

  • #20   6. okt 2011 Hvis du er i tvivl, er det vel ingen af dem du skal købe?.. Man vælger vel den man ikke kan leve uden.. smiley

    Ja, kåben giver læ, men de færreste af os kører når det regner eller er koldt (der er selvfølgelig undtagelser) og de få km. motorvej vi har i DK kan fint klares på en naked.

    Har selv prøvet en FZ1 - hvilken skuffelse hvis du går efter godt bundtræk. Bevares, den trækker fint, men selv i 1. gear er man langt over tilladt hastighed før den for alvor trækker.. Xjr 1300, GSX 1400, Gsf1200/1250 er langt mere anvendelig på offentlig vej med så meget bundtræk at man kan køre hele dagen i 6.(5.) gear smiley
    Min egen 4 cylindrede favorit er Hondas Hornet 900, men det er en anden historie

    Good luck smiley


  • #21   6. okt 2011 Rigtige mænd kører uden kåbe :-]

    http://www.youtube.com/watch?v=QOqI5v6ijaA


  • #22   6. okt 2011 Hvad sker der med baglygten på den BMW. Er det meningen at den skal blinke?

  • #23   6. okt 2011 Jeg har også et bud:
    Kawasaki zrx 1200S (kåbe version)
    eller..
    Kawasaki zrx 1200R (nøgen)
    ..har selv S-versionen, trækker som et lokomotiv også er den samtidig en sjælden fugl på de danske veje.

    VH


  • #24   6. okt 2011 Team Liltorp Racing (:

    Det er on/off frekvensen på LED pærerne i baglygten som kolliderer med videokameraet.


  • #25   6. okt 2011 syntes der er meget meget behaliger med kåbe, mvh hc

  • #26   6. okt 2011 suzuki gsx 1400 og alle rigtige mænd kører nøgen mc man skal mærke man kører
    mvh jimmy


Kommentér på:
Nøgen eller med "tøj" på

Annonce