1.595 visninger
|
Oprettet:
MC der er druknet {{forumTopicSubject}}
Sad lige og søgte på en film og stødte lige ind i den her film om et gammel krigsvrag der ligger i Rødehavet Sharm el sheik
ja for kender er det Thistelgorm som jeg dykkede på første gang i ca 86 , her er en flot video som fortjener fuld skærm
Lasten indholder en del MCer BSAer og nej alle typenr og stelnr er fjernet , og skiltet over døren til kaptajnens kahyt er der sku også en der har stjålet ? det er rummet med badekaret
http://www.youtube.com/watch?v=qCXyDyYFY6g
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.355
men det er nok bedst at jeg lige får lidt mere erfaring
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
Søren , jeg leder efter en dykkkercomputer Høhø
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
2. Hvornår var de fra?.
3. Hvor dybt er der?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
maj 2006
så vidt jeg husker så er det vrag og dens indhold fredet og må ikke brerges... så det er nok en af grundene
maj 2006
men det lyder da ellers som en go tur i har haft
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Transporten foregik i 1941 under 2. verdenskrig. Der har temmelig sikkert ikke været konserveringsfedt nogen steder. De skulle i brug med det samme.
Og der er formentlig tale om BSA M20. En 500cc sideventilet der blev benyttet meget af den engelske hær.
(link fjernet)
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
Stor engelsk troppetransporter der var lastet med alt vedr krig lige fra togvogne til gevær og gummistøvler , og det hele i overflod , den lå for anker og blev opdaget at tyske fly , de forsøgte at gemme den ved at sejle væk , men mislykkes , vraget blev glemt i en hel masse år , men så var der en fyr der hed Jacques Cousteau som lige fandt det , og nu er det et af verdens mest dykkede vrag , det er ikke ualmindeligt at der er over 100 dykker på det på samme tid
Historien om Peter Colling husker jeg kun alt for godt , kan huske vi skulle se noget af Sørens video en aften dog havde vi dykket på et andet vrag Carnatic tror jeg det hed , og alle var jo vildt spændt på det der nye undervands video , som var nyt for os alm dykker , nå vi kikkede og diskuterede div ting og pludselig kom der amphoraer , ja sådan nogen ler krukker (lerkrukker) på skærmen , der blev 112% stille og verdens manden Peter Collings mund hang hel nede ved knæene haha , han var rystet han havde dykket der 100 vis af gange og aldrig set dem , og da Søen og jeg dykkede for os selv , skulle han høre alt og jeg mener alt , søren fortalte en historie fra de varme lande , haha , og alle blev hel tavse , og vi lod som ingen ting , de var virkelig rystet , Søren fik dog medlidenhed over dem og vi måtte indrømme at vi vist havde været i Tyrkiet et par uger forinden , og filme lidt under vandet der ! ! !
Søren forstår du stadig ikke at de saboterede din dykning , og du ikke fik noget F.... på hende modellen
MC der er druknet