{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk tryk
  • #1   29. sep 2011 36 psi smiley

  • #3   29. sep 2011 2,5bar for 2,9 bar bag

  • #4   29. sep 2011 2,5bar for 2,9 bar bag
    Men det er stadig dine dæk der bestemmer.Det kan svinge lidt fra dæk til dæk


  • #5   29. sep 2011 jeg kører 2,1 for og 1,9 bag og det funger fint til mig og min r6'er med de dæk. dæk trykket stiger i takt med hvor varme dine dæk bliver.

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #6   30. sep 2011 Det er den pågældende dækproducent der anbefaler tryk til maskinen - dvs. Michelin - spørg Michelin.

    Men generelt 2,5 / 2,9 for/bag på 120/70 + 180/55.

    Her har dækket sin maksimale bæreevne og det dækket er designet til.

    Og så bliver det lidt kompliceret:

    Roadracere kører med lavere lufttryk for at skabe den størst mulige trædeflade og det er omkring 2 bar for og mellem 1,5-1,8 bar bag i varmt tryk (dvs. med dækvarmere på 80-90 grader)

    Gadekørsel giver kun begrænset varme i dækkene - typisk omkring 25-35 grader og som bekendt udvider luften sig når dækket bliver varmt.

    Hvis du kører med 2,5/2,9 vil du have en næsten konstant lufttryk - måske + 0,1-0,2 bar - men forestil dig lufttrykket som en hånd der trykker indefra på dækket som tvinger overfladen på dækket til at arbejde - og dermed skaber grip på overfladen af dækket.

    Kører man aggressivt / banekørsel kan man med fordel kompensere for dette ved at sænke lufttrykket og skabe en større trædeflade og undgå kold-rivning (cold tear) Cold Tear er når overfladen arbejder, men undergummiet ikke gør det og du ødelægger dækkene.

    Omvendt hvis du kører for lavt lufttryk på gade, lukker du mønsteret så du ikke kan dræne vand

    Så der er mange variabler. Generelt kan man sige at sportscykler kan have gavn af lavere lufttryk uden det har indflydelse på køreregenskaberne - jeg kører selv med 2,4 / 2,7 på min VTR 1000F


  • #7   30. sep 2011 Hvor tit kontrollerer du - og hvilken luft kører du så med i dine dæk ? ;o)



  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #8   30. sep 2011 Jeg kontrollerer med et vinkelret spark imod dækkets venstre kant - ca 1/3 nede på mønsteret og lyder det hult (som lyden når man banker på en vandmelon på ca 5 kilo fra et syd-europæisk land) vil det typisk være en tydelig indikation på nok luft.

    Jeg bruger almindelig luft fra kompressor fra mit værksted, kompenserer luftmængden i forhold til opbevarede æbler i mellem forrådnelse som konen ikke har lavet til æblegrød endnu.

    Metan-indholdet bør ikke overstige 5% og i off-season æblesæson vil kontrol bliver foretaget efter indtagelse af farserede kål-dolmere med 2 hele løg i farsen. Ved ca 20 tiden vil - efter egne test - være optimalt for opstart af kompressor og efterfølgende kontrol af lufttryk på mc'en.


  • #9   30. sep 2011 Uhhh ja kål dolmere ;o) hvorfor helv... kan man ikke få det på McDonald... en McDolmer, eller Burger King, en flame fried DolmerKing......


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #10   1. okt 2011 OY05, du har vist mødt din overmand

  • #11   1. okt 2011 Oooyyyyesss bukker mig med glæde her ;o)


Kommentér på:
dæk tryk

Annonce