{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Virksomheds praktik hos mc mekaniker {{forumTopicSubject}}

Lige for at få det første på plads. Dette er IKKE en søgen efter læreplads til uddannelse!

Jeg er i den uheldige situation at være sygemeldt, og har i den anledning snakket med jobcentret om at komme i virksomhedspraktik, og kunne godt tænke mig at prøve at komme ud hos en MC mekaniker i praktik, for at se om det er noget for mig, og om jeg vil satse på det som en uddannelse.

Jeg har set lidt på hvad der er af virksomheder i mit område, og nået frem til følgende:
Big-Bike i Silkeborg
Bike Station i Ans
Pit Værkstedet i Thorsø
Rydbergs MC i Thorsø
Bike Shoppen i Viborg
Motorhjørnet i Viborg

Er der nogen der kender noget til disse virksomheder, specielt de 2 førstnævnte, da det er dem der er lettest for mig at komme til, eller evt. kender andre steder omkring Silkeborg/Kjellerup området jeg ikke har set?

Også tips til hvordan man skal henvende sig til dem og forhøre sig om de kunne tænke sig en i virksomheds praktik.

For dem der ikke ved det, så er virksomheds praktik hvor kommune/jobcenter/a-kasse betaler, altså gratis arbejdskraft for virksomheden i op til 13 uger.

Håber at der er lidt hjælp at hente herinde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virksomheds praktik hos mc mekaniker
  • #1   26. aug 2011 Om ikke andet så får du måske værdifuld viden du kan bruge i dit fremtidige mc-liv.

• #2   26. aug 2011 Du kan kun være det samme sted i 4 uger, med mindre der gælder andre regler for sygemeldte vs ledige.
    Har selv været i praktiv ved 2 auto værksteder, det har jeg været glad for, er self trælst hvis de bare bruger det som gratis arbejde, og ikke har planer om at ansætte en bagefter.

• #3   26. aug 2011 Morten P.. de har ændret det til 13 uger (eller ved ikke om det er trådt i kraft)

• #4   26. aug 2011 Morten P Regeringen udvidede virksomheds praktikken i April så den kan vare i 13 uger istedet for tidligere 4 uger, og som sygemeldt er der mulighed for forlængelse også

• #5   26. aug 2011 Hej jeg kender Anders som har Biks Station, tag et smut forbi ham og snak med ham, det værste man ka få er et nej.... og gør det sammme med de andre hvis det er.....

Vh Hjulmand

• #6   26. aug 2011 Har også tænkt mig at tage ud at snakke med virksomhederne, når jobcentret har fået ordenet papirene.

Men oprettede tråden herinde, for at høre hvis der var et af de steder jeg skriver, som jeg skulle holde mig fra af grunde som jeg ikke kender, da jeg ikke har handlet med nogle af butikkerne før.

Har Bike Station "mange" mc'er inde til service/rep? Da jeg syntes deres side handler mest om scootere

• #7   26. aug 2011 Så har de fandme snydt mig, var i praktik i juni mener jeg det var, der fik jeg afvide det ikke kunne lade sig gøre mere end 4 uger i samme virksomhed, de ville ellers gerne have beholdt mig noget længere tid, for at se om min ryg kunne holde til arbejdet... velkommen til det danske system, spred ballerne og slap helt af! smiley

• #8   26. aug 2011 Virksomhedspraktik går ud på, at den ledige kommer på et praktikophold, der kan vare op til 4 uger for ledige medlemmer af en a-kasse og op til 13 uger for kontanthjælpsmodtagere med forudgående lang ledighed eller manglende arbejdserfaring <- hapset fra Arbejdsmarkedsstyrrelsen, så for mig var det rigtigt nok det kun var 4 uger smiley

• #9   26. aug 2011 min sagsbehandler har bare sagt at jeg sagtens kan få de 13 uger på sygedagpenge, og evt. ved overførsel til a-kasse få det forlænget i yderligere 13 uger. Men ved så ikke om det bare er min sagsbehandler der er venlig

• #10   27. aug 2011 Nej det ved jeg heller ikke, det må jo komme an på en prøve smiley

Kommentér på:
Virksomheds praktik hos mc mekaniker

Annonce