1.396 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Betalingsring københavn.. måske..? Betalingsring københavn.. måske..?
Er der nogen af jer der ved om nogle af mc-organisationerne arbejder på at få mc'er gratis gennem en evt. betalingsring..??
se evt.: http://www.b.dk/politiko/her-er-s-sfs-betalingsring
Jeg har forsøgt at kontakte FDM (der jo ofte også taler mc'ers sag), sende en mail til DFM og Mctc.. men intet hørt..??
Generelt kan man jo sige vi bikers gør hvad regeringen beder os om..! kører supermiljøvenligt, - fylder som en cyklist i gadebilledet, - tager ikke p-plads op.. OG derfor bør vi være fritaget for afgift... (flere argumenter er velkomne.. kom glad.! ;-))
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 371
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
stem blåt, så kommer den ikke, og argumenter imod den er unødvendige
jul 2007
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
(Jeg forholder mig ikke til det politiske i sagen, - i andre nordiske lande er det såmænd blå/grøn blok der har indført betalingsringe så det kunne vel også forekomme her.?!.)
Bikers skal blot gratis igennem.. (som i England f.eks.)
Har vi hørt om MC-organisationer der er igang med det..??
-
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Skal f..... ikke have et endnu afgiftsfængsel med deraf faldende huspriser, fordi ingen gider at bo i byen længere. Det er jo ikke kun det det koster i ekstra afgift. Regner man påvirkningen af huspriserne med, så ser det jo helt åndssvagt ud for os der bor i byen.
Ifht MC'er er jeg nok lidt pessimistisk, men come on; Motorcyklerne er altid de sidste der bliver hørt i et hvert trafikspørgsmål, da vi jo er notorisk slemme fartforbrydere og larmende psykopater. Så at vi skulle trække frikort i denne "miljøets sag", det tror jeg næppe på.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Synd at I ser så pessimistisk på det. Det er den eneste effektive løsning på at dæmme op for de trafikale problemer omkring mindre storbyer. Erfaringer fra Sverige og andre steder har været rigtig gode - enten med bom eller GPS.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Den anden vej er selvf. helt åndssvag, men hvorfor skal jeg betale for at folk uden for byen, som ikke en gang bor her, absolut vil køre ind til byen? Hvilket i øvrigt er totalt håbløst når der er fine offentlige transportmidler udefra og ind, hvis bare man gider parkere ved en af stationerne et stykke fra byen.
Ja det går begge veje, men modsat dem som kører ind mod København, så har jeg ikke mulighed for at parkere ved en station og vælge mellem 100 forskellige tog, busser og metrotog for at komme på arbejde. Det findes jo ikke "på landet".
PS
Nej jeg får ikke flere penge af at min lejlighed pludselig er fx 200.000 mindre værd. Jeg får tværtimod sværere ved at flytte væk herfra, uden at skulle låne endnu flere penge end nu.
Det kan selvfølgelig også gå den anden vej med priserne, men det tvivler jeg på, hvis alle varer bliver dyrere, firmaerne rykker ud og man ikke en gang kan komme væk uden at skulle betale en mindre formue i gebyr. Slet ikke hvis folk i forvejen synes det er for dyrt i København.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.173
Den betalingsring er kun med et formål: Endnu en pengemaskine. Lige som broerne med afgift!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Vent dog indtil der kommer noget håndgribeligt, før man griber til panik!
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
2. Man kører med spejl visir
3. Man kører udenom bommen
Problem solved
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
http://politiken.dk/indland/ECE135069/bompenge-er-en-stor-succes-i-stockholm/
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Andet/2006/07/31/063932.htm?rss=true®ional
http://ing.dk/artikel/71924-stor-succes-med-bompenge-i-stockholm
Flere af artilklerne bruger dog samme kilder, som til gengæld er pålidelige nok.
Jeg kan desværre ikke finde de videnskabelige undersøgelser af det, som jeg brugte en gang. Men konklusionen er at det i Stockholm var en succes, og at København og stockholm tafikalt var sammenlignelige.
En anden konklusion var, at svenskerne blev langt gladere for bommene, efter de havde set effekten af dem.
jul 2007
Heldigvis arbejder og bor jeg uden for "ringen" men det gør ikke at jeg er fri for traffikale problemer.
Men selv med en times kø er det stadig hurtigere for mig at køre i bil de 80 km jeg har på job end det er at tage det offentlige. Og jeg bor i en stationsby, hvor toget går direkte til en station ikke langt fra mit arbejde!
En betalingsring er symptombehandling, ikke en løsning af problemet.
Og i et land hvor biler og mc'er er betalt 2-3 gange på grund af afgift er det direkte at pisse på folk!
Jeg var i tvivl om jeg skulle stemme blankt, men nu stemmer jeg blåt for at undgå Helle & co og deres tåbelige røde ideer.
Magen til snog skal man lede længe efter... hun køber tysk leaset bil om onsdagen, og forbyder samme fidus om fredagen, og udtaler at man skal snyderiet til livs...
Hendes mand bor ifølge hende selv i danmark til skattevæsenet synes det er interessant, så gør han ikke... - så han slipper for millionærskatten hun vil indføre.
- og så aner hun intet om de mest grundlæggende ting om dansk økonomi på trods af sin plads i nationalbankens bestyrelse.. hvordan hun er blevet formand for S er mig en gåde
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg vil gå så langt og sige, at uagtet om den off. transport måtte blive optimeret 500%, så ville jeg nok vælge privat transport. Og dette sker af flere årsager. Jeg bestemmer selv hvorhen jeg vil køre- og hvornår! Og konsekvensen herfor er så, at jeg må betale for denne ydelse. Alternativet til Helle og deres forslag må jo være en liberal holdning til at skulle betale for det man forbruger - og ikke så meget om vi alle skal betale for noget vi måske bruger - som udgangspunkt! Hvis jeg vælger at køre over storebælt - som privatperson - så kan jeg godt acceptere at der skal betales for det. Jeg kan til gengæld ikke acceptere at den selvstændige håndværker/mester der bor på den ene eller anden side af broen skal betale for transporten - der skal jo være fri bevægelighed i forhold til arbejde. Jeg kan heller ikke acceptere, at der ikke skal betales for brugen af vores veje - uagtet om dette er som dansker eller udlænding (og ikke kun som nu mht. tung godstransport over en bestemt vægt - mener det er 6,5T). F.eks. bidrager jeg ikke skattemæssigt til tyskland, men jeg bruger da rask væk deres Autobahn mange gange i løbet af året. Hvorfor skal jeg ikke betale for det? Hvorfor skal private ikke betale til de danske veje? Liberal tankegang må vel være, at lad stå hvad stå kan... og resten må falde! Der kunne fint være en økonomisk neutral løsningsmodel ift. transportomkostninger, dvs. dem som bruger denne service betaler til den - og overskud bruges som geninvestering, udvidelser om meget mere. Jeg forventer også at der bliver flyttet sne i en tilpas god kvalitet - og hvis året kræver stor omkostning, så må prisen stige!
Og medtager man vores afgiftsystem ift. reg.afgift, så er det mig en gåde hvorhen alle de penge går... og bruges! Nuvel, der er så rigeligt af andre dybe og sorte steder hvor disse herlige penge kan- og uden tvivl bliver brugt - derom ingen tvivl.
Liberal tankegang handler også om fællesskab, f.eks. services indenfor sundhedsområdet. For mig giver det fin logik at vi alle betaler til et fælles sundhedssystem og andre myndigheder (forsvar, politi, domstole mv.) - idet stordrift er og bliver en billigere og bedre løsning - hvis den vel og mærke forvaltes på privatmæssige vilkår. I samme ånd skal vi også vælge niveau for services. Er det en sygdom at man ikke kan få børn? Er det en sygdom med lav selvværd hvis øret eller næsen sidder skævt? Og der kunne findes tonsvis af mange andre eksempler - og givetvis en del der vil give anledning til at blive kaldt asocial... men fakta er, at vi kan ikke bruge mere end én krone hvis vi kun tjener én krone - så det handler om prioritet.
Man kunne fristes til at kalde mig en fuldblods venstremand. Men dette er meget forkert. Jeg kan fint finde gode ting ved både S, SF, V, K, O og endda *meget* fornuft ved Liberal alliance. Hvorfor skal det hele være så skide svært at finde ud af? Baseret på min egen husmands-økonomi og surt optjent livserfaring, så må jeg dog indrømme, at jeg bestemt ikke tror på den "røde blok" og deres formåen i forhold til økonomisk indsigt - så derfor vil min stemme havne ét sted i den blå lejr.....
(av for en masse linier....) :o)
jul 2007
Er enig i at der er fire sider af en sag... den ene parts, den anden parts, pressens, og så sandheden.
Men tvivler ikke på at hun som alle andre sparede hvor hun kunne med leasing, det fremgår også af den dokumentation der blev lagt frem, jeg kan bare ikke li' det dobbeltmoralske i at hun så forbyder selv samme fidus få dage efter hun selv har benyttet den.
Nej, politikere er ikke helligere end os andre, men de få kr. som Thorning sparede er ikke noget hun vil kunne mærke i hendes budget.. hun tjener tæt på en mille om året, hendes mand ca. 1,5... så det er princippet i det.
Rent politisk ved jeg sku heller ikke helt hvor jeg hører hjemme, men synes at initiativet som de konservative har taget til at gøre op med landsbytosserne aka Pia K er glimrende! omend de radikale er lige så faste som en dråbekviksølv på en glasplade.
Under alle omstændigheder kan jeg ikke stemme rødt af flere årsager:
Jeg tror ikke på Thorning, Søvndahl er en karrikatur, og Sohn burde efter min mening sidde i fængsel når man kigger på hans fortid.
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
LAD VÆRE MED AT STEMME PÅ GUCCI HELLE OG HENDES SLÆNG HVIS DU VIL UNDGÅ BETALINGS ANLÆG!!!!!!!!
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 572
Så at basere sit kryds på det, er vel en smule snæver(synet) og udtryk for mig mig mig
jul 2007
For den familie det kan koste 12k om året EFTER skat, der et i høj grad en grund til at overveje hvor krydset skal sættes..
For at betale de 12k, skal der tjenes ca 24k, eller ca. en månedsløn for en offentlig ansat (overassistent eller derover!!), det er da en "skattestigning" der er til at tage at føle på!
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
okt 2008
Det jeg mener er såmænd bare at sætte sit kryds ud fra en enkelt sag, er lidt snævert.
lad os sige at samme kandidat, fremsætter at benzinprisen skal 30 procent puhaa så er der dilemma
ved det er usandsynligt eksempel
Mit budkab er bare at når man sætter sit kryds må man se helheder og ikke enkeltsager
okt 2008
jul 2007
For dem der er afhængig af bil på grund af langt til arbejde (boliger i hovedstadet er ikke til at betale), og som tit kører ind og ud af hovedstaden på grund af f.eks. arbejde, der er budskabet fra rød blok:
Aflever en månedsløn ekstra i "skat" om året, eller læg to timer til din daglige transporttid..
Ja, det er en enkeltsag, men jeg kan se mange andre årsager til ikke at stemme rødt
Betalingsring københavn.. måske..?