{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

forkullede tændrør {{forumTopicSubject}}

Hej. har haft probl. med min cykel zxr400 fra 89. Den har haft stået stille i 3 ugers tid på parkeringspladsen, da jeg skulle ud at køre en tur. den stod fint i tomgang, men så snart jeg gassede op, eller satte den i gear og forsøgte at gasse op og køre, så døede den. Nogle har forslået at det ku være karboratoren, andre har nævn benzinfilter og tændrør !. Altså jeg har skilt karboratoren og lagt den i kar med benzin, og imens den ligger og hygger sig har jeg nu løsnet tændrørene, de ser ret forkullede ud, dette er vel ikke en normal farve de skal ha ?, og hva kan man gør for at rense dem. Altså stiften på dem ser ikke voldsomt slidt ud. ps. tændrør 1+4 ser mest forkullede ud. de 2 i midten er ikke helt så slemme selvom de også er forkullede... Hjælp søges..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forkullede tændrør
  • #1   11. sep 2011 hvor langt har de gamle kørt ?? evt billeder af dem vil hjælpe..

køb nye rør istedet for & rense dem.

• #2   11. sep 2011 Køb nogle nye tændrør og sæt i. De koster ikke mange penge.

Hvordan ser spidserne ud? Er de sodede - altså mat sorte - kan det være tegn på dårlig forbrænding fx pga for fed blanding eller for lavt olietryk.

Er de sorte og klistrede på spidsen kan det skyldes forkert blanding af luft/benz eller dårlig ventilindstilling.

I begge tilfælde gælder det, at tændrørerne ikke har godt af, hvis du har haft den kørende længe i tomgang. Det kan de godt sode til af.

• #4   11. sep 2011 ok. gutter tak. men hva menes med for fed blanding og hvordan kan dette afhjælpes... ps. ang. luftfilter, har hørt om de der pipercross luftfiltre.. må ud og købe mig sådan et, hvis der alligvel skal nyt lufttfilter på så..

• #5   11. sep 2011 bla. hvis dit filter er gammelt, / stoppet delvis til, kan du få for fed blanding, der kommer luft nok til tomgang, men når du giver gas, kan den ikke få luft nok.

bare en af mange muligheder!

• #6   12. sep 2011 Eller dengang jeg gemte en klud under sædet, så ville den lige pludselig ikke ta gas mere, hehe.
    Eller for tyk olie på KN filtrene, heller ikke ta gas.
    Men husk, du skal nok op i dyse str hvis du sætter andet filter med højere flow i.

• #7   12. sep 2011 Allan, rart man ikke er allene med den fejl, min døde så helt, og lige siden, har min kammersjuk spurgt, hvis der var motor problemmer, om jeg havde fjernet kluden smiley

• #8   13. sep 2011 Problemet har jo løst sig da de fleste mc idag har luftfilterkasse under tanken og indsugning forfra, vi havde jo luftfilter bag tanken nede ved siden af batteriet.

• #9   13. sep 2011 Jeg har os oplevet mine tændrør har været lidt sorte, fik afvide jeg ikke bare skulle starte den for og høre den gode lyd, men at det var vigtigt den blev kørt varm hver gang jeg startede.. Ikke været noget siden:)

• #10   14. sep 2011 jeg har haft mange mc hvor rørene simpelthen brændte af ved småstarter, når sæsonen så startede, så startede mc ikke.

Kommentér på:
forkullede tændrør

Annonce