Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pant i mc.
  • #1   13. jul 2011 Tal evt. med sælger?

• #2   13. jul 2011 ved køb går i sammen i banken og indløser rest gæld...

mvh

• #3   13. jul 2011 Har du ikke et link til cyklen?

• #4   13. jul 2011 hvis du vil købe cyklen, så kontakter du sælger, og hvis i finder ud af en handel, så går i sammen ned i banken, og den pris du giver for cyklen går så ind og dækker den pant der er, så du egentlig "køber" den af banken. så slipper du for at panten følger dig.

• #5   13. jul 2011 er det ikke det jeg skriver... find du nogle patter til os i stedet...

: )

• #6   13. jul 2011 Kontakt sælger og få hans bank til at lave sedel hvor der står at de er indforstået med at pantebrevet på kørertøjet bliver aflyst, altså hvis det er banken der har panten. Husk gyldige underskrifter!.

• #7   13. jul 2011 Hornet- har ikke noget link. Prøver at ringe til pengeinstitutet imorgen.

• #8   13. jul 2011 busa: jo det er det, men jeg gjorde bare alt det praktiske arbejde, ved at fortælle ham det med ord smiley

Patter kan du finde på www.xnxx.net smiley

• #9   14. jul 2011 Hvis beløbet svarer til købsprisen for 3 år siden?? mener du så at "pantet" er højere end hvad du betaler for motorcyklen i en handel?

• #10   14. jul 2011 Jan- Ja, pantet er højere end min købspris.

• #11   14. jul 2011 Hvis panten er højere end købsprisen, så syntes jeg du skal have sælgers bank med ind over. Og hvis sælger ikke kan indfri restpanten, så skal du nok træde varsomt.

• #12   14. jul 2011 Pant i motorkøretøjer tinglyses altid for hele den oprindelige gæld. Du kan ikke se i bilbogen, hvor stor den aktuelle restgæld er.

Der er ingen vej uden om sælgers bank, som de andre skriver. Det kan jo være, at der kun skyldes det halve eller endnu mindre af den tinglyste gæld, men det kan du som nævnt ikke se i tingbogen!

• #13   14. jul 2011 Som Allan skriver smiley der er jo forskel på hvad pantet er og hvad restgæld evt. er. Sælger har forhåbentligt betalt nogen kroner af i de 3 forgangne år.

I første omgang så tal lige restgæld med sælger - dækker din købs sum denne er det afsted SAMMEN i sælgers bank ! Her får du kvittering på at købs beløbet indbetales således at restgælden er dækket og cyklen er fri af pant og hæftelser, sælger kan stoppe restbeløbet i lommen.

• #14   14. jul 2011 Jeg har én gang, budt på en bil via DBA, hvor jeg tjekkede bilen for pant.
    Og da sælger intet nævnte, gik jeg den direkte vej til hans bank.
    De var meget forstående, og hans bankrådgiver tog kontakt til manden.
    Efterfølgende fik jeg accept fra banken på handlen, og de sendte mig en aflysning af pantet - mod til gengæld, at pengene for bilen,
    blev indsat på en konto de oplyste mig nummeret på.

Sælgeren blev godt nok sur i første omgang, men på den anden side, kunne han godt forstå mig, da vi vi havde vendt den.
    Han var ganske enkelt ikke klar over, at gælden også "sælges" med bilen, hvis pantet ikke fjernes først.

Så bare gå direkte.
    Sælger skal oplyse den slags, og gør han ikke det, så spiller han ikke med åbne kort.

• #15   14. jul 2011 Allan ø- Har talt med banken idag og restgælden overstiger ikke salgsprisen. De anbefalede også at bankoverføre, så restgælden blev betalt og så resten på en check til sælger, så må vi se , hvad sælger siger.

• #16   14. jul 2011 Bare gå sammen i banken og orden det hele, sådan gjorde jeg da Tuonoen blev solgt, her var pant for 130000 kr. Men jeg skyldte 7000 som rest.

Kommentér på:
Pant i mc.

Annonce