{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålet MC ved forhandler
  • #1   14. jun 2011 Din egen forsikring smiley

• #2   14. jun 2011 Gætter på at du selv hænger på den, da ansvaret for maskinen ikke overdrages.

• #3   14. jun 2011 Også når maskinen ikke bliver aflåst forsvarligt?... lad os sige at der er vedlagt stor kæde lås.

• #4   14. jun 2011 Det er værkstedet der hænger på den da den er overdraget til deres varetægt.
    Samme som hvis de vælter på den under prøvekørsel. Så er det også deres forsikring som skal æde den..

Fik for nogle år iden stjålet mine fælge natten til en mandag hvor jeg havde aftalt med værkstedet den skulle stå, og derfor kom de til at dække udgiften til andre fælge..

• #5   14. jun 2011 Se det er et godt spørgsmål men midt gæt bliver at en mc forhandler efter vad jeg mener har en forsikring der dækker i tilfælle af sådan noget men jeg ved det ikke med sikkerhed det er noget jeg vil mene ellers hænger jeg da lige på lidt ennu for det hat jeg da aldrig tænk på

• #6   14. jun 2011 Prøv alle sammen at åbne jeres forsikringsvilkår istedet for alt det gætteri...

• #7   14. jun 2011 Skod overskrift........

• #8   14. jun 2011 det er 100% din egen forsikring.

• #9   14. jun 2011 Kasper L . Et meget godt forslag faktisk smiley

Hvor mange af Jer ved f.eks. om det er Jeres eller Værkstedets forsikring der dækker, hvis cyklen stjæles, brænder, eller vandaliseres under vinteropbevaring hos værkstedet??

. . . . . .

Nej vel, men jeg kan da oplyse, at de fleste værksteder slet ikke vil vinter opbevare, hvis der ikke er kasko på cyklen.
    Deres forsikring dækker nemlig ikke, og i det tilfælde at den rent faktisk gør, så træder en anden regel ind; Reglen om at hvis der er 2 der dækker det samme, så er det den der dækker bedst der tager skraldet.
    Og det er ALTID ejerens egen forsikring.

• #10   14. jun 2011 Havde engang en chef der fik stjålet sin audi hos en forhandler ( ja en bil).. I får kort historien.. Om aftenen, der skal lukkes og bilerne skal køres ind, en mekaniker tænder bilen og kører nogle af de andre biler ind.. Den bliver snuppet..

Det der gjorde udfalget var at bilen stod uden for forhandlerens grund.. Derfor var den min chefs egen forsikring der skulle dække.. Ved ikke om det har noget at sige generalt..

(værkstedet betalte dog alt, grundet deres brøler)

• #11   14. jun 2011 det hjælper da ingenting at se på sin police ! men tjek dit mcværksted/båd/bil handler og de vil fortælle dig at de ikke har en forsikring der dækker.

• #12   14. jun 2011 Nu kan jeg ret sikker svare på det spørgsmål... Som tidliger forhandeler/værksted kan jeg med 100% sikkerhed sige at så længe der er plader på cyklen, så er det ejeren der hænger på den.
    Vælger ejer derimod at afmontere pladen, så er det værkstedes.. HVIS de eller har en indboforsikring der er stor nok til at dække den.

Ved brand / indbrud dække en værkstedsforsikring det beløb der er forsikret for. Eks havde jeg selv en forsikring på 2 mill. Hvis der eks bliver stjålet for 2.5 mil dækker forsikringen kun de 2 mill og der bliver dækket for de ting / mcér der tilhøre værksteder først... Så en kunde cykle er sådan set IKKE forsikret, men mindre værkstedet har en kæmpe forsikring.. Og det kan i være sikker på de fleste IKKE har. Pr år koster sådan en forsikring ca 1000,- pr 100.000,- der er forsikret for.
    og 2 mill dækker sku helt ærlig ikke ret meget mere end det normal værktøj og et par cykler.

• #13   14. jun 2011 Nu spørges der ikke til, hvilken forsikring der dækker eller ikke dækker.

Der spørges til - hvem har ansvaret? Forhandleren eller kunden selv.

Om man så har forsikret sig ved et eventuelt ansvar, er en anden sag.

• #14   14. jun 2011 jeg har spurgt ved det værksted jeg bruger.. og deres svar var at når cyklen var på deres grund.. så var det deres forsikring der dækker.. tyveri brand og hvis de fx vælter under prøvekørsel..

• #15   14. jun 2011 Det er værkstedets forsikring
    Kender en der lige har prøvet det med bilen og det var værkstedets forsikring det betalte

• #16   14. jun 2011 jeg midstede en bil godtnok og værkstedet dækkede KUN hvis der ikke var anden dækning (kasko på bilen) så i mit tilfælde var det så min forsikring der dækkede . jeg har altid kasko på mine køretøjer og hvis der ikke er spørger jeg altid om værkstedet har forsikring (og vil have det på skrift ) hvis de ikke kan det finder jeg et værksted der har.
    men som sagt så har jrg kasko så jeg er dækket ind
    mvh
    Jan

• #17   14. jun 2011
    Der er altså så sjovt at læse tråde om ansvar og forsikring her på siden.

Der er nogen der har en formidabel evne til at formulere det værste vrøvl, som om det er noget de har kendskab til - den får endda en lille snert af "jurasprog", for så må det i hvert fald passe.

Hvis der stilles et spørgsmål, - og man ikke kender svaret, hvorfor kan man så ikke bare lade være med at svare?

• #18   14. jun 2011 I denne tilfælde jeg omtaler var der også kasko på bilen
    og det var værkstedet forsikring der betalte

Kommentér på:
Stjålet MC ved forhandler

Annonce