{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling + Suzuki GSX-R 600
  • #1   27. maj 2011 mindre hk = langsommere acceleration og mindre topfart, eller hvad havde du regnet med smiley

    men det er mest topfarten der kan mærkes, accelerationen er stadig okay ifht en std 34hk maskine såsom kawa 250


  • #2   27. maj 2011 Det havde jeg også regnet med smiley

    Men håbede på et lidt mere præcist svar. Altså hvor meget langsommere bliver den i acceleration og topfart?

    Ved at den ca går fra 0-100 km/t på 3,1 sek og har en topfart på omkring 250+ km/t.


  • #4   27. maj 2011 Er det bare mig, eller ser det ud til den vil miste over 50-60 km/t fra topfart da de ikke har nogen accelerations tid fra 0-200?

  • #5   27. maj 2011 De kan vel køre omkring de 200... heller ikke meget mere.

  • #6   27. maj 2011 34 hk = 200 kmt... hmm... tror ikke den kommer meget over 160 kmt...

    og går ugd fra at du kan skal ha ansvar på den, da kasko på en r maskine er svine dyr for folk under 25.. smiley


  • #7   27. maj 2011 Da RSV millen kom, brugte de masse af krater på at fortælle den "Kun" bruger 49 Hk for at køre 200 Km/T... Så jeg har sku min tvivl på den kommer ret meget over 140 Km/T

    Det har nu tit undret mig, hvordan en neddroslet motorcykel i tyskland kan opnå. Samme tophastighed som ikke neddroslet cykler i resten verden.
    Det er måske fordi de har mere medvind !!!...


  • #8   27. maj 2011 "Racing4fun.es" Håber da en neddroslet Suzuki GSX-R 600 ihvertfald kan køre 150 km/t eller mere, eftersom min nuværende neddroslet Suzuki GS 500 godt kan køre 150 km/t. Og det hverken ned af bakke eller med medvind.

  • #9   27. maj 2011 160 er nok meget realistisk, 200 kommer den i hvert fald ikke op på
    0-100, mon ikke det er noget ala 4-5sek


  • #10   27. maj 2011 Jesper.. det er vigtig at skelne mellem ægte 160km/t og 160km/t på speedometeret.. der er ofte 10-15km/t til forskel ved den hastighed.. Så hvis den kommer til at køre 145-150km/t så viser den 160km/t og så kan du være glad fordi det lyder fedt smiley

    Men vigtigere endnu er hvordan du kører på den smiley


  • #11   27. maj 2011 Jeg vil gætte på en max 160.. Min går lige der omkring..
    Og kasko - If har kasko til en gsxr 600 droslet til 9800 årligt..


  • #12   27. maj 2011 Jesper S

    GSXRén har betydlige støre front, i forhold til en GS 500....
    Så jeg tror nu ikke den kommer ret meget højere op end det jeg skrev tidliger.



  • #13   27. maj 2011 Jeg tror alle droslede cykler har nogenlunde samme tophastighed.. det handler bare om vindmodstand.. Det eneste der kan være til forskel er momentet.. Dvs. accelration i de forskellige gear..

  • #14   27. maj 2011 Racing4fun.es

    Min GS 500 er uden kåbe, så kan nu godt leve med en stor kåbe smiley Og troede meningen med en kåbe var at gøre det mest mulig airdynamisk om kåben så enten er stor eller lille?


  • #15   27. maj 2011 Kåbens effekt giver sig mest til udtryk over 200 Km/t

    Ved et front arial på en Kvm... Hvilket ca svare til de mange sport motorcykler. Mange racer har dog noget laver front arial, og kan derfor klar sig med mindre effekt.

    Der skal ca effekt til:
    100 Km/T 8 Hk
    150 Km/T 27 Hk
    200 Km/T 65 Hk
    250 Km/T 126 Hk
    300 Km/T 220 Hk

    Her snakker vi så ægte baghjuls effekt.... Jeg ved så at en neddroslet cykel ca har 25 Bhp, hvilket så igen vil give en max hastighed på ca 140-150. Så lad vær med at forvendt mere end det, GSXR600 har dog RAM som ved 150 Km/T giver ca 0.10-.0.15 Bar overtryk i luftfilterkassen / eller ca 2-3% mer effekt

    Se evn dette link:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16299


  • #16   27. maj 2011 Racing4fun.es

    Men så forstår jeg ikke Suzuki's designere? Hvorfor vælge at lave en stor front på sports cyklen (GSX-R 600) og så lave en mindre front på touring cyklen (GS 500)?


  • #17   27. maj 2011 Nu har jeg altså ikke være indvolveret i udviklingen af nogle af disse motorcykler.
    Men en stor forskeld på de to modeler er motoren.. Den er jo en del støre på GSXR end på GSéren... Så det er jo nok et spørgsmål og at skabe en helhed i cyklen. Og samtidig gøre cyklen brugbar til daglig brug og til sport/race alt i en.

    Hvis du tager cykler som eks Ducati 996, 999, 1098 osv eller en MV Agusta, så er det jo ret tydlig cykler som disser er bygget til at være effektiv frem for at være behaglig at køre på. Hvilket også tydlig kan mærkes efter en timer på dem. Hvor man noget let kan tilbringe en hel dag på en GSXR uden at føle at en damptrumle har voldtaget ens krop.


  • #18   28. maj 2011 Det kan virkelig mærkes i accelerationen, man kan næsten ikke køre den ud i omdr. 1 og 2 gear og hvad angår top farten, så køre min z750 150-160km/t alt efter vind og vejr. har haft den oppe på 183km/t ned af bakke med hård modvind.

    En af mine venner har en Yamaha xs 360, og det er kun på topfarten jeg kan køre fra ham, ellers følges vi ad i accelerationen


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #19   28. maj 2011 Om den kan køre 150 eller 170, er da ligegyldigt.

    Man må max køre 130 her i landet alligevel, og siden du ikke taber det vilde på optrækket, skal du nok blive tilfreds med den.

    Jeg havde dog taget noget med mere moment...


Kommentér på:
Drosling + Suzuki GSX-R 600

Annonce