2.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

gokendelse af ombygning !!!!! gokendelse af ombygning !!!!!

Nu har der været så meget debat om godkendelse af ombygede mc på MCG.

Skat vil have Tüv godkendelse.

Så er det vel bare at kontakte dem her:

http://www.tuv.com/de/deutschland/pk/auto_und_verkehr/fahrzeuge_verkehr.jsp

Tage sin elskede kværn til tyskland og få den godkendt ! en tüv erklæring på ombygningen og vise den til skat og få konstruktive ændringer på registerings atesten.

Kære venner lad nu være med at sige at det er dyrt ! med mindre man selv har prøvet en sag hos Tüv.
mange har den forestilling af det er meget dyrt !

Spørgsmål: ER DER NOGEN PÅ MC-GALLERI DER HAR PRØVET DET ?

Hilsen Kenneth.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gokendelse af ombygning !!!!!
  • #1   7. sep 2011 Her er opskriften smiley

http://www.youtube.com/watch?v=0BxsNp6SbS8

• #2   7. sep 2011 SKAT har ikke noget at bruge en Tüv godkendelse til. Det er synshallen der skal bruge den til at godkende de konstruktive ændringer.

• #3   7. sep 2011 Nu er det jo ikke alle ombygninger som kan opnå en Tüv godkendelse. Du får det til at lyde som om man bare lige kører forbi og får et stykke papir på det, så nemt går det nok ikke lige !

• #5   7. sep 2011 Hej Steen P

Jeg tænkt på for eksempel man sætter en forgaffel og bremser fra en nyere honda på en ældre honda.

Det være så noget at de kan lave en Tüv godkendelse på ?

Jeg tænker ikke på noget hjemmebyg-cnc og så vidre.......

• #6   7. sep 2011 Ja og hvis lortet ikke holder til det, så får du hverken godkendelsen eller en brugbar cykel med derfra !

• #9   7. sep 2011 Hej Crazy !!!!!!!!

endelig en der har forstand på det.

12-15.000 kr for en tüv er da billigt

hvis man nu køber en stivstels harley fra 1956 med evo motor og skivebremser der ikke har synet med konstruktive ændringer på.

så kan det da godt betale sig at få tüv på ombygningen !

Så kunne den sag fra "veteranposten" med den ombygede Triumph været løst ved at sende mc til tyskland på sælgers regning.

• #10   7. sep 2011 Til Crazy !

Denne forgaffel:

(link fjernet)

41 mm showa Forks (light and strong will not flex under braking).
    This conversion comes with all you need to make your Featherbed stop and handle as well as a modern sports bike, and enhance the appearance at the same time.

We can also produce this conversion for some 70’s Japanese bikes that need a hand to stop and go round bends, without losing the traditional look - please enquire.

All the parts for this conversion are available separately for those who wish to build up their own system. You can also use these forks with our range of 210 and 230mm drum brakes.

Den må man vil kunne godkende i Tüv i tyskland ?

hilsen Kenneth.

• #11   8. sep 2011 Hej kenneth jeg har en anden side hvor du kan købe bimota kopi og grimeca nav og andre nye gamle kopidele feks hvis du mangler et italy tankdæksel.=motocicliveloci.it

hunter hvad sagde skat til det?
    ingen extra afgift ? eller er det kun på HD ?

Jeg har feks en cykel som sidder mazocci forgaffel og bimota swinger
    på men det har været på cykel i 30 år og så er sagen vel forældet som vores nye statsleders skattsag.
    Der var ikke nogen regler om konstruktive ændringer i 1980 jeg ved af, at regler så er kommet senere har jeg jo ikke fulgt med i.
    tyske cykler som har ændringer i papire skulle ikke gælde i danmark-
    men tyskerene må jo have hvist gutackten for at de står i papire.

og hvad med de cykler som kommer fra tyske hjemmebyggere feks walz
    kan de synes i danmark?

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #12   8. sep 2011 Der vel heller ingen problemer, hvis der er orden i papirene og man stopper før den usynlige grænse, hvor skat vil have penge.
    Det der er galt, er vel alle de ombygninger der kører rundt med konstruktive ændringer, hvis der skal fremvises alle mulige papirer på de dele der er brugt, eller de dele der er savet af.
    Det er jo ofte dele fra andre cykler, og den lokale cnc fræser.

• #13   8. sep 2011 Gutachten er egentlig bare en reservedelsliste , og delene kan sagtens være tûv godkendte som dørstop og ikke nødvendigvis til et køretøj !

• #15   9. sep 2011 gad vide hvor kineserne får godkendt deres køretøjer ?

• #16   9. sep 2011 Hej alle sammen !!!

Det blev en god tråd hvor der blevet givet nogle gode svar.

ha en god dag

hilsen Kenneth.

Kommentér på:
gokendelse af ombygning !!!!!

Annonce