1.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Betalingsring københavn.. måske..? Betalingsring københavn.. måske..?

Er der nogen af jer der ved om nogle af mc-organisationerne arbejder på at få mc'er gratis gennem en evt. betalingsring..??
se evt.: http://www.b.dk/politiko/her-er-s-sfs-betalingsring
Jeg har forsøgt at kontakte FDM (der jo ofte også taler mc'ers sag), sende en mail til DFM og Mctc.. men intet hørt..??

Generelt kan man jo sige vi bikers gør hvad regeringen beder os om..! kører supermiljøvenligt, - fylder som en cyklist i gadebilledet, - tager ikke p-plads op.. OG derfor bør vi være fritaget for afgift... (flere argumenter er velkomne.. kom glad.! ;-))


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalingsring københavn.. måske..?
  • #1   29. aug 2011 larmer ikke smiley

  • #2   29. aug 2011 fuck den lorte ide med den betalingsring! det viser bare hvor tomt der er på førstesalen hos gucci Helle...

    stem blåt, så kommer den ikke, og argumenter imod den er unødvendige smiley


  • #3   29. aug 2011 Ja jeg lyder bitter, men af elle dumme ideer er en betalingsring på top10

  • #5   30. aug 2011 klart - men hvis ikke andre er igang med en underskriftindsamling/tilkendegivelser for at MC'ere skal gå gratis igennem, - ku vi måske i al bekedenhed sætte en igang herinde.. og være lidt på forkant, hvis, - vi kommer dertil..?
    (Jeg forholder mig ikke til det politiske i sagen, - i andre nordiske lande er det såmænd blå/grøn blok der har indført betalingsringe så det kunne vel også forekomme her.?!.)

    Bikers skal blot gratis igennem.. (som i England f.eks.)
    Har vi hørt om MC-organisationer der er igang med det..??
    -


  • #6   30. aug 2011 Hvad med os der bor i Kbh?

    Skal f..... ikke have et endnu afgiftsfængsel med deraf faldende huspriser, fordi ingen gider at bo i byen længere. Det er jo ikke kun det det koster i ekstra afgift. Regner man påvirkningen af huspriserne med, så ser det jo helt åndssvagt ud for os der bor i byen.

    Ifht MC'er er jeg nok lidt pessimistisk, men come on; Motorcyklerne er altid de sidste der bliver hørt i et hvert trafikspørgsmål, da vi jo er notorisk slemme fartforbrydere og larmende psykopater. Så at vi skulle trække frikort i denne "miljøets sag", det tror jeg næppe på.


  • #7   30. aug 2011 Christian: Du betaler for at køre ud og ind, ikke for at køre derinde. Ingen gider bo i byen? Prøv med ikke har råd. Der er vist rigeligt der gerne vil bo omkring centrum. Bliver det ikke bare billigere for dig at blive boende, hvis dit hus falder i værdi?

    Synd at I ser så pessimistisk på det. Det er den eneste effektive løsning på at dæmme op for de trafikale problemer omkring mindre storbyer. Erfaringer fra Sverige og andre steder har været rigtig gode - enten med bom eller GPS.


  • #8   30. aug 2011 Hvilke trafikale problemer? Jeg kører ud af byen hver morgen fra Østerbro. Der er INGEN nævneværdig trafik den km jeg har til betalingsringen.
    Den anden vej er selvf. helt åndssvag, men hvorfor skal jeg betale for at folk uden for byen, som ikke en gang bor her, absolut vil køre ind til byen? Hvilket i øvrigt er totalt håbløst når der er fine offentlige transportmidler udefra og ind, hvis bare man gider parkere ved en af stationerne et stykke fra byen.

    Ja det går begge veje, men modsat dem som kører ind mod København, så har jeg ikke mulighed for at parkere ved en station og vælge mellem 100 forskellige tog, busser og metrotog for at komme på arbejde. Det findes jo ikke "på landet".

    PS
    Nej jeg får ikke flere penge af at min lejlighed pludselig er fx 200.000 mindre værd. Jeg får tværtimod sværere ved at flytte væk herfra, uden at skulle låne endnu flere penge end nu.
    Det kan selvfølgelig også gå den anden vej med priserne, men det tvivler jeg på, hvis alle varer bliver dyrere, firmaerne rykker ud og man ikke en gang kan komme væk uden at skulle betale en mindre formue i gebyr. Slet ikke hvis folk i forvejen synes det er for dyrt i København.


  • #9   30. aug 2011 Frederik (Århus) H: Hvis det med bompenge har haft en effekt i Bergen og Stavanger gad jeg fa'me godt at se hvordan det var før! For der er fuldkommen kaotiske tilstande i myldretiden. Det er nok ikke uden grund at Bergen har Europas højeste luftforurening!

    Den betalingsring er kun med et formål: Endnu en pengemaskine. Lige som broerne med afgift!


  • #10   30. aug 2011 Hvorfor skulle nogle organisationer bruge tid på at få rabatordninger til noget, der ikke har været præsenteret som andet end en idé?
    Vent dog indtil der kommer noget håndgribeligt, før man griber til panik!


  • #11   30. aug 2011 1. Man anskaffer en nummerplade vipper (ca. 1500.-)
    2. Man kører med spejl visir
    3. Man kører udenom bommen

    Problem solved smiley


  • #12   30. aug 2011 Liltorp racing:

    http://politiken.dk/indland/ECE135069/bompenge-er-en-stor-succes-i-stockholm/

    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Andet/2006/07/31/063932.htm?rss=true&regional

    http://ing.dk/artikel/71924-stor-succes-med-bompenge-i-stockholm

    Flere af artilklerne bruger dog samme kilder, som til gengæld er pålidelige nok.

    Jeg kan desværre ikke finde de videnskabelige undersøgelser af det, som jeg brugte en gang. Men konklusionen er at det i Stockholm var en succes, og at København og stockholm tafikalt var sammenlignelige.

    En anden konklusion var, at svenskerne blev langt gladere for bommene, efter de havde set effekten af dem.


  • #13   30. aug 2011 å længe den offentlige transport fungerer så dårligt som den gør i hovedstadsområdet tager folk bilen.
    Heldigvis arbejder og bor jeg uden for "ringen" men det gør ikke at jeg er fri for traffikale problemer.
    Men selv med en times kø er det stadig hurtigere for mig at køre i bil de 80 km jeg har på job end det er at tage det offentlige. Og jeg bor i en stationsby, hvor toget går direkte til en station ikke langt fra mit arbejde!

    En betalingsring er symptombehandling, ikke en løsning af problemet.
    Og i et land hvor biler og mc'er er betalt 2-3 gange på grund af afgift er det direkte at pisse på folk!

    Jeg var i tvivl om jeg skulle stemme blankt, men nu stemmer jeg blåt for at undgå Helle & co og deres tåbelige røde ideer.

    Magen til snog skal man lede længe efter... hun køber tysk leaset bil om onsdagen, og forbyder samme fidus om fredagen, og udtaler at man skal snyderiet til livs...
    Hendes mand bor ifølge hende selv i danmark til skattevæsenet synes det er interessant, så gør han ikke... - så han slipper for millionærskatten hun vil indføre.
    - og så aner hun intet om de mest grundlæggende ting om dansk økonomi på trods af sin plads i nationalbankens bestyrelse.. hvordan hun er blevet formand for S er mig en gåde


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #14   30. aug 2011 Robert A: Jeg vil ikke forholde mig til Helle's evne- eller mangel på samme ift. økonomisk indsigt. At hun har valgt en leasingmodel, tja, hun er vel økonomisk drevet på niveau med så mange andre danskere... og om hun og hendes mand snyder mht. beskatningssted, tja, det har jeg slet ikke mulighed for at vurdere, idet jeg (og andre) kun har information fra den danske presse - der som udgangspunkt kun har interesse i at lave sensationer (næsten). Og nej, dette er ingen forsvarstale for Helle - langt fra! Nok om det.....

    Jeg vil gå så langt og sige, at uagtet om den off. transport måtte blive optimeret 500%, så ville jeg nok vælge privat transport. Og dette sker af flere årsager. Jeg bestemmer selv hvorhen jeg vil køre- og hvornår! Og konsekvensen herfor er så, at jeg må betale for denne ydelse. Alternativet til Helle og deres forslag må jo være en liberal holdning til at skulle betale for det man forbruger - og ikke så meget om vi alle skal betale for noget vi måske bruger - som udgangspunkt! Hvis jeg vælger at køre over storebælt - som privatperson - så kan jeg godt acceptere at der skal betales for det. Jeg kan til gengæld ikke acceptere at den selvstændige håndværker/mester der bor på den ene eller anden side af broen skal betale for transporten - der skal jo være fri bevægelighed i forhold til arbejde. Jeg kan heller ikke acceptere, at der ikke skal betales for brugen af vores veje - uagtet om dette er som dansker eller udlænding (og ikke kun som nu mht. tung godstransport over en bestemt vægt - mener det er 6,5T). F.eks. bidrager jeg ikke skattemæssigt til tyskland, men jeg bruger da rask væk deres Autobahn mange gange i løbet af året. Hvorfor skal jeg ikke betale for det? Hvorfor skal private ikke betale til de danske veje? Liberal tankegang må vel være, at lad stå hvad stå kan... og resten må falde! Der kunne fint være en økonomisk neutral løsningsmodel ift. transportomkostninger, dvs. dem som bruger denne service betaler til den - og overskud bruges som geninvestering, udvidelser om meget mere. Jeg forventer også at der bliver flyttet sne i en tilpas god kvalitet - og hvis året kræver stor omkostning, så må prisen stige!

    Og medtager man vores afgiftsystem ift. reg.afgift, så er det mig en gåde hvorhen alle de penge går... og bruges! Nuvel, der er så rigeligt af andre dybe og sorte steder hvor disse herlige penge kan- og uden tvivl bliver brugt - derom ingen tvivl.

    Liberal tankegang handler også om fællesskab, f.eks. services indenfor sundhedsområdet. For mig giver det fin logik at vi alle betaler til et fælles sundhedssystem og andre myndigheder (forsvar, politi, domstole mv.) - idet stordrift er og bliver en billigere og bedre løsning - hvis den vel og mærke forvaltes på privatmæssige vilkår. I samme ånd skal vi også vælge niveau for services. Er det en sygdom at man ikke kan få børn? Er det en sygdom med lav selvværd hvis øret eller næsen sidder skævt? Og der kunne findes tonsvis af mange andre eksempler - og givetvis en del der vil give anledning til at blive kaldt asocial... men fakta er, at vi kan ikke bruge mere end én krone hvis vi kun tjener én krone - så det handler om prioritet.

    Man kunne fristes til at kalde mig en fuldblods venstremand. Men dette er meget forkert. Jeg kan fint finde gode ting ved både S, SF, V, K, O og endda *meget* fornuft ved Liberal alliance. Hvorfor skal det hele være så skide svært at finde ud af? Baseret på min egen husmands-økonomi og surt optjent livserfaring, så må jeg dog indrømme, at jeg bestemt ikke tror på den "røde blok" og deres formåen i forhold til økonomisk indsigt - så derfor vil min stemme havne ét sted i den blå lejr.....

    (av for en masse linier....) :o)


  • #15   30. aug 2011 Hans GTR1400 !: Ja, der kom du lidt omkring smiley

    Er enig i at der er fire sider af en sag... den ene parts, den anden parts, pressens, og så sandheden.

    Men tvivler ikke på at hun som alle andre sparede hvor hun kunne med leasing, det fremgår også af den dokumentation der blev lagt frem, jeg kan bare ikke li' det dobbeltmoralske i at hun så forbyder selv samme fidus få dage efter hun selv har benyttet den.
    Nej, politikere er ikke helligere end os andre, men de få kr. som Thorning sparede er ikke noget hun vil kunne mærke i hendes budget.. hun tjener tæt på en mille om året, hendes mand ca. 1,5... så det er princippet i det.

    Rent politisk ved jeg sku heller ikke helt hvor jeg hører hjemme, men synes at initiativet som de konservative har taget til at gøre op med landsbytosserne aka Pia K er glimrende! omend de radikale er lige så faste som en dråbekviksølv på en glasplade.

    Under alle omstændigheder kan jeg ikke stemme rødt af flere årsager:
    Jeg tror ikke på Thorning, Søvndahl er en karrikatur, og Sohn burde efter min mening sidde i fængsel når man kigger på hans fortid.


  • #16   30. aug 2011 Uden at have læst alle indlæg kommer jeg med et inspark.

    LAD VÆRE MED AT STEMME PÅ GUCCI HELLE OG HENDES SLÆNG HVIS DU VIL UNDGÅ BETALINGS ANLÆG!!!!!!!!


  • #17   30. aug 2011 Der findes jo andre argumenter for hvor krydset skal slås end 1 betalingsring, som i bund og grund er en lokal ting.

    Så at basere sit kryds på det, er vel en smule snæver(synet) og udtryk for mig mig mig


  • #18   30. aug 2011 filterøsen:

    For den familie det kan koste 12k om året EFTER skat, der et i høj grad en grund til at overveje hvor krydset skal sættes..

    For at betale de 12k, skal der tjenes ca 24k, eller ca. en månedsløn for en offentlig ansat (overassistent eller derover!!), det er da en "skattestigning" der er til at tage at føle på!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #19   30. aug 2011 Filtertøsen: Er alle kryds uagtet placering ikke udtryk for "mig mig mig" - altså ens overbevisning? Nogen træffer deres valg ud fra betalingsring, skattepolitik, eu, sundhed mv.

  • #20   30. aug 2011 Måske måske

    Det jeg mener er såmænd bare at sætte sit kryds ud fra en enkelt sag, er lidt snævert.

    lad os sige at samme kandidat, fremsætter at benzinprisen skal 30 procent puhaa så er der dilemma

    ved det er usandsynligt eksempel

    Mit budkab er bare at når man sætter sit kryds må man se helheder og ikke enkeltsager


  • #21   30. aug 2011 30 procent ned ellers er det ikke dilemma

  • #22   30. aug 2011 Vi har meget forskellige behov og hverdage, og nogle emner i valgkampen vedrører nogen mere end andre..

    For dem der er afhængig af bil på grund af langt til arbejde (boliger i hovedstadet er ikke til at betale), og som tit kører ind og ud af hovedstaden på grund af f.eks. arbejde, der er budskabet fra rød blok:

    Aflever en månedsløn ekstra i "skat" om året, eller læg to timer til din daglige transporttid..

    Ja, det er en enkeltsag, men jeg kan se mange andre årsager til ikke at stemme rødt smiley


Kommentér på:
Betalingsring københavn.. måske..?

Annonce