{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "dæk tryk"
Dæk tryk
Hej, Jeg har en fin lille Yamaha YBR 125 som har et Bridgestone MAG Mopus-G511 forhjul på, er der nogle der kan sige mig hvor mange bar der skal på? Jeg syntes ikke jeg kan finde det nogle steder p...
Hej, Jeg har en fin lille Yamaha YBR 125 som har et Bridgestone MAG Mopus-G511 forhjul på, er der nogle der kan sige mig hvor mange bar der skal på? Jeg syntes ikke jeg kan finde det nogle steder p...
Skrevet af: Jonas J - 6. apr 2015
dæk tryk
Nogen der ved hvad dæktrykket er for og bag på en marauder 250cc
Nogen der ved hvad dæktrykket er for og bag på en marauder 250cc
Skrevet af: frank m - 30. apr 2013
dæk tryk
hey er der nogle der ved hvor meget dæktryk der skal være i mit forhjul. på min intruder, dæk str. 80/90-21 ? mvh jan
hey er der nogle der ved hvor meget dæktryk der skal være i mit forhjul. på min intruder, dæk str. 80/90-21 ? mvh jan
Skrevet af: jan hinnerup h - 14. aug 2010
Spar penge på din forsikring
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 40
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 8 Emner: 27 Svar: 51
Men det er stadig dine dæk der bestemmer.Det kan svinge lidt fra dæk til dæk
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 584
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Men generelt 2,5 / 2,9 for/bag på 120/70 + 180/55.
Her har dækket sin maksimale bæreevne og det dækket er designet til.
Og så bliver det lidt kompliceret:
Roadracere kører med lavere lufttryk for at skabe den størst mulige trædeflade og det er omkring 2 bar for og mellem 1,5-1,8 bar bag i varmt tryk (dvs. med dækvarmere på 80-90 grader)
Gadekørsel giver kun begrænset varme i dækkene - typisk omkring 25-35 grader og som bekendt udvider luften sig når dækket bliver varmt.
Hvis du kører med 2,5/2,9 vil du have en næsten konstant lufttryk - måske + 0,1-0,2 bar - men forestil dig lufttrykket som en hånd der trykker indefra på dækket som tvinger overfladen på dækket til at arbejde - og dermed skaber grip på overfladen af dækket.
Kører man aggressivt / banekørsel kan man med fordel kompensere for dette ved at sænke lufttrykket og skabe en større trædeflade og undgå kold-rivning (cold tear) Cold Tear er når overfladen arbejder, men undergummiet ikke gør det og du ødelægger dækkene.
Omvendt hvis du kører for lavt lufttryk på gade, lukker du mønsteret så du ikke kan dræne vand
Så der er mange variabler. Generelt kan man sige at sportscykler kan have gavn af lavere lufttryk uden det har indflydelse på køreregenskaberne - jeg kører selv med 2,4 / 2,7 på min VTR 1000F
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Jeg bruger almindelig luft fra kompressor fra mit værksted, kompenserer luftmængden i forhold til opbevarede æbler i mellem forrådnelse som konen ikke har lavet til æblegrød endnu.
Metan-indholdet bør ikke overstige 5% og i off-season æblesæson vil kontrol bliver foretaget efter indtagelse af farserede kål-dolmere med 2 hele løg i farsen. Ved ca 20 tiden vil - efter egne test - være optimalt for opstart af kompressor og efterfølgende kontrol af lufttryk på mc'en.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
dæk tryk