Nøgen eller med "tøj" på {{forumTopicSubject}}
Hej Drenge.
Jeg er satme kommet i noget så meget i tvivl;o)
Jeg står og svinger mellem to cykler som jeg er fuldstændig skudt i.
Det drejer sig om to VIDT forskellige cykler (Sv 1000s k7 & kawa z750 08)
Udseendet på z750éren sidder for mig lige i øjet for mig og er umiddelbart mit første valg.
Problemet er bare a jeg er bange for at jeg måske bliver træt af at køre naked, forsået som at dem jeg skal køre med kun kører på Cbr600rr, r6, osv.
Disse cykler er ikke noget for mig da jeg er 190 og 104kg;o)
Naked cyklen indbyder samtidig til en masse sjov ved lavere hastigheder, men hvadså når der står motorvej på programmet (har kun kørt motorvej på en xj6n) og der syntes jeg satme vinden var storslem ved 140.
sv1000 Har masser af kræfter, og kåben til at nappe vinden.
Umiddelbart passer den måske også bedre til min størrelse;o)
Turene man kan nå ved forhandlerne giver jo desværre ikke et langsigtet perpektiv
Nogle af jer der har nogle erfaringer som taler enten for eller imod køb af en naked cykel?
Og er jeg i det hele taget for stor til en z750 (syntes umiddelbart selv jeg sidder ret godt på den;o)
Hilsen Mikkel
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Jeg ville gå efter SV'eren af dem, du nævner...
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
En naked er væsentligt mere komfortabel at sidde på end f.eks en SV1000S, da siddestillingen er mere oprejst og knævinklen ikke er så skarp. Derfor passer nakeds ofte bedre til store personer end de mere dedikerede sportsmaskiner. SV1000S er dog slet ikke blandt de mest ekstreme mht. siddestilling.
Du nævner selv motorvejskørsel som en minus og det er rigtigt, hvis du har tænkt dig at køre meget stærkt. Jeg er selv skiftet til naked (Bandit 1250) i år og skulle lige vende mig til det større vindpres. Men med lidt tilvæninng holder jeg fint 160 km/t over længere stræk - min grænse ligger ved 230-240 km/t, hvor mine nakkemuskler er meget tæt på at blive overbelastet.
Til gengæld er jeg glad for den komfortable siddeposition, den rene vind (du får ingen turbulens, som er et problem på mange kåbemaskiner) og det faktum, at man bliver kølet meget bedre på varme dage. Desuden holder det mig fra at køre de helt sindssyge hastigheder, som jeg desværre havde en tendens til på min F800S.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Kåber er for slappe tøsedrenge uden kræfter i armene til at holde sig fast LoL
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Z750 er efter min mening for tung og affjedringen er for blød til dine 104 kg. Som thomas siger - SV1000 nøgen ville jeg gå efter også...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Ka´ godt være der er et fedt træk på SV´eren over 3500 omdr. - til gengæld er der intet under. Kun hakken, hoppen og vibreren. Jeg har lige haft en V-strom 1000 i 14 dage med samme motor. Den blev dømt ude af samme årsag. Det er bestemt ikke MIG. (men sådan er vi jo heldigvis så forskellige)
;O)
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
Selvom overdrivelse fremmer forståelse, så er de facts lige i overkanten.
SV1000S tørvægt: 185kg
Z750 04-06 tørvægt: 195kg.
Z750 07-> tørvægt: 203kg.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 230
Men syntes ikke sv'eren var så slem igen.
Samtidig er jeg lidt mere pjattet med lyden fra en 4 cyl. Der får lidt omdr.
Det er godt nok nogle banale ting, men udseende og lyd fylder jo alligevel lidt i køb af mc:0)
Dog er prisen også en faktor og en veludstyret sv er næsten 20.000 billigere end den z750 jeg har kig på.
Men z750'eren har så heller ikke kørt mere end 4000km:0)
Årh for satan det er svært når nu prøveturene ikke tager meget mere end en lille halv time, så er det jo små svært at danne sig et ordentligt overblik:0)
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
Jeg har en nøgen FZ6, som jeg overvejer at bytte til en med kåbe, alene pga vind på motorvejen. Det er ellers en alle tiders cykel. Kører perfekt og har super køreegenskaber. Det er kun motorvejen, der er meget skidt uden kåbe. Specielt når det blæser.
På små-vejene er den super og kan godt (skulle til at skrive sagtens, men det ville nok være en overdrivelse) følge med min kammerats fireblade. Her er manglen på kåbe intet problem.
Motorvejen er det eneste issue, men det er stort for mig.
Held og lykke med købet.
/anders
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
okt 2004
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 114
Jeg synes da næsten ordene giver løsningen selv?!! ;o)
Jeg har selv kørt uden kåbe altid og jeg vil sige, at 140 km/t på motorvejen bliver meget hurtigt hverdag. Det er først over 160 km/t der begynder, at komme lidt ubehag - enig over 200 er det ikke så skægt længere?! Men det må man jo også kun køre i Tyskland ;o)
Desuden er komforten i byerne btragteligt bedre på en nøgen motorcykel... og der bevæger vi os jo også ind en gang i mellem.
Mht. til valg af motorcykel: Det må du sq selv rode med ;o) Men vælg en uden tøj på!
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Hvis en sv1000 hoster og hakker under 3500 omdr så er den ikke justeret ordentligt.
Min trækker rent op fra tomgang uden host og hak.
Jeg har gearet min så den har tabt 25 km/t på toppen, men tilgengæld kan jeg køre ned til 45 km/t i 6 gear, og trække den op igen mens den er i 6.
Jeg har fået meget mere træk i alle gearene og den går alligevel 230 ægte km/t på toppen.
Du har ingen problemer med at følge med en 600ccm r4 på en SV1000 tvært imod.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=103786
Hvis jeg stod og skulle have en naked mc. Hvem ved måske den kan købes for 65k
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 82
Ja, kåben giver læ, men de færreste af os kører når det regner eller er koldt (der er selvfølgelig undtagelser) og de få km. motorvej vi har i DK kan fint klares på en naked.
Har selv prøvet en FZ1 - hvilken skuffelse hvis du går efter godt bundtræk. Bevares, den trækker fint, men selv i 1. gear er man langt over tilladt hastighed før den for alvor trækker.. Xjr 1300, GSX 1400, Gsf1200/1250 er langt mere anvendelig på offentlig vej med så meget bundtræk at man kan køre hele dagen i 6.(5.) gear
Min egen 4 cylindrede favorit er Hondas Hornet 900, men det er en anden historie
Good luck
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
http://www.youtube.com/watch?v=QOqI5v6ijaA
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 55
Kawasaki zrx 1200S (kåbe version)
eller..
Kawasaki zrx 1200R (nøgen)
..har selv S-versionen, trækker som et lokomotiv også er den samtidig en sjælden fugl på de danske veje.
VH
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
Det er on/off frekvensen på LED pærerne i baglygten som kolliderer med videokameraet.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 797
mvh jimmy
Nøgen eller med "tøj" på