{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taksering af stjålet mc
  • #1   4. aug 2011 se det som at han skal købe din mc, og han finder nogle tilsvarende, så du skal finde nogle MODBUD der kan øge prisen lidt

    og lad være med bare at tage deres første bud, pres dem


  • #2   4. aug 2011 Ja og hav masser af dokumentation klar, billeder osv.

  • #3   4. aug 2011 Jeg mener der skal gå 30 dage før at forsikringen træder i kraft med erstatning.

  • #4   4. aug 2011 Det er også bare det dårligste tidspunkt pga sæsonen lagger mod enden, så priserne er på vej ned af.

    Når de nu tager 20% i selvrisiko er det jo ikke meget man får for sin cykel.


  • #5   4. aug 2011 Jeg har fået stjålet en scooter/mc engang. Der kom der et fint brev at jeg skulle sende nøgler og reg attest ind til forsikringen og så kom der brev med hvad de ville give for den.

  • #6   4. aug 2011 Taksatore er ansat til at være "købmænd" for selskadet.. derfor skal du ikke tage det første af hans tilbud, men sikre dig ved dokumentation hva værdien er på den MC det drejer sig om er, og derved lægge pres på ham.
    Der skal typisk gå 30 dage før sådanne sager kan behandles/udbetales.


  • #7   4. aug 2011 Forsikreringen har 30 dage til at finde din mc til dig igen, find så mange mc'er magen til din som er til salg, (dyre end din) så du kan vise ham at der skal mange penge på bordet inden du igen kan købe en magen til smiley
    Held og lykke med det....

    MVH


  • #8   4. aug 2011 Jeg fik 95k for min Falco for et år siden. Den var fra 2000, men jeg havde også billeder af den, og den var lige blevet lavet efter en skade, så det kunne dokumenteres, at den var i perfekt stand. Og med fuld Öhlins og så videre.

    I forhold til at den var 10 år gammel, og havde gået 20k+ km( kan ikke helt huske det, måske var det omkring 30), så var det ret godt.

    Jeg fik et bud på 80, tror jeg det var. Jeg forklarede, viste billeder etc, og fik den op på 95.


  • #9   4. aug 2011 Det er sgu også en god pris..

    Håbet ville også bare være omkring 100K eller over self. Så kan der blive råd til noget sjovt.

    Er trods alt kun 2 år, pga en totalskade stort set.


  • #10   4. aug 2011 Per V> Er de ansat til at være "købmænd"?? Og hvor har du så det fra??

    Det er ihvertfald ikke sandt.. Det er jo ikke sådan at de er ansat til at spare penge, men til at opgøre skaderne så den skadelidte får det han har krav på. Det er jo ikke sådan at de er provisionslønnede som feks sælgerne.


  • #11   4. aug 2011 Søren Engdal> De er lige nøjagtig ansat til at spare forsikringsselskaberne penge, og ikke for at den skadelidte får det vedkommende har krav på. Kan de slippe med at betale for en lappeløsning af skaden, så går de tit ikke af vejen for det. Det har intet med den måde de er aflønnet på.

  • #12   5. aug 2011 Martin W> Dvs du tror der står i deres kontrakt at de skal sørge for at erstatte lavest muligt?? Det er jo bare endnu en fordom overfor forsikringsselskaberne. Taksatorer er på ingen måde ansat til at opgøre skaderne lavest muligt.

    Du kan jo kigge på Ankenævnet for Forsikring og se lidt på statistikkerne over hvor mange sager selskaberne taber... Hvis selskaberne forsøger at snyde deres kunder og ikke giver dem det det de har krav på, ville det nok vælte med tabte ankenævnssager.


  • #13   6. aug 2011 Søren Engdal> Jeg har ikke nævnt noget om at det står i deres kontrakt, eller det er blevet indprintet ved ansættelsen. Og nej, det er på ingen måde nogen fordom. Det er hvad jeg har oplevet mange gange, når der har været en taksator fordi for at gøre skader op.

    Så lad mig spørge på den anden måde. Hvis du ikke kan se at en reparation er lavet på en dårlig måde, vil du så klage over det? Mig gæt er nej, for du ved jo ikke hvordan det er lavet...

    Du har måske aldrig hørt om alle de hus- og arbejdsskadesager som de trækker i langdrag, i håbet om at folk opgiver kampen? Forsikringsselskabernes egne folk siger der ikke skal betales erstatning/kun en lille erstatning, hvorimod uvildige folk siger der skal udbetales erstatning/stor erstatning.
    Et eksempel er katastrofen i Seest, hvor forsikringsselskaberne stod i kø i tv-avisen for at sige der ikke var nogen der kom i klemme. Men da regningerne skulle betales, så måtte flere at husejerne kæmpe i flere år for at få den erstatning de havde krav på. Den bygningssagkyndige for et af selvskaberne sagde at et af husene havde en for lille skadesprocent til at blive revet ned, hvor flere uvildige sagde at skaderne var så omfattende at det skulle rives ned...
    og det samme gør sig gældende ved arbejdsskadesager.


  • #14   6. aug 2011 søren, jeg er altså med martin på denne her, da jeg skulle forhandle min kærestes sv650, der fandt han bare den aller billigste der var på markedet, og var ligeglad med km stand og udstyr

    så de sidder HELT klart og sørger for at de betaler MINDSTE muligt, de har en pris på hvad den koster inde hos dem, og alt hvad de får forhandlet den NEDUNDER, det ryger i en pulje hvor der er provision af, det har jeg fra en der har siddet med disse forhandlinger


  • #15   6. aug 2011 Selvfølgelig er der nogle brodne kar, ligesom der er inde for alle andre virksomheder.. Men hovedparten forsøger ikke at snyde kunderne.

    Mht ulykken i Seest, må jeg indrømme jeg ikke er nok inde i til at kunne udtale sig om.. Men kunne forestille mig det er noget der har været i kontant (et program jeg har meget lidt tillid til)..
    Arbejdsskadesager derimod behandles af Arbejdsskadestyrelsen som på ingen måde har tilknytning til forsikringsselskaberne. Såfremt forsikringsselskabet ikke er enig i styrelsens afgørelse kan de anke styrelsens afgørelse og igen er det et uvildigt nævn der træffer afgørelse. Forsikringselskaberne SKAL følge denne afgørelse, hvorfor det på INGEN måde er muligt at betale mindre erstatning end tilkendt.


Kommentér på:
Taksering af stjålet mc

Annonce