{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

srad karburator drukner ?? {{forumTopicSubject}}

eftersom min gsxr 750 fra 96 hakkede meget ved lave omdrejninger valgte jeg og skille karburatorene af og rense dyser og så lige syncronisere dem, men nu står det så skidt til at den ikke vil starte mere, fandt dog ud af at tændrørene er drivvåde og det står op af cylinderne med benzin når man prøver og starte kort uden tændrør i.

oversvømmer karburatorene sig selv af en grund eller hvad kan drukne en mc på den måde for det kan vel kun være svømmerene der ikke lukker men burde det så ikke stå ud af overløbsskruen ??..

for renser jeg tændrørene og lige tørre dem af så starter den fint men så kan man høre den drukner efter 10-20 sek motorgang:-(

skal siges min benzin pumpe køre hver gang ca 5 sek ved tænding er det normalt?

hvad kan der være gået galt udover jeg nok skulle ha holdt hænderne i lommen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  srad karburator drukner ??
  • #1   5. jul 2011 svømmer ventiler og måske en defekt benzinhane

• #2   6. jul 2011 Benzin pumpen er meget normalt det kører 5 sek når du drejer nøglen du har evt ikke samlet kabu ordenligt lyder mærkeligt

• #3   6. jul 2011 Uhhhh har selv været der! Og Urbanviking har sikkert ret.

Da jeg købte min srad havde den kun kørt 300 km på 4 år, og derfor stået meget stille i en tysk garage. Da jeg kom hjem med, fandt jeg også ud at benzinen pissede lige igennem fra tank og vejen ned i krumtaphuset. Så tjek lige for en sikkerheds skyld, at du ikke også har fået benzin i olien. Alle gummisager i karbs. var tørret ind. Benzinen rendte altså heller ikke ud af overløbet, og har ikke umiddelbart en forklaring på det.

1) Din vacuumhane under tanken lukker formentlig ikke tæt. Det er nemmest at pille hele tanken af, ligge den på hovedet og så pille vacuumhanen af. medmindre du selvfølgelig har stor træng til at tømme tanken. Jeg havde lidt bøvl med den. Du kan nemlig skille den ad, samle igen og den holder tæt. Lige indtil første gang der suges vacuum, så er den utæt igen. Hvis det er tilfældet, så skal du lige have løftet den lille blikplade en smule. Det kan gøres ved at bøje siderne lidt ud. Du kan få blikpladen ud ved at sætte trukluft på. Der sidder en lille gummimembran nedenunder. Så hold lige noget over, så du ikke skyder det hele væk :). En cykelpumpe kan også klare det, hvis du ikke har en kompressor.

2) Dinne svømmeventiler er nok også utætte, siden det fortsætter ind i motoren. Du kan selvfølgelig se, om du synes de er gode nok, men ellers er du nok nødt til at købe 4 stk. repairkit og få dem overhalet.

Men så har jeg heller ikke haft problemer med det siden. Har skrevet pb med mit tlf nr, hvis du har spørgsmål eller lign.

Kommentér på:
srad karburator drukner ??

Annonce