1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Genarator død? Genarator død?

Jeg kommer ud til min MC - der er absolut intet strøm på. Jeg får et par venner til at skubbe den i gang, men den kører underligt i motoren, og vil ikke ta' mere end 2-3000 omdrejninger. Lader den stå i tomgang i 5 min - ingen ændringer, og da jeg slukker den, er den fuldstændigt flad for strøm igen. (jeg gik ud fra at jeg kom til at parkere den med lys på dagen før).
Det skal siges at den har stået uden skjold ved sikringerne (ved speedometeret, i regnvejr natten lang - kan dette aflade den?)
Jeg få startkabler på, og så længe de sidder på, kører motoren som den skal, men så snart de fjernes er den lort igen. Syre er imellem min og max, og batteriet er sat til ladning natten over.

Tror i min genarator er stået af, eller er den blevet afladt enten pga vand eller tændte lygter, eller er der noget helt tredje galt med den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genarator død?
  • #1   16. jun 2011 Du har 100% ret i dine antagelser

• #2   16. jun 2011 Men du ved ikke hvilken af dem?

• #3   16. jun 2011 Når motoren kører skal du min kunne måle 13,6V på batteriet hvis det ligger under lader den ikke;-) husk at hvis dit batteri nu er
    Fuldt op ladt vil den jo kører fint indtil at den har brugt alt størmmen;-)

• #4   16. jun 2011 Har ikke lige noget måleapparat, men jeg kan jo køre forbi mek og få set på det.. Nogen idé om hvor langt jeg vil kunne køre på et fuldt opladt batteri, hvis den ikke lader? For jeg skal måske fra Aalborg til silkeborg og tilbage igen i weekenden..

• #5   16. jun 2011 Min svigerfar mener at det er batteriet der er "faldet sammen". Lyder det plausibelt?

• #6   17. jun 2011 Silas, din sviger far kan godt have ret men prøv lige i første omgang at få ladet noget strøm på batteriet og se hvad der så sker. Fordi det er blevet tappet for alt strøm er det ikke ensbetydende med at batteriet er klappet sammen.

Når du har strøm på batteriet og den starter som den skal så mål på batteriet eller kig på lyset som Søren skriver. Det mest sikre er dog lige at holde et måle instrument på og tjekke spændingen.

Er batteriet alligevel gammelt så overvej evt. at skifte til en friskt.

• #7   17. jun 2011 Du finder hurtigt ud af om batteriet er død når du sætter på cyklen igen;-) får så starter den ikke;-) men en tommefinger regle er hvert 4. År bør man udskifte batteriet for en sikker start;-) men prøv du først lige at sætte batteriet til igen og se hvad der sker. Min Baneracer kører fint i ca 1 time før den bør lades igen;-) men den kører jo heller ikke med lys;-)

• #8   17. jun 2011 Som en lille N.B
    Hvis du måler med måleapparat på et dødt batteri kan man godt få nogle forkerte målinger som indikerer at den ikke lader, selvom den gør det. Når man skal fejlfinde på ladeapparatet skal det foregå med et ok batteri som man ved duer.

• #9   18. jun 2011 Så er der kommet en afgørelse i sagen, som jer der har været så venlige at svare, lige så godt lige kan få:

Jeg fik ladet batteriet op henover natten, og monterede det næste dag -> stadig ingen strøm. Derpå købte jeg et nyt batteri, og fik i al hast ladt det op i 5 min ved forhandleren, monterede det, og kørte de 100 km hjem til min familie uden nogen problemer.
    Spørgsmål: Skal jeg lige ha' sat den til en lader, eller er den ladt fuldt op, efter en tur på 100 km med på en time (læs relativt høje omdrejninger = masser af strøm)?

• #10   18. jun 2011 Giv den da lige en opladning natten over, så er der fuld blus på den imorgen smiley

• #11   18. jun 2011 Må lige se om jeg kan finde en med en lader så..

Kommentér på:
Genarator død?

Annonce