{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Jonas M
Jonas M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

motorcykel til "rigtig mand" {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg er en 21 årig knejt, og jeg overvejer meget at tage et mc kort.
jeg har bare et par overvejelser...
jeg har for det første aldrig prøvet at køre på andet to hjulet end på en puch maxi så har sådan set ikke så meget anelse om, om det er noget jeg kan finde ud af.
desuden har jeg et lettere vægtproblem, men vil det komme til at betyde det store, vejer 115kg, men mener som sådan ikke at det ellers giver mig de store fysiske problemer, ud over at jeg altså ser lidt fed ud. men vil det give de store problemer med motorcykel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorcykel til "rigtig mand"
  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    jun 2011

#1   13. jun 2011 og lige slutningen:

hvad med motorcykeltøj:
    hvor vil det være smart at købe det, skal op i noget størrelse xxl.

vil det være smart at tage det kørekort? kunne virkeligt godt tænke mig at prøve det.

• #2   13. jun 2011 Altså jeg vil da mene højden har mere at sige, hvis man ser på hvordan du vil sidde på en motorcykel.
    Men jeg har da aldrig hørt at 115 kg skulle være et problem for at tage et mc kort, måske vil det give lidt problemer hvis du kun er 1.50 høj...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #3   13. jun 2011 Et helt andet spørgsmål som melder sig: Har du råd både til kort og MC?

Om du skal eller ikke skal, er helt op til dig selv.

Intet i verden skal være en stopklods for om du gør det eller ej, andet end din lyst til det.

• Sajmon ™

#4   13. jun 2011 Jeg er også i 0,1 tons klubben - det fungerer fint. :o)

• Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    jun 2011

#5   13. jun 2011 okay lyder fanme nice.
    er 178cm høj
    og penge det skal jeg nok finde men behøver vel ikke en cykel inden jeg tager kortet?
    og kan man godt nå at tage kortet i år? så er jeg jo klar til næste sæson!

• lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #6   13. jun 2011 jeg er også helt ny i området. prøvede lige min stedfars 175 ude på bøhlandet her for 14 dage siden. og der blev jeg total skudt i det. og jeg starter på kort her den første. smiley

men hvis det kan lade sig gøre er det måske en go ide at prøve en kort tur på en kammis hvis det muligt. '

men ellers so go for it. smiley

• Sajmon ™

#7   13. jun 2011 Du bør sagtens kunne nå at tage det i år.

• #8   13. jun 2011 Med lad være med som der er rådet til at køre på en vens cykel inden, du når nok at finde ud af det hvis du bliver skræmt fra vid og sans på den første tur til køreundervisning.

• lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #9   13. jun 2011 simon p. ja selvfølgelig er det ikk det bedste.

men bor man langt fra alting som mine de gamle gør. og har mulighed for at prøve en 125cc eller 175. ville jeg da gøre det, i stedet for smide 3-4000 tage teori osv. før jeg kom ud og køre, og fandt ud af jeg ikk turde.

• Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    jun 2011

#10   13. jun 2011 fedest tror sku lige jeg hører rundt her ved de lokale køreskoler. det med kammeraters ved jeg ikke helt dem af mine kammerater der har motorcykler er mest sådan noget yamaha fzr osv. og tvivler på at jeg har lyst til at prøve det som det første, og tvivler måske også på om de vil lade mig prøve dem

• #11   13. jun 2011 der hvor jeg tog kørekort, (i ikast bundgaards køreskole) ville han godt tage en med ud på køreteknisk anlæg og prøve en lille tur derude, for at finde ud af om det havde interesse . Samme gjorde han for min eks og min nuværende kone.
    Så snak med din lokale køre lærer, hvis du tager det der tror jeg jeg de er mere end villige til at lade dig prøve køre en skole cykel.

• #12   13. jun 2011 Her den 25 juni bliver der afholdt et arrangement på jyllandsringen, hvor man kan komme ud og prøve en mc, for at se om det er noget for en. Mener det er i samarbejde med fdm.

Anders

• #13   13. jun 2011 Thjaa min Maxi kan godt slæbe et par voksne mennesker
    men det er jo smag og behag , Det er jo efter hånden en billig maskine som kan det hele og man bliver heller ikke flået ved forsikringen

• #15   13. jun 2011 Bare kom igang med kortet. Er også i 0.1ton klubben og det er ingen problem. Du ligger bare øl vommen på tanken smiley

• #16   13. jun 2011 bare kom igang, du kan have kortet på en uge ved den rigtige kørelærer, teori kan fås som weekend kursus, ihvertfald her i sønderjylland

• #17   13. jun 2011 115 kg? Det var ikke meget...

det er da i hvert fald ingen hindring - Jeg selv er også i den tunge ende af skalaen, men kører 10.000 km om året uden problemer...

man kan jo bare købe ne cykel, med et godt bundtræk så er der da ingen problemer... se at komme igang....

• #18   13. jun 2011 Den nye Vmax er din ven. Men måske du lige skal tale med din bank inden smiley

• #19   13. jun 2011 "Mænd" under 0,1t er sgu' da latterligt feminine smiley

• #20   13. jun 2011 Ja de burde gå med lyserrødt tyldskørte smiley

• #22   13. jun 2011 JA JA men tilgengæld spiser vi alle pølserne til træf. hehe

• #23   13. jun 2011 - Kenneth P -

JA JA men tilgengæld spiser vi alle pølserne til træf. hehe

Ja derfor jeg ikke vejer mere end 75kg smiley

Jonas M, hvis du har prøvet en tur før på en MC, så hør en af dine kammerater om du må prøve en tur bagpå. Så kan du få lidt føling med det, men som der også nævnes. Har du løsten så GO FOR IT! smiley

Kommentér på:
motorcykel til "rigtig mand"

Annonce