2.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Suzuki RF 600 R Suzuki RF 600 R

Hej alle på MG, jeg har en Suzuki RF 600 R fra 1993 som nu ikke vil starte, den havde stået en måneds tid uden opstart hvorpå jeg vred nøglen og gav den godt med choker. den ville ikke hoste igang men gav en lille prut fra sig her og der. Mine tændrør var våde konstant, prøvede at tørre dem og sætte dem i igen, alle 4 tændrør er maks 3 måneder gamle. Jeg kørte en del på starteren uden held igen, så pillede jeg et af tændrørene op og lagde på motorblokken, nu var der ingen gnist ? og til sidst ville den slet ikke trække startermotoren rundt? Hvad er der galt med min motorcykel? Er det mon starterrelæet? For der kommer masser af benzin til og batteriet var fuld ladet op, så jeg står med en motorcykel jeg ikke kan starte nu.
Håber I måske kan hjælpe.
Mange tak, Mvh Mikkel A.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki RF 600 R
  • #3   25. sep 2011 Dødt batteri som allerede skrevet

• #4   25. sep 2011 batteriet er hely nyt gutter =), det kan ikke være det, der er fuld knald på lys,horn og alle de ting.

• #5   25. sep 2011 Du kan godt have manglende spænding på BAT, selvom lys osv virker.
    Har du målt på batteriet?

Dødemandsknappen, koblingskontakten, eller støttebenskontakten der hænger måske?

• #7   26. sep 2011 okay, jeg må prøve og smide nogle start kabler fra bilen over på batteriet og prøve igen =). Men mange tak for alle de gode råd. DET er sku dejlgt i gad skrive smiley
    Mvh Mikkel A

• #8   27. sep 2011 Jeg har selv kørt RF 900 R og når den lavede dette nummer kostede det 4 nye tændrør og vupti så var den startvillig igen, så 4 nye rør min ven og ja jeg ved det er dyrt, men har de været kortsluttede (drulnede) skal de skiftes.

• #9   27. sep 2011 okay, jeg vil prøve med lidt mere spænding en sidste gang og så er det nye rør derefter, bare trist man lige har skiftet dem for 3 måneder siden, har ikke kørt mere end 5 km på dem.
    Men tak for hjælpen =)

• Niels Thybo T
    Niels Thybo T Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #10   30. sep 2011 Tja - jeg er jo en gammel og gråhåret motorcyklist - ved ikke så meget om de nye moderne mc. - MEN i gamle dage smed vi altså ikke tændrørene væk, bare fordi havde været våde ( de var også dyre dengang) Vi justrede elektrodeafstanden og bagefter gik nd til bageren og bad ham kægge dem 5 min i ovnen - eller gik hjem til mor og fik lov til at tørre dem i ovnen - og WUPTI var de som nye igen - prøv det !

• Niels Thybo T
    Niels Thybo T Tilmeldt:
    mar 2008

#11   30. sep 2011 AK ja - den nye tid "smidevæk mentalitet" i mine unge dage smed vi ikke dyre tænrør væk, blot fordi de havde været våde. Vi fik lov at tørre dem i bagerens ovn eller hjemme ved vores mor - og Wupti - så var de som nye - efter vi også havde justret elektrodeafstanden. Prøv dette!

• Niels Thybo T
    Niels Thybo T Tilmeldt:
    mar 2008

#12   30. sep 2011 Øh forresten - har du kigget på dit tændingsanlæg? Når dine tændrør bliver våde- kan det tyde på at tændingsanlæget ikke fungerer optimalt - ELLER at der ikke er nok spænding på batteriet!

• #13   30. sep 2011 Endnu engang takker jeg for alle de gode svar, =), jeg har endnu ikke prøvet på ny med at starte banditten men det kommer i weekenden her =)

Kommentér på:
Suzuki RF 600 R

Annonce