1.492 visninger
|
Oprettet:
hvem skal godkende, når man har svejst stel? {{forumTopicSubject}}
hey.. hvis man nu korter sin bagende op, eller vil.. hvem skal så godkende det, og hvordan foregår det? mvh steffen
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 56 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
mvh
Jan
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 149 Svar: 848
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
Reglerne gælder sådan set stadig.Dvs. det skal være et godkendt bolt-on - eks. Tüv elign....
feb 2006
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 166
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
hvis det er primæs eller bærende skal der en synsmad ind over, men det eneste han ligger efter er om det ser ordentligt ud.
sekundær eller ikke bærende, er der ikke nogen der skal ind over
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Korrekt - men til gengæld er han gift med cyklen til evig tid, for synes kan den ikke.
Hvis det er en cykel der ikke skal byttes på et senere tidspunkt, så bare gå i gang.
Sålænge der ikke er periodiske syn på MC her i landet, så kan man komme af sted med meget.
Og ellers, så er det som allerede sagt, ikke tilladt.
okt 2004
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 114
For det første som tom L skriver: lav profil - de fleste synsfolk kan ikke se forskel på en ged og en hest så med mindre den kommer til at ligne en tysk streetfighter hvor man skal vinkles ned i sædet fra en bestemt retning for overhovedet at komme på cyklen, så tror jeg ikke at der bliver nogen problemer.
For det andet skriver han jo selv at det "plug on" ;o) så hvis synshallen skulle få øje på det og ikke vil godkende, kan det vel ikke være noget større problem at købe et nyt bagstel?! De fleste motorcykler bliver jo trykket forfra...
Go for it! Og glem alt om TüV og det danske afgiftshelvede... bare lav det godt nok til at du vil sætte dig selv og din kone på den og køre - så mener jeg at det er godkendt!!
Mvh. Kim
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
"hvis det er primær eller bærende skal der en synsmad ind over, men det eneste han kigger efter er om det ser ordentligt ud."
Vrøvl !
Synsmanden kan må ikke selv vurderer den slags ændringer.
Men der er sikkert mange af dem som gør det. Men det bliver lidt svært for ham at ref. til den fremviste dok. når han skal reg. den konstruktive ændring !
Derfor bliver der sikkert heller ikke skrevet noget om det nogen steder, andet end at ham siger det ser fint ud og godkender den uden det bliver korrekt reg. i parpirene.
8.01.001 Generelle bestemmelser
(1) Chassisramme, selvbærende karrosseri og stel skal kunne modstå de påvirkninger, der opstår under normal anvendelse og belastning af køretøjet.
Ombygning af bærende dele kan godkendes ved syn, når der foreligger fornøden dokumentation. Dokumentationen skal være i form af accept fra køretøjsfabrikanten (eventuelt oplyst via fabrikantens repræsentant) eller en prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium. Hvis en prøvningsrapport
ikke er udført i henhold til TÜV’s Merkblatt 751, forudsætter godkendelse, at der foreligger tilladelse fra Trafikstyrelsen til, at den alternative prøvningsrapport kan benyttes som dokumentation.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
"de fleste synsfolk kan ikke se forskel på en ged og en hest"
Sikkert ikke, men der er så heller ikke deres opgave at skulle kunne det.
Som det altid har været er der pligt til at oplyse, om der er foretaget konstruktive ændringer og pligt til at få dem synet, godkendt og registret.
Den der med at sige at "den er synet med ændringerne" er ikke en skid værd hvis ændringerne ikke reg. korrekt.
hvem skal godkende, når man har svejst stel?