1.815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Mange z750 til salg? Mange z750 til salg?

Hej derude

Det har undret mig lidt hvorfor man ser så mange nyere Kawasaki z750'ere til salg?

Jeg har selv været meget interesseret i sådan en men fik den dog aldrig prøvet og det er ved at være nogle måneder siden jeg kiggede seriøst på dem.

Men siden dengang kan jeg se at de er faldet drastisk i pris og der er ved at være overdrevet mange til salg og flere der laver indlæg og klager over at de ikke kan få deres MC solgt (heriblandt mange z750'ere)

Så, som en lille fredagssludder vil jeg lige høre om der er nogen der har nogle bud på hvorfor smiley

Fortsat god dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange z750 til salg?
  • #1   10. jun 2011 jeg vil egentlig godt skifte min R1'er ud til sådan en Z750. men ville helst have den "gamle" model fra f.eks 04-05. men det giver bare ikke den store mening at købe sådan en, når den nye næsten er ligeså billig.

men jeg tror da det er en fin cykel.

• #2   10. jun 2011
    Der er flere mulige grunde:
    1. Folk købte inden krisen, de har nu haft i 2-3 år, og har nu besluttet de ikke fik kørt så meget som de håbede, og sælger.
    2. Udbud og efterspørgsel... - Der blev solgt mange, og mange vil nu skifte til noget andet
    3. Der er en ny model på trapperne (Z1000 modellen er her jo allerede)

Mht. Pris, så falder den jo nok stille og roligt.
    Hvis du får muligheden, så skal du da ud og prøve den.. Det er en fed maskine, den køre godt, den er dog lidt tung at håndtere.

MvH
    Michael

• #3   10. jun 2011 Tja jeg har prøvet den her og de kører sg godt! Jeg er dog for høj, synes jeg...

http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22936

• #4   10. jun 2011 Jakob ! for høj ? hvor høj er du ?
    jeg spørger fordi jeg selv er lidt smålun på den model, men jeg er selv 203 cm høj.

• #5   10. jun 2011 Jeg synes også at den er super lækker. Klart en af de fedeste naked bikes i prisklassen. Er også vild med yamaha FZ1-N

Nu har jeg dog snart lige købt min nuværende MC som jeg er mega glad for. Grunden til at jeg studser lidt over det er at jeg netop har studeret markedet tyndt for at finde en god (2001 og frem) CBR600f igennem flere måneder og der var da nogen til salg men ikke nær så mange som der er af z750 pt på trods af at CBR600f er en af de mest populære brugte MC'er i DK.

Jeg tænkte først om der mon kunne være noget galt med dem men jeg tror at du er inde på noget af det rigtige Michael

Andreas, hvorfor den gamle model? De nyere fra 2007 har et mere nutidigt design synes jeg men det kan jo være at det er det du ikke kan li smiley

• #6   10. jun 2011 Søren : Der er bare noget ved den gamle jeg godt kan lide smiley men den nye er slet ikke grim, og da der næsten ingen penge er at spare ved at tage den gamle, kan det jo være helt ligemeget, og bliver den nye hvis det lykkes at få R1'eren skiftet ud.

• #7   10. jun 2011 Jeg er 190 cm med lange arme og ben... Føler mig bare stor på den, men jeg har også et lille kompleks med det, he he

• #8   10. jun 2011 Den jeg prøvede er vist ejet af en mc-mekaniker/customizer og var sg fed at køre på...

• #9   10. jun 2011 Det er nok bla. pga det tyggegummistel den er bygget over, det vrider sig som en sindsyg når man presser den

• #10   10. jun 2011 Den var sq ny glenn, det har jeg ikke læst om før smiley

• #11   10. jun 2011 z750 bliver i seneste nummer af Bike UK omtalt som the "second worst handling bike ever" - kun overgået af den nye Triumph ST GT.

Men nu har det nok også noget at sige at Street Triple (som de roser til skyerne) ikke koster mere derovre end en z750.

Z750 har været europas mest solgte motorcykel i flere år, så gad vide om så mange virkelig kan tage fejl?

• #12   10. jun 2011 Bike UK har hele vejen igennem været særdeles hårde ved z750. Jeg ved ikke, om det er fordi den ikke er sportsligt skarp nok til dem. Jeg har aldrig kørt en, men ville næppe være enig, for så heftig en pilot er jeg ikke. Synes, designet er super.

• #13   10. jun 2011 har lige købt en fz-1 og den er noget højere end z750 som min kammerat har,,,,,

er dog ikke sikker på om miner hævet.

med mine 209cm så sidder jeg helt ok på fz-1 ;o)

• #14   10. jun 2011 Z750 er sgu en god bike. Jeg har læst flere tests hvor den tæsker de andre 600cc nakeds. Nåde den gamle model og nuværende model. (Dog vinder Triumph Street triple hver gang den er med)

Ulempen er at den er tung, men til gengæld har den mere hk/nm. Jeg har prøvet rigtig mange af denne slags mc'er, og har også ejet flere.

Jeg tror grunden til de mange Z750'er er at der blev solgt mange, på et tidspunkt hvor der var "boom" i mc industrien. Her er der så flere som enten har fundet ud af de ikke rigtig gider kører mc alligevel, eller måske ønsker en anden kørerstil.

Der er ikke mange annoncer hvor du ser sælger ønsker at bytte til en anden nakedbike.

Jeg har selv den gamle model af Z1000'eren, og var meget i tvivl om jeg skulle købe den nyere Z750 med ABS i stedet, men efter at have prøvekørt begge flere gange, vandt de flere hk/nm.

Desuden er den nye model faktisk endnu tungere end den gamle.

• #15   10. jun 2011 Der er også mange Ford Mondeo'er til salg - ikke fordi det er noget lort, men fordi det er en uhyre populær bil .. Samme med Kawa'en, men Z 750 er altså en tung tung fætter - så overvej også at prøve andre i klassen, det er alternativer der er meget mere friske og styre villige.

• #16   10. jun 2011 hvis jeg skulle skifte fra min vmax, så er Z750 sammen med hayabusa dem jeg ville skifte til.

• #17   10. jun 2011 Uddyb venligst Glen

Skrevet: 10-06-2011 12:43:47

Det er nok bla. pga det tyggegummistel den er bygget over, det vrider sig som en sindsyg når man presser den

• #18   10. jun 2011 Den enkelte z750'ere jeg har prøvet har kørt fint. Synes ikke de vrider synderligt i stellet, men man sidder lidt højt på den og vægten ligger rimelig højt hvilket gør den lidt ubehagelig at tage sving hurtigt på.

Kan man leve med det er det en lækker cykel.

• #19   10. jun 2011 Jeg har kørt på flere Z750, både gamle og nye og en med komplet opgraderet affjedring og bremser og lige lidt hjalp det, det føles som om stellet er taget fra en 70ér cykel (delvis hængslet midtpå) plus den er tung som en Hayabusa. Køb en moderne cykel hvor stellet er i orden som det mindste, bremser og affjedring kan man altid opgradere, men stellet er ikke nem og forbedre

• #20   10. jun 2011 Siger manden på en sv1000 smiley
    Jeg sælger kun pga mistet styrepap og kommende dreng. De bøder er for store til at jeg har plads i mit nye budget. Elsker den z750. Få Michelin dæk på den og en zx6r bagdæmper så ligger den fedt på vejen.

• #21   10. jun 2011 Det må så være en individuel holdning. Jeg kom selv fra en SV1000 til kavasaki Z modeller, og har aldrig haft den fornemmelse, eller i det hele taget hørt om andre der har, som Glenn beskriver.

Ja stellet er for tungt. Men tyggegummifølelse kan jeg slet ikke nikke genkendende til.

Samtlige tests og reviews jeg har læst af cyklen har heller aldrig haft dette som fokuspunkt, og det er ikke få.

• #22   10. jun 2011 Glenn B. Jeg vil ikke sige dig imod, men nogen gange syntes jeg sgu det er sårn lidt pjattet når man taler om diverse mc.ere. Du har 100% ret i at hvis man virkelig skal gå til stålet på en bane, eller opføre sig på samme måde på vejen, så skal man da have en racer mc af en slags med stift alu stel osv. Jeg syntes det er mere fair at bedømme en Z750 ud fra det den er lavet til, og det er altså ikke en race bike. Som en nævnte før, så er en Mondeo fame også en sløv, bil med lorte bremser, og afjedering, som gør den er over det hele når man presser den...... men det er jo en fantastisk bil til almindelig behov, og det er det den er bygget til. Iøvrigt koster en Z750 det halve af en Race bike i samme størrelse.

Jeg er super glad for min Z750, den har sænket farten gevaldigt siden mine fireblade dage, og jeg syntes den er skide sjov, og ikke mindst super behagelig at køre på, og dermed ikke sagt at jeg ikke kan mærke hvor stor forskellen er fra en decideret racer som en fireblade. Problemet med en super cykel som en moderne racer, er IMO at den først er sjov når man nærmer sig det vanvittige.

• #23   10. jun 2011 Ja meget kan man sige om en gammel SV 1000, men stellet er rigelig stift og alle de komponenter der er tvivlsomme har jeg skiftet

• #24   11. jun 2011 Glenn: så er det en god ting at et stel skal have noget fleks. Og ja, stellet på en sv1000 er stift, men det skyldes jo de har brugt så meget materiale, at stellet alene er tungere end et stålstel fra en ducati.

Årsagen til de mange brugte z750 til salg er simpel.
    Designet er passende råt og prisen fra ny er konkurrencedygtig, og den 150ccm større motor narrer køberen til at tro man så også får mere mc for pengene. Men allerede efter få 1.000km opdager ejeren at kæresten ikke kan komme med bag på, og vennerne på GSR600 og Hornet 600 er trætte af at vente på Z750'eren bliver slæbt gennem svingene. Så derfor bliver den solgt.
    Er helt enig med Glenn i, at den model føles gammeldags. Snup en GSR eller Hornet i stedet for.

• #25   11. jun 2011 der er sgu ikke nogen gsr/Hornet 600 der følger med mig smiley

• #26   11. jun 2011 allan - om end du har en større kværn i og noget mere power så er den stadigvæk en tung cykel smiley du bliver sat i samtlige sving med mindre dine nosser virkelig er så store at du nødt til at læne dig bagover på cyklen for ikke at klemme dem smiley Okay jeg er ikke roadracer eller det der ligner, men jeg kan mærke tydelig forskel på hvor når man føler cyklen begynder at glide over røven frem for min egen. Vi kan ikke ændre på at den føles lækker at køre på og er god til længere hygge ture med gutterne, men hvis man skal pace og køre lidt friskt på de små veje er GSR/Hornet altså sjovere. Jeg vil stadigvæk ikke mene at stellet flekser mere end så mange andre. Det er i hvert fald ikke grunden til den føles som den gør.

Jeg kan kun give Jesper ret i lige netop de antagelser han kommer med.

• #27   11. jun 2011 Lidt godt læsestof:

Showdown mellem FZ6, CB600F, GSR600 og Z750

http://www.visordown.com/road-tests/road-test-cb600f-v-z750-v-gsr600-v-fz6/4738-4.html

• #28   11. jun 2011 Det var nu også bare ment som en frisk bemærkning. Jeg er glad for min, den kører rigtig fint til mit behov. Ja det er da muligt en hornet/gsr er hurtigere når det svinger, en 250 2takter er jo iøvrigt sikkert hurtigere end de fleste 600 i den diciplin, så måske er det sådan en man skal have?

• #29   12. jun 2011 Allan - du behøver ikke overbevise mig smiley synes z750 har en sublim kørestilling og som naked bike er den virkelig lækker. Synes ikke motoren virker svag eller modholdende nok nærmere det modsatte. Og så har man bare lyst til at køre på den fordi den er flot smiley

Kommentér på:
Mange z750 til salg?

Annonce