1.743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kan man have sin cykel i fred? Kan man have sin cykel i fred?

Jeg er en knægt på 19 år, og er igang med at tage mc-kort smiley

Jeg sidder og tænker på om man overhoved kan have en motorcykel i fred? Jeg bor mellem Næstved og Vordingborg, for jer som ikke kender de 2 byer, så er der utrolig mange snothvalpe.. Er der nogle der har erfaring af at have en cykel holdene på gaden, diverse parkeringpladser samt gym?

Mvh Mathias Vetter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man have sin cykel i fred?
  • #1   7. aug 2011 du skal opfører dig som en gut der har paranoia over sin mc ve og vel... så har du en god chance for at have den i fred...

mvh

• #2   7. aug 2011 afhænger nok af hvilken mc det er, men nej vil jeg mene. Uanset hvor man bor tror nogle folk at ting er alle mands eje, også selvom det er boltet fast til jorden.

Når folk stjæler blomster på kirkegården kan alt vist ske desværre..

• #3   7. aug 2011 Det kan du ikke. Folk har en åndsvag vane med at ville sætte sig op på den og evt give en nøgleridse hvis det er en dum brian

• #4   7. aug 2011 Ta´ chancen, men jeg ville ikke købe en ny fin maskine der ikke kan tåle at en flok fulde vordingborgensere kommer forbi (har selv boet i Vordingborg - og bekymringen er ikke ubegrundet...)

• #5   7. aug 2011 Jeg har oplevet hærværk/tyveriforsøg en gang i 31 år.
    Ganske vist kan Silkeborg ikke sammenlignes med NørreBronx, men der er da heller ikke tale om en øde ø.
    Jeg tror, at det kommer an på, hvordan du parkerer. Om det er under gadelys eller i mørke, hvor man lettere kan arbejde uset.

• #6   7. aug 2011 bombe .
    du siger bla

så svært at sige entydigt, derfor altid købe en cykel efter opbevaringsmulighederne. Ældre og grimme cykler tiltrækkert mindre ballademager.

ja så er lorten sgu lagt..... hvis andre skal sætte dags orden for hvad folk skal købe sig... er fame uenig med dig i det....

mvh

• #7   7. aug 2011 Jeg går på teknisk skole hvor der er en masse jantelovs ryttere, efter hvad jeg har erfaret er det UMULIGT at undgå at noget sker hvis du har den stående på skolens parkerings plads

• #8   7. aug 2011
    Jeg har min gamle Fzr 600 fra 89 er lås til min altan og den har der ikke være noget med indtil videre. Men er din cykel bare lidt pæn ville jeg ikke lade den stå på åben gade:-( min bil er lidt Brian og den kan ikke stå i fred. Ønsker mig en kæmpe matsort kampvogn så kan folk bare bakke til;-)

• #9   7. aug 2011 Generelt kan man sagtens have sin MC i fred, men enten stiller man den beskyttet, eller også stiller man den. hvor der kommer folk forbi på godt oplyste steder. Og brug så meget synlige låse.

Den virkelige profesionelle tyv, der udser sig noget bestemt, og som ankommer med kassevogn, boltsakse, vinkelslibere og skærebrændere, kan man ikke gardere sig imod - det er som torden og lyn noget man meget sjældent rammes af, og det er håbløst at sikre sig imod.

og så skal man lige huske, at enkelte cykletyper er mere tyvetækkelige end de fleste - Harlyer med et stor dele- marked og så er de italienske sportscykler udsatte.

Jeg har ikke haft problemer i den retning - står der nogen med børn og savler på en offentlig P-Plads, plejer jeg at sige at ungerne gerne må komme op og sidde, men kun hvis jeg sætter dem derop - og så synger jeg en sang om 200 kg mc, der kan væltes på et barn og meget varme udstødninger - så kommer de samme mennesker kun tæt på, når der er en fører i nærheden en anden gang.

...og jeg har kørt MC-meget længe:-)

• #12   7. aug 2011 Bor selv på den egn og har aldrig oplevt noget. Men vil da altid sikre mig med en god lås og evt alarm og gps tracker!

• #13   7. aug 2011 Mange tak for alle svarende, de hjalp en del, men nu hvor det bliver min første bliver det bare en alm. 600 kubik for ca 20k.

Men jeg skal bruge den til hverdags forbrug til skolen, men skolen er sat sammen med 10, hg, hf, stx og hhx = mange snothvalpe. og der er 2 parkeringspladser, tv2 hvor jeg tit har haft min fars custom bil der uden problemer. MEN... Tror bare jeg holder den hos nogle af mine venner, eller evt. med politistationen smiley

• #14   7. aug 2011 * Søren

Det gad jeg da også godt vide

• #15   8. aug 2011 jk rs 125cc y øøøøe ????

• #16   8. aug 2011 Om jeg spiller smart eller ej, vil der stadig nok være nogle der ikke kan holde fingrene fra sig selv, hvis den er sat et sted hvor andre nemt kan komme til?

• #17   8. aug 2011 jk rs125cc Y

?

• #18   8. aug 2011 Min holder ud til en af de mest befærdede veje hvor jeg bor, og der er intet hændt endnu. Den har en lås med alarm og det er det.

Så umiddelbart kan du sagtens have den i fred. Dog ville jeg ikke købe en hvis det var det jeg var bekymret for.

• #19   9. aug 2011 Jeg er heller ikke sindsyg bekymret, ville bare lige hører, om det var en del af det at have en Motorcykel smiley

Men er der nogle alarmer og lås der er bedre end andre? Eller er det bare at købe en?

• #20   11. aug 2011 Man kan sagtens have cyklen i fred, uanset hvor du parkerer. Min egen overnatter nogle slemme steder fx såkaldte ghettoer. Og da den blev stjålet, holdte den faktisk hjemme hos mig selv, haha smiley

Du skal bare tænke dig om og fx have dit diskrete MC-cover/garage med dig, så du kan dække den til, hvorend du parkerer!
    Og lad være med at spille smart med den/gasse op/accelerer kraftigt/vise den frem, hvor du plejer at parkerer den. Det er unødig opmærksomhed. Skal du vaske/pille ved den, så gør det andetsteds.
    Og tænk dig om, hvor du stiller den. Hvis du stiller den midt i folks synsfelt, lokker den. Stil den et sted, hvor det virker naturligt, fx blandt parkeret biler eller motorcykler.

Mht.lås. Køb en lås med indbygget alarm, det hjælper. Altid med friske batterier. Jeg kan godt anbefale Abus 8000 med dertilhørende kæde til at binde fast.
    Prøv at se efter en Almax 4 kæde, når du skal parkerer derhjemme, for blot synet af den skulle virke demoraliserende på tyvene smiley

Kommentér på:
Kan man have sin cykel i fred?

Annonce