{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Forsikring HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg står med et stort problem jeg har længe drømt om en racer bike.

nu er jeg blevet forelsket i en Honda CBR600RR
problemet er at det er en dyr mc så jeg vil have kasko på og jeg syns det er umuligt at finde til en rimlig pris når man kun er 21 snart 22. og jeg ikke vil have den droslet ned. hvad skal jeg gøre er lige ved at give op og vente nogle år endnu det er bare trist når det er nu man har drømmen.

håber i har nogle fif eller noget der kan hjælpe mig.

Mvh.

Johnny

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring HJÆLP!!!
  • #1   27. jul 2011 Der er umiddelbart ikke så meget at gøre. De fif der engang var er efterhånden udvandet i forsikringsbetingelserne.

Så hvis du er heldig at finde en racer som er fra før 86 og et forsikringsselskab som vil være villig til at forsikre den som en veteran med din alder.

Så kan du spare lidt knaster, men ellers ikke.

Bare et lille råd, hold dig fra at forsøge at snyde dig til en forsikring, det rammer dig selv i sidste ende hvis der sker noget.
    (her tænkes på mc står i fars navn men det er søn som kører på den, dette gamle "trick" har forsikringsselskaberne sørget for at ødelægge. hvilket også er fair nok)

Dit bedste bud er nok at hvis du har en far/mor med mange gode forsikringer i deres forsikringsselskab at du derved så kan få dem ned i pris hvis selskabet også får dig som fuld kunde da der er nogle som kører med en slags "familie" rabat.

Men som regel kun noget man kan forhandle sig til hos den enkelte ansvarlige assurandør. Ved ikke om det stadig virker men det kan prøves af.

Sååå ellers er det bare ud og få dig et ekstrajob så du kan få råd til forsikringen også smiley

• #2   27. jul 2011 Køb min Fireblade. Den er ældre, så koster ikke så meget i forsikring (Jeg giver 6000 for kasko, og den er ved at have den alder hvor den skal køres uden) , og den æder nemt den CBR600RR. smiley

• #3   27. jul 2011 En mulighed er at købe en CBR 600 F Sport. Den ligner egentlig rimeligt meget RR versionen, men forsikres som sport/touring hos fx mondux forsikring. Dvs ca. 8000kr. årligt for kasko for en gut i din alder.

Her er en mulig annonce.
    http://www.dba.dk/cbr600-sport-69900/id-74661844/

Den eneste løsning der er når man er 21 og vil have kasko, er at finde de få cykler som ligner en RR model men forsikres som noget andet, og der vil jeg mene at modellen som jeg linker til er det tætteste du kommer den rigtige varer.

• #4   27. jul 2011 Kan udmærket følge dig, men jeg har det oz på den måde, at hvis det ikk er muligt at forsikre den mc man vil have, så må man enten købe noget andet, eller lade være med at købe noget smiley

Du kunne evt tage ud og prøve et par andre cykler, fx sån en honda cbr 600F
    eller en Honda Hornet 600, der sidder en honda RR motor på, som godtnok er droslet ned til 102 heste mener jeg, men tag ikk fejl af den, den kan VIRKELIG arbejde smiley

• #5   27. jul 2011 tak for jeres svar jeg tror bare jeg må vente da det er en racer motorcykel jeg brænder efter.

syns 46 tusind er ligelovlig meget det ville topdanmark have.

• #6   27. jul 2011 Du kan også bare køre uden kasko, og så købe den cykel du drømmer om.
    Det gjorde jeg, nu har jeg så kasko, fordi jeg har fået anciennitet nok til at få det til en fornuftig penge.

• #7   27. jul 2011 ja har du ret i men det er osse surt at få stjålet den eller total skade den og så der ikke er noget der dækker.

den er faktisk okay den der honda CBR600 sport

• #8   27. jul 2011 Ja den er ret fed sådan en CBR600FS

En anden mulighed er den helt nye CBR600F'er.
    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-f-600-ccm/id-73719589/

Jeg ved at Yamaha har en aftale der gør at hvis man købe en yamaha gennem deres finiansering kan man få billig kasko. Dette kan du jo undersøge om Honda også har.

• #9   27. jul 2011 Johnny det er den helt rigtige cykel du er på udkig efter ;)!

- men ellers som der er foreslået, så kig evt efter en Honda CBR 600 F4 i FS eller noget i den dur smiley

• #10   27. jul 2011 Ja men det er bare ikk helt det samme hehe. tror jeg vil prøve at undersøge det.

• #11   27. jul 2011 drop kasko 4 år uden skade, og du ha sparet en hel cbr600rr. Du kan lave meget mc for de 20 kilo det koster om året!.

• #12   27. jul 2011 Nu har du ikke lige skrevet hvad årgang RR du er ude efter, men nogle af de lidt ældre (som dog stadig er nyere end min mc...) koster jo under 100k

Jeg ville snuppe ansvar, hvorfor skal forsikringsselskaberne bestemme hvilken motorcykel du skal have???

• #13   27. jul 2011 Prøv hos de forskellige, der kan være store udsving i priser. Og husk at handle - det kan man hos langt de fleste smiley
    Det kan sagtens svare sig at fortælle dem man ikke er villig til at betale deres priser.

• #14   27. jul 2011 Egentlig er du jo helt enig med forsikringsselskaberne - i har begge den mening at det er surt hvis den bliver stjålet eller totalskadet - derfor den høje præmie
    Det er et svært valg - du vil ikke selv tage risikoen, og du vil ikke betale andre for at gøre det !!!!

• #15   28. jul 2011 Husk lige at hvis du låner penge til motorcyklen så vil panthaver (banken eller den som låner dig penge) normalt forlange pant i motorcyklen eller andre værdier som du måtte have der kan garanterer at udlåner kan hente pengene hjem igen.

Lad være med at lytte til de hø-nisser der siger du skal kører uden kasko, som din egen mavefornemmelse selv er inde på. Det er fanme surt hvis du er en af dem der får en kaskoskade der koster dig cyklen, og hov, du ingen kasko-forsikring har på den.

Det er der sku ikke mejen fornuft i...Specielt ikke hvis du er ude og give op mod 100.000kr for et køretøj.

• #16   28. jul 2011 Uanset hvad du vælger, så husk. Vi lever alle med konsekvenserne af vores valg i livet. smiley

Okay, indrømmet det var lidt gammelfar, men rigtigt smiley

• #17   28. jul 2011 Det er også surt at se fem år tilbage og vide at man har smidt 80 tusind på noget som man aldrig har brugt. Har personligt aldrig været i trivl om jeg skulle ha kasko på, men skulle bare ha lagt de penge til side som jeg skulle ha givet i kasko, så havde jeg haft råd til en sprit nu mc..

• #18   28. jul 2011 Johnny,

uanset om man bryder sig om det eller ej, så er der jo en grund til, at forsikringsselskaberne vil have flere penge af en 21-22 årig end af en 36-37 årig, hvis de skal kaskoforsikre en racer mc smiley
    Hvis vi så lige lemmer den helt indlysende parameter, at en 37 årig kan være lige så ny og "gal" som en 21 årig smiley

Nå men, tilbage til virkelighedens verden, så vil jeg støtte flere andres bud på at vælge en CBR 600 F i stedet ... jeg er ikke helt sikker på, hvad RR'en har som jeg ikke har, ud over en mere ubekvemt kørestilling ... rent performancemæssigt er forskellen i hvert fald så lille, at du skal på bane med et ganske godt stopur, for at finde den.

og når så det er sagt, så er den nye CBR 600 F faktisk en RIGTIGT fed cykel ... til en helt helt spiselig pris ! ... med mulighed, så vidt jeg ved, for mærkeforsikring, altså en forsikring til tålelig pris.
    Dens køreegenskaber er superfine ... og den har ABS smiley

• #19   28. jul 2011 hmm gi lige trekrone et kald jeg giver 2103kr inkl kasko for min cykel men det er jo godt nok oss kun en Suzuki GSX750

• #20   28. jul 2011 Okay, temmelig lang tråd, men prøver lige at ridse et par ideer op til dig her:

1. køb en 600RR ved en forhandler som har honda finans. Der kan du få forsikringen billigt igennem, og det er en fast præmie forsikring. Jeg kunne initielt have fået en 600RR til 9000kr som nybegynder gennem dem. Meget favorable betingelser for finansiering også.

2. Køb en CB600R. Ligner sport cyklerne ekstremt meget, har over 100hk og lækker lyd, men er betegnet som touring cykel. Koster vel 6000kr for kasko som nybegynder.

3. Køb cyklen på ansvar og risiker at smid hele beløbet over skulderen hvis du kører galt eller den bliver stjålet!

@ Tonny S. Jeg giver 10.7K årligt for min CBR1000RR som ny. Mange penge, men race cyklerne koster hvis man bor i de store byer eller ikke har 8år+ i erfaring.

• #21   28. jul 2011 Christian du kan ikke sammenligne f eren med en rr det er en verden til forskæl at køre på.

• #22   28. jul 2011 tak for jeres gode svar jeg har ikke tænkt mig at bruge 100kg og så ikke have kasko så vil jeg heller lade være.

jeg vil kigge lidt videre og håbe der er muligheder smiley var ude at kigge på mcer idag så er endnu mere tændt nu.

faldt lige over en yamaha r6 rossi de er sku fede.

• #23   28. jul 2011 Nu kan man jo godt vælte på en MC uden den bliver totalskadet. Synes altid folk får det til at lyde som om det er slut når den har været nede på siden.
    Og med nogle af de priser folk vælger at smide efter en kasko, synes jeg ikke altid det hænger sammen.
    Folk giver jo både 10, 15 og 20k om året, og hvis uheldet skulle være ude, kommer der jo lige en selvrisiko oveni, og for de penge kan man hurtigt have lagt det samme som en uden afgift koster, og så ellers bare flytte stumper over.
    Tyveri er selvfølgelig det værste, men der kommer almindeligvis også selvrisiko + 20% af værdien.

• #24   28. jul 2011 Sammenligner nu heller ikke direkte. Påpeger blot at den nye CB600R får mange roser med på vejen for dens gode manerer og kørsel.

Samtidig er den ganske hurtigt uden at være et monster. Den er dog ikke det samme som min CBR1000RR, det er jeg jo ganske godt klar over.Jeg ved hvad jeg kører på til dagligt, og få cykler er som den....=)

Men har du 100K kørende på en cykel, eller mere, er det risikabelt ikke at have kasko på - med mindre man kan kaste pengene på en ny cykel uden at blinke. For mig er det højt spil ikke at have kasko på, for jeg kan ikke lægge tilsvarende penge igen.

• #25   28. jul 2011 Nu har jeg opgivet en mc til 100kg. fandt en Yamaha R6 rossi idag til 65000 kr. og har fået af vide at det kun vil koste ca. 3000 kr. i ansvar. det syns jeg lyder okay selvom det stadig er mange penge at have ude. men man finder ikke noget i samme kaliber billiger.

• #26   28. jul 2011 Christian d det var den anden christian

• #27   29. jul 2011 Hvis det er udseendet du er forelsket i så køb en CBR600F Sport. Du kan alligevel næppe se forksel, og hvis du ikke har kørt en RR.. så kommer du nok heller ikke til at mærke forskel.

Den nye CBR600F er dog den flotteste F nogensinde i mine øjne, selvom jeg hader modellerne med touring bedstefar sæde. Men den føles sgu ret tam..

Kommentér på:
Forsikring HJÆLP!!!

Annonce