1.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Aldrig bane? og.... Aldrig bane? og....

Hvorfor er det at flere sælgere skriver "Aldrig kørt bane!!" i deres annonce på en MC?
Kan umiddelbart ikke se hvad det skulle gavne et salg? Min har kørt bane et par gange og det er den nu ikke blevet ringere af :).
Kan forstå det, hvis det er for at udelukke det førhen har været en decideret trackbike.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aldrig bane? og....
  • #1   27. jul 2011 Går vel ud fra folk tror den er blevet tævet heeelt vildt af et par gange på bane... eller ja, så er det vel bare for at fortælle lidt om det smiley

• #2   27. jul 2011 Jeg ville ikke købe en kværn fra 2008 der var blevet kørt på bane... især ikke af en ejer der er dygtig til at køre...

Ved ikke om det har noget at sige men vil hellere have en ny / brugt mc der kun er kørt til på gade frem for bane.. så jo, skulle jeg vælge mellem to identiske maskiner og den ene havde været på bane, så havde jeg valgt den anden...

Ligesom hvis jeg skulle vælge mellem 2 biler og den ene havde været kørt af en kvinde...så havde jeg valgt den anden!

• #3   27. jul 2011 om mine har kørt på bane eller ej kommer sq ud på et for her ude på landet med småvejene er det sq lige som at køre på bane ingen trafik og ingen politi så der er det bare fuld hane

• #4   27. jul 2011 Jamen det er jo klart, at hvis en cykel med måske 20-25.000 km på klokken har kørt 2-300 km på en bane, er den i større fare for at eksplodere, end hvis den har set en regnbyge eller endnu værre, et saltkorn!

Ironi kan forekomme!

• #5   27. jul 2011 Det er vel på højde med dem der reklamere med at maskinen aldrig har kørt i regnvejr selvom den er 10 år gammel, og ejeren IKKE har haft den fra ny. Eller dem der skriver kun kørt af pige.....De piger jeg kender giver den sgu ligeså meget gas som os andre, men de tror åbenbart det sælger......

Derfor kan det jo ikke siges ofte nok, at man skal kigge på standen fremfor de kommentar der kan være vedhæftet en annonce.

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #6   27. jul 2011 Den med regnvejret har jeg også undret mig over flere gange. Skulle det være dårligt for en cykel at køre i regnvejr? Hvorfor?

Jeg kan se at den er nemmere at holde pæn, hvis den holder i garage, men at det ligefrem skulle være dårligt for den at blive våd, det kan jeg ikke gennemskue?

Måske nogen kan forklare det, hvis der altså er noget om det?

• #7   27. jul 2011 Kun kørt af pige

Aldrig kørt i regnvejr

Aldrig kørt bane

Fået skiftet olie og filter for hver 5 km.....ja der er mange "go'e" salgsargumenter smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #8   27. jul 2011 Der er åbenbart nogen der fejlagtigt tror at en MC kun må køres op til 50% af max rpm - dvs gadekørsel...

I realiteten er det ligemeget at skrive det i ens annonce, for der er ikke en kæft der kan kontrollere det alligevel, og hvis motoren lyder sund og olieskift er overholdt, betyder det absolut INTET om den har kørt på bane eller ej.

Det svarer lidt til at man skal lave en kørelog over alle de ture man har kørt nogensinde - for SÆT NU maskinen har fået lidt omdrejninger mens den ikke var helt gennemvarm?!?!?

Jeg trækker en del på smilebåndet af folk der skriver "har altid stået indenfor" - for det VED vi jo er løgn, medmindre den har kørt alle sine kilometer på et rullefelt indenfor...

Summa summarum: Man må vurdere om den MC man kigger på, er pengene værd ud fra stand / kilometer og hvordan den kører.
    Har man ikke belæg for, eller forstand på at tage en realistisk vurdering af den slags, så medbringer man en kammerat / ven / whatever som ved noget om det.

• #9   27. jul 2011 tja.... en ren bane cykel har nok fået lidt tæv... men fordi en man har kørt et trackday eller 5 på en cykel med afgift kan vist være lige meget, jeg ville være helt ligeglad ved køb. men en cykel der decideret har være en road racer sit første år ville jeg holde mig fra, men problemet er bare at flere bygger deres racer om til gade efter det første år, og det er stort set umiligt at se for det trænede øje

• #10   27. jul 2011 Tja, jeg ville nu ikke ha' problemer med at vælge en banecykel frem for en gadecykel. Der blir sikkert oftere lavet service på et fartjern... Folk vil sgu gerne køre når de er afsted. Og for faen, racecyklerne er sgu da lavet til det smiley

• #11   28. jul 2011 Fordi at banekørsel ER hårdt..! Jeg har kørt på bane bde på MC og bil, og begge dele fungerer 99% mekanisk korrekt.. men der er INGEN der kan bilde mig ind at det er hårdt for materialet, hvis man vel og mærke går til stålet og ikke bare crusier i max moment med 5000omdrejninger på en liter maskine..

• #12   28. jul 2011 Jeg har haft min gadecykel med på bane et par gange.
    Når jeg er kommet hjem kører den sjovt nok meget bedre end før smiley

Men se på standen generelt.. jeg ville da også hellere have en cykel der har set bane et par gange og er blevet passet, end en der har trillet på vejen uden korrekt vedligeholdelse

• #13   29. jul 2011 Enig med Robert A..

Selvom at bane er hårdt, så er de generelt passet godt, ihvertfald mekanisk, det kosmetiske kan være ligegyldigt smiley

Kommentér på:
Aldrig bane? og....

Annonce