1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mc som er godkendt med konstroktive ændringer. Mc som er godkendt med konstroktive ændringer.

Er der nogle der kender EU reglerne for dette. Hvis jeg f.eks. finder en cykel i Tyskland. Den er godkendt der med lang gaffel og 200 baghjul Alt er indført i registrerings papirne. Skal de så godkende den i en Dansk syningshal. (vi snakker ikke afgifter). Nu kan vi jo se at laugejensen, må kører med sidemonteret nummerplade. Fordi den er EU godkendt. Hvor ligger den syningshal.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc som er godkendt med konstroktive ændringer.
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #1   1. sep 2011 Hvis alt er godkendt i tyskland og der findes TÜV papirer på alt... så kan du medtage disse i dansk synshal - og der bør ikke være problemer! Dette er min erfaring med VN1500 projektet... hvilket var noget "ændret" - men det gik fint fint....

• #4   1. sep 2011 Der skal fremlægges dok. på alle de konstruktive ændringer på ny i DK. Den forenklede praksis for godkendelse af et importkøretøj fra andet EU eller EØF land, må kun anvendes når der er tale om et seriefremstillet køretøj som ikke er konstruktivt ombygget i forhold til org. udførslen.
    Men hvis ombygningerne er godkendt korrekt med gyldig dok. i Tyskland, så burde det også kunne godk. i DK, men det kræver selvfølgelig at dok. stadig findes.

• #5   1. sep 2011 Det er ikke nok at ændringerne er påført de tyske reg. papirer det vil ikke være gyldig dok. til syn i DK. Det svarer kun til at der på den danske reg.att. står "Konstruktive ændringer", tyskerne har bare en mere detaljeret påtegning på deres reg.att.

• #7   1. sep 2011 Hej gamle ...

Hva fanden skal du have " Harley " lang forgaffel og 200 Bagdæk på Honda´en.....
    Hvordan går det ellers , hils konen.....

Hilsen R1 " DK "

• #8   2. sep 2011 min ducati er osse godtkendt med ændringer i stellet det er ført i reg attesten dernede og det var ikke noget problem herhjemme

• #9   2. sep 2011 TAk for svarne. Det har givet mig et godt inblik i hvad jeg ville vide. Sagen er, at jeg er flyttet til Spanien. Her er reglerne til syn meget uoverskulige. Her er internettet en by i Rusland, med hensyn til oplysninger om hvad man må og ikke må. Derfor håbede jeg at jeg kunne bruge EU reglerne, til at få kørt nogle ombygninger igennem. Her er jo ikke Afgifter som i dk. Som jeg læser reglerne her. Så skal alt være standart. Untagen hvis du har et certifikat fra produksenten på at f.eks din udstødning må bruges på din MC. Så godkender de det. Så mit håb, er at jeg kan købe stumber med certifikat(TÜF). Og så de bare godkender det. Det ser jo ikke ud til at være et problem for de dyre biler her nede. Men koruptionen er nok lige så stor her som i DK. I øvrigt er syningshallerne som i danmark før vi kunne kører til de private. Så små konger. Og jeg er jo perker her. Så jeg skal nok have fundet en Spanier der kan kører til syn. Takker.

• #10   2. sep 2011 Hej R1.
    Det går sådan, at vi har quitet GIB. Dem kunne vi ikke enes med. Lige nu ser det ud til at vi skal være med til at starte en MC/harleyshop hernede. Noget skal vi jo leve af. Her er de ikke så gode til at bygge MC. Så det må vi jo lærer dem. Derfor er jeg gået igang med mit hjemmearbejde. Jeg gider ikke bygge en 300.000 kr. Harley og så ikke kan få den synet. Hondaerne flyver afsted. Har kun haft problemer med kølingen af Kathes. Der var for lidt luftgennegang i køleren. Så vi har haft den ud og siddet og rettet alle de små blade ud så den virker igen. Har også monteret knapper til tvangsstyring af køleren, ellers brander vi lårne af) Hvordan går det med jer. Hvad med arbejde. (var ellers til Motogp i Jerez. Der var 70.000 MCer. 99% racere. Den lyd glemmer jeg aldrig.) I må komme herned når det kørers næste år.

• #11   3. sep 2011 Til opfyldning. Kan jeg fortælle. At jeg snakkede med en der havde en streetfiter (fireblade 919). Totalombygget. Han fortalr at det koster 100€ og få papier på det + hvad ham der skal lave papierne skal have. Det lyder jo nemt og enkelt. Håber det er sådan.

Kommentér på:
Mc som er godkendt med konstroktive ændringer.

Annonce