3.786 visninger
|
Oprettet:
Island rundt på MC. erfaringer/kendskab? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har altid drømt om, og nu overvejer at kører Island rundt på MC alene....
Så spørge her i MC-galleri om nogle som har erfaringer
og/eller kendskab til en sådan tur.
Kan det lade sig gøre?
Skal man krydse floder/ større vandløb?
Jeg har tænk mig at følge hovedvejen rundet om Island
(mere eller mindre) og har læst at selv hovedevejen
ikke altid er asfalteret.
Hvor dårlige er vejene uden for byerne?
Punkter man ofte på det stenede underlag?
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
Den stærste "fare" du kan være udsat for er fritgående får, der til tider opfører sig som de ejer vejen, eller skal lige krydse den før du kan komme forbi, så pas på der. Nogle steder kan der opstå stærke vindstød, specielt når du kører langs bjergsider, men det afhænger jo af vejrforholdene og omgivelserne.
Der findes stadigvæk grusvejer rundt om i Island og de overflader kan være fra moderat "livlige" til dødsens farlige, hvis man ikke er forsigtig.
Hvis du behøver hjælp langs vejen kan du altid vinke til den næste bil der kommer kørende og spørge om hjælp. Generelt vil de fleste hjælpe på en eller anden måde og hvis de ikke kan selv, finder de en der kan.
Den bedste tid for at køre rundt om i Island på mc er fra midten af juni indtil udgangen af august. Lad dig ikke skræmme af lave temperaturer, men du skal heller ikke være bange for at sveden løber ned ad dig hver eneste dag.
Mvh. Steinmar
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Skriv til ham her og spørg: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=27890
Han har taget turen
Gert
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
Det ser jo umidelbart ikke ud som om der er noget problem at tage et trip nord på, det er så kun lige nogle små ændringer på Sukién så burte den være klar til sådan en tur......
Jeg har sommerferie fra midt Juli til midt Aug. så det ser ud til at være optimalt
Jeg vil prøve at tage kontakt til dem der har været der, og få nogle fif og gode råd.......
Igen tak for hurtig respons.
Don T: "det hyggelige forum" ?
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
Forresten: jeg er opvokset i Island og har meget god kendskab til hele landet og rejser året rundt deroppe.
Mvh. Steinmar
Island rundt på MC. erfaringer/kendskab?