{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Dilemma (nervøs kone) {{forumTopicSubject}}

Så blev det desværre min tur til at bide i asfalten, heldig i en kryds/sving med næsten ingen fart. Så endte med et ømt lår og et blt mærke. Cyklen og læder skal jeg lige snakke med forsikringen om. Cyklen er ridset men kører som den skal..
Men til dilemmaet, konen har alle dage været nervøs hver eneste gang jeg har valgt cyklen frem for sardin dåsen og secielt efter vi fik vores datter for 3 år siden.
Og jeg forstår da godt hendes synspunkt, vi er bløde trafikanter og har lettere ved at komme til skade ved uheld og lige meget hvor defensivt vi kører, kan vi ikke styre hvad andre tosser laver i traffiken eller at en eller anden traktor/bil/bus har slebt ind å vejbanen af grus, jrd eller mudder.
Så langt kan jeg godt følge hende, og hader da også at være årsag til at gøre hende ked af det/utryg ved mine gøremål. Men jeg synes også det er en skam at begrænse sig selv og hinanden med noget man har en passion for..
What to do.
Skal jeg få lavet cyklen også smide den til salg og se om jeg kan finde en anden passion. Kunne også skifte bladen ud med en knao så agresiv cykel, men tror sku ikke det ville gi hende ro i sindet..
Hvad havde i ligesindede bikere gjort/hvad har i gjort..

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma (nervøs kone)
  • #1   30. jul 2011 Køb en vmax og fortæl det er en chopper til at cruise op og ned af strandvejen smiley

  • #2   30. jul 2011 op på hesten igen , fjolset i lupoen der var skyld i den lille ulykke kunne ligesågodt havde været en betonkanonchauffør der var faldet i søvn og havde pløjet en halv børnehave ned , pointe på den måske lidt grove måde , lige meget hvornår man bevæger sig ud i traffikken er der en risiko for at blive ramt af stort som småt

  • #3   30. jul 2011 for det første:
    Hold op med at tud og stå ved din passion for 2 hjulet!

    Konen må lære at leve med, og give plads, til det som du nyder.

    Min egen ville da nok også foretrække at jeg sad i bil hverdag, men hun ved at jeg elsker de 2 hjul og har lært at affinde sig med det


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #4   30. jul 2011 Man er bløde trafikanter ja, men der er risiko for at stille træskoene overalt, ikke kun på motorcykel.
    Syntes det er synd at man skal begrænse dig, hvis det er noget du bare brænder for. Hun er vel heller ikke interesseret i en halvgnaven mand fordi han ikke får lov til at gøre noget han nyder?
    Hun kan ikke sættes sig ind i hvordan du har det?


  • #5   30. jul 2011 iøvrigt er det nemmere at finde en ny kone end en ny hobby smiley


  • #6   30. jul 2011 Jeser, en mulighed.

    Dingle, det er ikke at køre jeg er nervøs for. Rejste cyklen og kørte på arbejde.


  • #7   30. jul 2011 trist at høre du måtte bide

    men hvis hun er så bekymret over at du skal komme til skade, så bed hende da give dig et gavekort til et kørekursus, så du bliver dygtigere

    men kan da godt forstå hende, men livet går altså ikke i stå fordi man får børn, du er jo bare så heldig at du har råd til at have din hobby ved siden af din familie, der er jo mange der må sælge deres liv og drøm fordi de ikke har råd til mc og børn

    http://www.mc-sikkerhed.dk/index.php?HeaderText=Gavekort&ContentFile=content/content_0_02_giftinfo.php

    det er en af de bedste gaver din kone kan give dig

    skynd dig der er stadig ledige pladser på det sidste kursus i år


  • #8   30. jul 2011 Jeg kan godt forstå din kone, Men i må kunne finde en løsning
    Hvad med at forklare hende fordelen ved banekørsel, ingen modkørende, kantsten, børn, osv. Og så en chopper til gaden som hun også kan sidde bag på


  • #9   30. jul 2011 Dækman. Tak, vil jeg forslå.
    Mirza.. Tak for forslag. Desværre ikke en mulighed pt.. Men ellers en ok ide.


  • #10   30. jul 2011 Og til jer andre.. Altid rart med lidt moralske skulder klap fra ligesindede.. Også selvom man bliver kaldt en tudeprins Dan ;-]

  • #11   30. jul 2011 Blev også påkørt af en Audi sidste sommer, kæreste var også bange for når jeg kørte mc og mere bange efter uheldet. Har lige hentet min nye cykel idag, efter et års pause... Kæmpe smil hele vejen hjem! Hun ved jeg elsker det! Så hun vil ik forbyde mig det:) men tror også det betyder hvilken cykel du kører på, for hendes vedkommende. Jeg kørte racer og kører street Bike nu. Hun siger den ser ik så vild ud:)

    Mvh Jonas



  • #12   30. jul 2011 i skulle forresten have set min kærestes ansigtsudtryk første gang hun kørte med mig i bil smiley
    havde kørt MC i 10 år før jeg fik kørekort til bil , hun mente seriøst jeg skulle holde mig til 2 hjul for ellers ville jeg da ikke overleve den morfarkørsel jeg lagde for dagen smiley


  • #13   30. jul 2011 Ellers skal du bare komme meget til skade med alt andet, jeg vælter konstant på cykel, kommer altid til skade i sport, 48 sting og 3. Grads forbrændinger, så ser mc harmløs ud hehe

  • #14   30. jul 2011 lol mirza .eller arbejde som smed eller mekaniker er heller ik "for the faint hearted" ifølge kæresten , selvom jeg kun er kommet hjem med max 3 sting af gangen smiley

  • #15   30. jul 2011 Dingle:

    Haha, min kone griner også hver gang jeg kører i bilen, i feel you. Total morfar i mig smiley




    Martin:

    Er ked af at høre om dit uheld, men det er jo, hvad der kan ske. Heldigvis er du ok smiley
    Faktisk har du fat i noget vigtigt, for det er sandt, at du har et ansvar overfor din familie. Men når det er sagt, så skal du da ikke af med maskinen for hendes skyld, for det kan kun lede til problemer. Ej heller skal din kone affinde sig med, at du kører MC. Du skal netop fortsat forblive motorcyklist, ellers er det en falliterklæring som mand. Men løsningen er kompromis.

    Jeg kender selv til problemet med min hustru, og min erfaring er, at du netop IKKE skal give hende grunde til at være bekymret for dig, når du kører MC.
    Er det fx. helt urimeligt at antage, at hendes bekymring er velbegrundet? Du kører trods alt på en Fireblade. Hun har måske bevidnet din kørestil og tempo. Et kompromis er vist på sin plads her, evt demonstrativt ved fx at køre morfar foran hende, eller helt at bytte til en sløv cruiser? For jeg synes at det ville være ærgerligt at droppe MC, når du nu er så heldig at have frihed og råd til det, trods familieforpligtigelser smiley




  • #16   30. jul 2011 Mirza:

    Du er da også total umulig, haha. Godt at du ikke dyrker ekstremsport, hihi smiley


  • #17   30. jul 2011 send konen til psykolog, det er hende der har problemet smiley

  • #18   30. jul 2011 Salman. Tak for et konstruktivt svar. Det kan godt være et kompromis var på sin plads. Ville også nødigt opgive lige netop mcen. Kunne være man finde noget andet tiltalende mc..

  • #19   30. jul 2011 har du evt, overvejet at bytte den ud med en kassevogn og en baneged, når først du begynder at køre på bane er gadekørsel lige pludselig ikke så attraktivt som det var engang

  • #20   30. jul 2011 Salman
    "Du er da også total umulig, haha. Godt at du ikke dyrker ekstremsport, hihi :-D"

    Alt hvad der rækker ud over 100 m løb, er ekstremsport.


  • #21   30. jul 2011 Jesper h. Har overvejet det, men grundet arbejde er det svært at finde tid til bane ræs.

  • #22   30. jul 2011 Men måske en atv var en mulighed..

  • #23   30. jul 2011 Jeg syntes helt klart at det vil være problematisk at stoppe med at køre MC, kun for din kones skyld! Hvis hun har held med at ændre dette ved dig vil hun helt klart prøve at ændre andre ting ved dig. Og snart er du så ændret at hun ikke kan li det hun har skabt og så finder hun et nyt "projekt". Kører selv mc, men er faktisk nervøs hver gang min kæreste kører en tur smiley men kunne da aldrig finde på at forbyde ham at have det sjovt, ligeså lidt som han skal forbyde mig at more mig!

  • #24   30. jul 2011 Stort set alle aktiviteter som vi i livet kaster os ud i er potentielt farlige, selv det at vælge at gå ned og handle i stedet for at tage bilen kan være et spil om liv og død i trafikken hvor folk efterhånden kun tænker på sig selv.... Men har man som partner først en gang fået den opfattelse at mcér er farlige, så kan det være svært at ændre på dette... Men ligeså farligt er det at forkaste sin store passion, uanset hvad dette så måtte være, for at tilfredsstille ens partners irationelle frygt for livet og de ting man vælger at foretage sig i det, det er vejen til undergang og ubalance i et forhold.......


    Kim.


  • #25   30. jul 2011 Heidi ved med sikkerhed at hun aldrig ville forbyde mig at køre mc, men at vide hun har den frygt gør ikke den ellers dejlige mc køretur bedre. Det er ikke rart at vide man gør et andet menneske trist og da slet ikke når den er ens nærmeste. Kim det var virkelig velformuleret og gav stof til eftertanke. Men Lillemor og jeg må have en seriøs snak og finde en løsning, der måske fjerne lidt af hendes frygt men at jeg stadig for stillet mit behov.

  • #26   30. jul 2011 Søren B * Århus *

    Pølsevogne vælter vel også kun fordi de har så lidt fart på at det er svært at holde balancen ;o)


  • #27   30. jul 2011 Vi kvinder forbyder ikke, vi får mænd til at få så dårlig samvittighed at de selv stopper med det. Kan bruges til at forhindre alt vi ikke er enige i smiley

  • #28   30. jul 2011 Samvittighed ??? hmm hvad er det nu lige det går ud på

  • #29   30. jul 2011 Lad hende køre med bagpå nogle gange hvor vejret er perfekt. Kør af de små snoede veje, og kør roligt og forsigtigt.
    Så vil hun efterhånde forstå din pasion for mc livet. Og så tror jeg det er lettere i fremtiden for hende at acceptere din hobby.


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #30   30. jul 2011 Heidi: Det er lige netop hvad i gør!.. Kvinder er sgu så udspekuleret...

  • #31   30. jul 2011 Det er klart at når man er fløjet forbi konen med 300 så tror hun man altid kører sådan:)

  • #32   30. jul 2011 Dan R. Har skam prøvet det, og igen det er ikke mig og min kørsel hun er utryg ved men alle de udefra kommende faktorer. Men hun forslag selv bane ræs, bare så svært at få til at passe ind når man kun har fri hver 3. Weekend if altid først er sent færdig fredag. Dog kunne cross være en mulighed.

  • #33   30. jul 2011 Heidi...hahaha, tak for at bekræfte det...

    Martin, jeg har faktisk kige løst et lignende problem selv.
    Min kæreste var ikke særligt pjattet med at være med på tur eller interesseret for den sags skyld.
    Jeg har længe prøvet at få hende til at tage MC kort uden større held.. meeen

    I forrige uge købte jeg en kinaknallert til hende og det vendte sku det hele for hende... jaja måske et sats, men netop derfor en billig 250'er.
    Hun er helt pjattet for at vi sammen tager nogle ture på den, og er komplet hooked nu på at komme igang med kortet smiley

    aner egentligt ikke om hun var nervøs når jeg kørte, og har heller aldrig spurgt eller været nysgerrig da det intet ville ændre...

    Men dejligt at konen nu deler interessen


  • #34   30. jul 2011 Sælg skramlet og bliv en bitter mand, så konen skrider, problem løst

  • #35   30. jul 2011 eh det skrev jeg da vist ikke noget om?!?!


Kommentér på:
Dilemma (nervøs kone)

Annonce